--- 4 ---

215 5 0
                                    

Misschien heb ik het wat onduidelijk dus heb ik een plattegrond gemaakt.
-------------------------------------------------
Ik knik. Hij wenkt me met zijn hoofd. We lopen weer de deur uit. Hij gaat de deur in de rechtermuur door. Hij houd de deur voor me open. We komen op een balkon. Voor de reling hangen aan iedere weerszijde rode gordijnen. Er is een klein trapje naar de reling toe. Ik loop naar de reling en zie het casino onder ons. Het is mega groot en er zijn mega veel mensen. Ik kijk om, 'zit je hier altijd?'

'Meestal wel.'

Ik knik en kijk weer naar de mensen. Mijn vader gaat op de bank tegen de achterwand zitten. Hij klap zijn laptop open en begint te typen. Ik kijk nog wat naar mensen voordat ik naast mijn vader ga zitten. Vince is weg. Geen idee waarheen. Even later word er geklopt. 'Binnen' zegt mijn vader zonder zijn ogen van het beeldscherm af te halen.

Vince komt binnen met een andere man. 'Baas' zegt de man 'er zijn wat leners die nog niks hebben betaald.'

'Spoor ze op' zegt mijn vader.

'See' zegt Vince 'dat zei ik ook.'

'Baas' zegt de man. Hij kijkt naar mij, 'heeft u weer...'

'Nee' kapt mijn vader hem af. Voor het eerst sinds dit gesprek haalt hij zijn ogen van het beeldscherm af. 'Je kunt gaan Harold.'

'Ik spoor ze op baas.'

De man gaat weg. Mijn vader zucht gaat weer verder met werk. Ik frons maar schud dan mijn hoofd. Wat bedoelde die man? En waarom liet mijn vader hem niet uitspreken? Ik werd moe en gaapte een keer. Vince is ondertussen in een stoel gaan zitten. Hij ziet het en grijnst. Ik schud mijn hoofd. Ik wil niet slapen. Hij mag me niet naar huis brengen! 'O Jack' zegt Vince.

'Ja' zegt mijn vader.

Ik schud mijn hoofd nog heftiger. 'Je dochter gaapte' zegt Vince grijnzend.

Ik sla een hand voor mijn hoofd. Mijn vader kijkt naar mij, 'Cam?'

Ik zucht, 'ja sorry hoor. Ik ben gewoon moe vanwege school.'

'Leugenaar' zegt Vince 'het is al één uur.'

'Tot hoe laat blijven we hier nog dan?'

'Vijf uur' zegt mijn vader.

'Geef me dan iets te doen.'

'Zoals' vraagt mijn vader.

Ik haal mijn schouders op, 'weet ik niet.'

'Vince' zegt hij 'haal eens wat papierwerk dan.'

Vince staat op en loopt weg. Hij komt terug met een stapel papieren die hij aan me geeft. Ik zucht, en kijk op de blaadjes. Allemaal berekeningen. 'Ga dat maar doen' zegt mijn vader.

Ik sta op en ga in kleermakerszit op de grond zitten en begin met werken. Een tijdje later lig ik op mijn buik en bijt ik op een pen. Mijn mobiel, die nu even dient als rekenmachine, ligt naast me. Ik bereken alles. Het gaat over uitgaven en inkomsten. Zo moeilijk is dit niet. Maar het is wel veel van hetzelfde. Na een tijdje heb ik alles gedaan en lig ik met mijn hoofd op mijn armen. Ik val in slaap. Ik ben moe en kan mijn ogen niet meer openhouden.


my dadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu