Mijn moeder komt aanlopen. 'Cam' zegt ze 'waar is je vader?'
'Beneden, Mark is hier. Samen met John. Ik kreeg M&O van hem en werd eruit gestuurd omdat ik niet luisterde.'
'Deze keer wordt ik niet boos' zegt mijn moeder.
Ik glimlach, 'thanks. Ik ga mijn huiswerk maken.'
Ze knikt, 'succes. En als je hulp nodig hebt ik wil heel graag helpen.
Ik zucht, 'jaha.'
Ik loop weg en maak mijn huiswerk in mijn kamer. Maar ik kan mijn gedachten er niet bij houden. Waarom wil Mark dat weten? Wat is er aan de hand? Wist hij dat ik op die school zat? Er word geklopt. 'Binnen' zeg ik.
Vince komt binnen, 'Camilla. We hebben problemen.'
Ik frons, 'hoezo?'
'Mark heeft je vader onder schot. Hij wil jou zien.'
Ik spring op, 'waar zijn ze?'
'Woonkamer.'
Ik ren naar beneden. Vince rent achter me aan. Mijn vader staat in het midden van de kamer. Femke en Sara zitten vastgebonden op stoelen en mijn moeder wordt vastgehouden door John. Mark heeft een wapen vast en houd die gericht op mijn vader. 'Doe het weg' roep ik.
Mark kijkt even naar mij en grijnst, 'als jij mij een slaafje van je laat maken.'
'Nee' roepen mijn ouders, Sara, Femke en Vince tegelijk, 'dat doe je niet.'
'Goed' zeg ik 'maar doe dan het wapen nu weg.'
Hij grijnst en doet het wapen weg en loopt naar me toe. 'Naar je kamer' zegt hij.
Ik sla mijn ogen neer en loop naar mijn kamer. Hij loopt achter me aan. Hij sluit de deur achter zich en doet die op slot. Zodra hij zich omdraait sla ik hem vol in zijn gezicht. Hij doet een stap achteruit en dan pakt hij me beet. Hij slaat me zodat ik op de grond val. Hij grinnikt en trekt me aan mijn haar omhoog. 'Daar krijg je straf voor' sist hij.
Hij gooit me op de grond. Ik steun op mijn armen. Hij gaat op zijn hurken voor me zitten. Hij pakt mijn kaak beet en zorgt dat ik hem aankijkt. 'Even kijken' zegt hij 'wat ga ik je als eerste leren?'
Ik wil me los trekken maar hij trekt me omhoog en gooit me op het bed. Hij gaat voor me staan. Ik lig op mijn rug met mijn voeten net over de rand. Ik trap hem in zijn buik. Hij klapt in elkaar en valt op de grond. Ik spring op en ren naar beneden. Daar heeft John mijn ouders en Vince aan elkaar vastgebonden. John probeert me beet te pakken. Ik ren naar de keuken. Hij komt achter me aan. Ik ren de woonkamer weer in. Sara en Femke zitten aan elkaar vastgebonden. 'Laat haar met rust' roepen ze beide. Mark komt aangelopen. Zijn ogen spuwen vuur. 'Jij' sist hij 'kom hier. Nu.'
Ik schud mijn hoofd, 'nee. Ik ben geen slaaf en zal dat nooit worden! En nu ga je weg! Laat mij en iedereen in dit huis met rust!'
Hij loopt naar me toe. Mijn vader laat hem struikelen en ik spring over hem heen. Ik maak snel mijn ouders los en mijn vader en Vince vallen John en Mark aan. Ze kunnen ze gelukkig overmeesteren. Ze binden ze vast. 'Oké' zegt Vince 'en wat gaan we nu doen met hen?'
'We gaan eerst Katie terug halen' zegt mijn vader.
'Dan moet je naar Samuel' zegt Mark grijnzend 'ze luisterde niet dus Samuel is haar aan het straffen.'
Mijn ogen werden groot, 'je deed wat?!'
Mijn moeder heeft Sara en Femke ondertussen los gemaakt. Ik wil Mark slaan maar Vince pakt me beet en zegt: 'niet doen. Hij is het niet waard.'
Ik trek me los, 'we moeten Katie gaan halen.'
'Ik bel wel met Samuel.'
'Ga jij je huiswerk maken Cam' zegt mijn moeder.
Ik snuif en loop weg. Ik streep alles af wat ik heb gemaakt en ga daarna naar beneden. Mijn vader ijsbeert door de kamer. Hij is aan de telefoon. John en Mark zitten nu vastgebonden op stoelen. Ze kijken naar mij. Ik sla mijn armen over mekaar. 'Samuel' roept mijn vader 'ik geef je Mark en John voor Katie.'
Het is even stil.
Hij gromt, 'nee je krijgt mijn dochter niet!'
Weer een stilte.
'Je wil dat mijn dochter hen uitlevert. Waarom zou ik dat toestaan?!'
Weer even stil.
'Goed, goed. Zij zal hen naar het huis brengen maar je laat haar gaan.'
Stilte.
'Goed, zie je morgen.'
Mijn vader hangt op en gromt. Hij mompelt wat en dan blijkt hij mij pas te zien. 'Cam' zegt hij 'hoe lang sta je daar al?'
'Ik moet ze dus naar het huis brengen.'
Hij zucht, 'ja. Hij wilde eigenlijk dat je een nachtje bij hem logeerde.'
'Waarom ben je daarmee niet akkoord gegaan?'
'Omdat hij hetzelfde wil als hij daar.'
Mark grinnikt, 'nee. Samuel weet dat ik haar wil. Ik heb haar een soort van geclaimd Jack. Als iemand een slaaf van haar mag maken ben ik dat.'
Mijn vader snuift en zegt: 'niemand komt aan haar! Is dat duidelijk?!'
'Nee, je weet dat ik koppig ben Jack.'
'Weet ik' zegt mijn vader.
Vince komt de kamer inlopen. 'En' vraagt hij.
Mijn vader verteld hem het plan. Daarna mijn moeder. En gek genoeg gaat ze ermee akkoord. Mijn vader sluit Mark en John apart op en hij brengt ze zelf eten.
JE LEEST
my dad
Teen FictionCamilla is zestien jaar. Haar ouders zijn gescheiden en Camilla's moeder wil niet dat Camilla haar vader ziet. Camilla weet niet wat er is voorgevallen tussen hen. Maar dan is het toch zo ver. Haar vader neemt contact op en wil haar graag ontmoeten...