10

112 17 14
                                    

'Lil? Ik denk dat ik hem gevonden heb!,' roept Sarah. We waren al een poosje aan het zoeken, wat echt heel smerig is, want het bloed van die Ylangsum is heel erg plakkerig. Ik ren haast naar Sarah toe om te kijken of het Carlos is. Als ik hem zie hap ik geschokt naar adem. Hij leeft volgens mij nog, maar hij heeft een gigantische wond aan zijn kop. In verhouding dan. Maar het bloed wel hard.En 'Carlos! Leef je nog? Hoe is dat gekomen? Hebben we misschien iets van verband of zo bij ons om het bloeden te stoppen?,' schreeuw ik wanhopig naar de anderen. Yasper haalt een reepje van een mij onbekend materiaal te voorschijn en geeft het aan mij. Ik weet niet wat het is, maar ik hoop dat het werkt. Snel bind ik het om zijn kop en als ik klaar ben til ik hem op. 'Wat moet er gaan gebeuren? En wat is het eigenlijk?' 'Oh, het is eigenlijk de verbeterde versie van gewoon verband. Alleen past dit zich automatisch aan aan de verwonding. Wel jammer dat het niet bij hele ernstige gevallen werkt. Na ongeveer... 10 minuten in jullie tijd is de wond geheeld, als de wond niet te ernstig is,' legt Yasper uit. 'Ah, zo. Maar hoezo "jullie tijd", hebben jullie een andere tijdsmeting dan. En hoe weten we wanneer dat voorbij is. Weet je wat, als we Carlos hebben opgelapt en we weer verder kunnen leggen jullie me alles van A tot Z uit. En denk maar niet dat je eronder uit kan komen.' Als antwoord begint hij weer te grijnzen. Sarah zucht alleen maar.

'Als het goed is, heeft het verband zijn werk nu gedaan,' meldt Sarah. Voorzichtig haal ik het verband er af, en omdat ik niet weet waar ik het moet laten gooi ik het terug naar Yasper. Ik richt mijn aandacht weer op Carlos, maar het lijkt of het verband helemaal niets gedaan heeft. Het lijkt zelfs erger te zijn geworden! Misschien hebben we niet lang genoeg gewacht. Ik haal opgelucht adem, dat zal het zijn. Ik probeer het verband weer terug te pakken, maar Sarah houdt me tegen. 'Het zal niet werken. De wond is waarschijnlijk in aanraking met het zuur gekomen, en dat behoort tot de dingen die het verband niet kan genezen. Sorry Lillian, maar wij kunnen niets meer voor hem doen. Het enige wat misschien zou helpen is een nimfenpoel opzoeken en hem daar achterlaten.' Ik knik, maar ben er met mijn hoofd niet echt bij. Telkens schiet het door mijn hoofd dat het mijn schuld is, omdat ik zo nodig die ene persoon moest opzoeken door die stomme voorspelling.

'Hier is het,' haalt iemands stem me uit mijn gedachten. Ik kijk om me heen en zie dat we bij een kleine vijver met zilverachtig water zijn gekomen. Eromheen staan grote bomen die met hun bladeren alles helemaal bedekken. Het is er best wel donker, maar het water geeft ook een beetje licht. Ik weet niet waarom, maar ik krijg een raar gevoel bij deze plek. Het voelt als een déjà-vu, alleen wanneer zou ik hier eerder geweest moeten zijn? Ondertussen heeft Yasper, die Carlos droeg, hem aan de oever van het water gelegd. Dan komt er een golf met dat vreemde water die hem optilt en hem daarna in het water laat verdwijnen. Ik probeer in het water te komen om het terug te halen, maar Yasper houdt me tegen. 'Niet doen. Als je niets mankeert en toch het water in gaat zullen de nimfen je verdrinken. Carlos zullen ze dus niets doen, omdat hij ernstig gewond is. Hij zal daar een tijdje blijven tot hij genezen is en er weer klaar voor is om terug te gaan. Wij zullen we nu moeten gaan, als het zover is zal hij weer naar ons toe komen.' Ik stem toe, en we beginnen te lopen, maar de hele tijd vraag ik me af wie de volgende zal zijn die we achter moeten laten.

(A/N) Nieuw hoofdstuk omdat het vakantie is! Alleen valt het weer wel een beetje tegen. En mijn boek staat op de 133e plaats in fantasy! Wat vinden jullie van de nieuwe cover? @haveallotoffun heeft hem voor mij gemaakt. Ik persoonlijk vind hem heel mooi. Laatst zag ik op dat rare landkaart-ding van je lezers dat mensen in Amerika en Italië mijn boek lezen. Of lazen. Want dat kan je dus niet zien. Oh ja, en als jullie nog vragen hebben, is dit je kans om ze te stellen, want dan kan ik ze misschien als vraag van Lillian gebruiken.

Verborgen Wereld (dit boek is hartstikke dood)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu