--- 3 ---

239 6 0
                                    

'Hoi' zeg ik.

'Kom zitten' zegt mijn vader terwijl hij naar de stoel links van hem gebaard.

Ik ga zitten. 'Weet je alles nog een beetje te vinden' vraagt mijn vader.

Ik knik, 'voor mijn geheugen wel eerlijk gezegd.'

'O' zegt Vince 'want?'

'Mijn geheugen is belabberd. Ik weet niet eens meer wat ik gisteren heb gedaan.'

'Dat kennen we' zegt Vince grijnzend 'hé Jack?'

'Ach houd jij je mond' zegt mijn vader geërgerd.

'Want hij is ook zo' vraag ik.

Vince knikt, 'ja. Heb je ook moeite om op te staan en ergens op tijd te komen?'

Ik knik, 'ja. Maar ik red het net op tijd om bij school te komen.'

'Je vader ook' zegt Vince.

Eén van de meisjes komt binnen. 'Kan ik opdienen' vraagt ze.

Mijn vader knikt, 'ja.'

Ze loopt weg en komt weer terug met drie borden. Voor ieder van ons zet ze een bord neer. 'Eet smakelijk' zegt ze glimlachend.

Daarna gaat ze weg. 'Goed' zegt mijn vader 'eet smakelijk.'

We beginnen met eten. Vince let de hele tijd op de klok. 'Rustig Vince' zegt mijn vader na een tijdje 'we redden het echt wel.'

'Wat' vraag ik.

Hij kijkt me aan, 'we gaan naar het casino.'

'Mag ik mee?'

'Absoluut niet.'

'Waarom niet' vraagt Vince 'ze moet toch weten hoe het in elkaar zit.'

'Vince' zegt mijn vader dreigend.

'Hij heeft toch gelijk' zeg ik.

Hij kijkt me aan, 'ik ga jou niet bij allemaal verslaafden brengen.'

'Alsjeblieft' vraag ik met een pruillip.

Mijn vader bijt op zijn lip, 'ik... ik weet niet.'

'Ah joh' zegt Vince 'ik zal die verslaafden wel bij haar weghouden. Doe ik ook altijd bij jou' mompelt hij erachter aan.

Ik kijk nog steeds met een pruillip naar mijn vader. 'goed ' zegt hij met een zucht 'maar je blijft uit het casino en dicht bij mij. Duidelijk?'

'Helemaal' zeg ik grijnzend.

'je bent echt net je moeder' mompelt mijn vader.

Vince grinnikt. We eten ons eten op. Daarna zegt mijn vader: 'trek dan wel iets nets aan.'

Ik knik, spring op en ren naar mijn kamer. Ik begin mijn kast te doorzoeken.

Ik vind een hele leuke jurk en doe die aan. Daarna doe ik wat mascara op wat ik altijd in mijn tas heb zitten en wat oogschaduw. Daarna pak ik nog blauwe ballerina's en loop naar beneden. Vince staat in de hal te wachtten. Hij fluit wanneer hij mij ziet. Ik bloos. Hij grijnst, 'je ziet er goed uit.'

'Dank je' zeg ik 'waar is mijn vader?'

'Zoals altijd weer eens te laat.'

'Niet waar' hoor ik achter me.

Ik kijk om. Mijn vader komt aanlopen. Hij heeft een gewoon zwart pak aan met een grijze stropdas. 'Ik zie dat mijn dochter zich heeft omgekleed en eerder is' zegt hij.

Ik grijns. 'Nou' zegt mijn vader 'let's see.'

Hij loopt een rondje om me heen. Hij kijkt me daarna aan, 'ik weet het niet. Is het niet wat kort?'

'Als ik een lange jurk draag word ik nog kleiner dan dat ik al ben' zeg ik ter protest.

Hij lacht, 'ik maak een grapje Cam. Je ziet er prachtig uit.'

Vince gniffelt, 'kom we moeten gaan.'

We lopen achter Vince aan naar de auto. Hij rijd ons naar het hotel. Vlak naast het hotel is een casino. Het casino van mijn vader. We gaan weer via een achteringang. Mijn vader neemt me mee naar zijn kantoor. Hetzelfde kantoor als van vanmiddag. 'Hé' zeg ik 'hier waren we vanmiddag ook.'

'Klopt' zegt mijn vader.

'Dus... waarom?'

Hij kijkt mij aan, 'ik heb maar één werkkamer. Veel makkelijker.'

Ik knik. Hij pakt een laptop uit een la en zegt: 'dan wil je nu zeker het casino zien?'

my dadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu