1

3.6K 202 27
                                    

Crystal Wright: 

Good girl imago. Check.

Goede cijfers. Check.

Een groot geheim. Nogmaals, Check.

Ik pak mijn witte rugzak met zwarte randjes op en sla hem om mijn schouders. Het jurkje dat ik aan heb zit verschrikkelijk, maar het hoort bij mijn nieuwe imago. Liever heb ik nu een strakke jeans aan met een zwart truitje. Maar het jurkje wat ik nu aan heb lijkt bestrooit te zijn met bloemen. Ik heb eerlijk waar een grote hekel aan bloemenprints, dus deze jurk maakt het niet beter. Het enige leuke detail aan de jurk is de zwarte riem om mijn middel. En het spijkerjasje natuurlijk. Mijn donkerbruine haar moest ik in een lange vlecht achterop mijn rug doen. Seth zei dat dat moest. Ik stap in mijn bruine enkellaarsjes en loop naar beneden.
Mijn vader en neef zitten aan tafel. Ze werpen een blik op mij, dan kijken ze naar elkaar en barsten ze in lachen uit.

'Je ziet er echt belachelijk uit, Crystal!' roept Seth lachend uit. Ik kijk hem dodelijk aan, waardoor hij stopt met lachen. Als ik dodelijk kijk, dan is het serieuze boel.

'Sorry Crystal, maar je weet dat ik gelijk heb.' zegt hij, nu niet lachend. Ik knik en pak een broodje van de stapel. Zuchtend neem ik plaats naast mijn neef, die sinds een jaar bij ons woont. Het is wel een stuk leuker sinds hij erbij is. Jammer genoeg missen we dan ook nog wat mensen. 

'Seth, hoeveel organisaties zitten er op die school?' vraag ik terwijl ik een klein hapje van het broodje neem. Hagelslag.

'Als ik het goed heb, en dat is altijd zo, dan zijn dat er maar twee. En zodra jij daar op school komt zijn het er drie.' antwoord Seth. Ik knik, eet het broodje op en sta dan op.

'School wacht, en ik mag niet te laat zijn.' zeg ik mokkend. Ik hoefde normaal nooit op te schieten. Ik was vaker te laat dan op tijd. Maar nu kan dat natuurlijk niet meer. Nu moet ik wel op tijd komen. Een goede studente komt altijd op tijd namelijk. En haalt altijd goede cijfers, en gedraagt zich altijd voorbeeldig.

Drie dingen die compleet nieuw voor me zijn. Maar waar ik me vanaf vandaag wel aan zal moeten houden. Een soort regels. De regels van het zijn van een Good Girl. Nooit gedacht dat het hierop uit zou komen.

'Moet ik je naar school brengen, Crystal?' vraagt Seth aan me terwijl hij op staat. Seth gaat ook nog naar school, hij zit dan wel een klas hoger. Maar zo kan hij me toch een beetje in de gaten houden. Niet dat het echt nodig zou zijn. Ik kan mezelf prima redden. Behalve toen die ene keer met die hond. Wat een eng beest was dat.

'Graag.' antwoord ik opgelucht. Bijna had ik moeten fietsen. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel fietsen. Het kost zoveel moeite en energie. Seth trekt snel zijn schoenen en jas aan, pakt vervolgens zijn tas en autosleutels en loopt de deur uit. Ik loop hem snel achterna.

Het is me al een keer eerder gebeurt dat hij gewoon is weg gereden zonder mij. Dat laat ik dus niet weer gebeuren. Snel stap ik naast Seth in de auto en rijden we weg. Ik heb altijd al van auto's gehouden. Dus vind ik het ook geen probleem als Seth drie keer zo hard rijdt als eigenlijk mag. Normale meisjes zouden hysterisch roepen dat hij zachter moest gaan rijden. Van mij mag hij juist nog harder gaan rijden. Hij zet tijdens het rijden de radio hard aan en ik pak een kauwgompje uit mijn tas. Ik begin erop te kauwen en zet mijn grote zonnebril op. De school is nog best ver van ons huis af, dus pas na twintig minuten op volle snelheid gereden te hebben zijn we op de parkeerplaats aangekomen. Seth parkeert zijn auto en samen stappen we uit. Ik doe mijn kauwgom in een prullenbak en zet mijn zonnebril af.

Welkom op het Red Angel college. Staat er groot op een spandoek. Waarschijnlijk voor alle nieuwe leerlingen.

'Verschrikkelijk hier.' moppert Seth gelijk. Ik kijk hem aan en knik.

'Werkelijk waar verschrikkelijk. Maar ja, dat is school toch altijd.' vul ik hem aan.

'Tututut, zo mag je niet praten, Crystal. Dat zeggen goede studentes niet.' zegt hij bestraffend. Ik rol mijn ogen en loop in de richting van de ingang. Seth loopt me lachend achterna. Maar blijft wel op een bepaalde afstand achter me. Seths uiterlijk helpt nou niet bepaald bij de reputatie van een Good Girl. Hij ziet er te gevaarlijk uit. Maar in de pauzes ga ik wel gewoon bij hem zitten. 

Ik stop bij de receptie en vraag aan de blondine achter de balie om mijn rooster en kluisnummer. Ze geeft het aan me en lacht nep. Ik bedank haar, maar in tegenstelling tot haar, ben ik wel een goede actrice, waardoor het geloofwaardig is. Al zoekend naar mijn kluisje loop ik door de gangen. Eindelijk heb ik dan mijn kluisje gevonden. Het is een saai, grijs, rechthoekig kluisje. Enorm saai en lelijk dus.
Met de code die op het briefje staat maak ik mijn kluisje open. In het kluisje zie ik al mijn boeken al liggen. Mijn rooster hang ik met roze magneetjes in het kluisje. Als eerste heb ik vandaag wiskunde en scheikunde. Konden ze echt niks beters verzinnen op maandag ochtend. Zuchtend stop ik mijn spullen in mijn tas en gooi ik mijn kluisje dicht. Gelukkig dat bij de trappen bordjes hangen waar je heen moet, anders had ik het lokaal nooit op tijd gevonden. Er staan zo 'n 20 jongeren voor het klaslokaal te wachten. Ik meng me er een beetje tussen.

'Hallo. Ik ben Amelia.' zegt een meisje met donkerrood, krullend haar vrolijk.

'Haii, ik ben Crystal.' antwoord ik ook vrolijk glimlachend. Dit meisje zal de perfecte dekmantel vormen. Ze is zo onschuldig. Zo goed. En dat is precies wat ik nodig heb.
Er komt een leraar aan die de deur voor ons opent en ons binnen laat. Ik en Amelia nemen ergens in het midden plaats. De leraar pakt een wit krijtje en begint op het groenige bord te schrijven.

'Ik ben Meneer van den Boom. Jullie wiskundeleraar voor dit jaar, en jullie mentor.' zegt hij terwijl hij dat ook op het bord schrijft. Alsof we doof zijn.

'En vandaag gaan we gelijk beginnen met een van mijn favoriete onderwerpen van het vak wiskunde, meetkunde.' zegt hij. Een mokkend gemompel klinkt vanuit de klas terwijl Meneer van den Boom begint met uitleggen en ons zegt onze boeken open te slaan op bladzijde 9.

~~~

De deur van het lokaal vliegt open. We moesten zelf opdrachten gaan maken en hebben nog dertig minuten tot de les is afgelopen. Veel te lang voor mijn doen.

'Aha, meneer Marron. Fijn dat U en U vrienden ook op tijd komen.' zegt Meneer van den Boom terwijl hij naar de deur kijkt, waar vijf jongens doorheen lopen. Het zijn de Bad Boy types. Die zich niks aan trekken van de regels, altijd te laat komen en alle meisjes gebruiken. Deze jongens, zijn overduidelijk Bad Boy types. Het straalt gewoon van ze af. En ergens weet ik dat de kans groot is om bij dat soort jongens te zoeken naar andere organisaties.
Want dat is nou eenmaal waarom ik hier ben. Waarom ik een Good Girl imago heb aangenomen. Ik moet de andere organisaties van binnenuit afbreken.

En ik zal er mijn uiterste best voor doen. Want ik stel mijn mensen niet graag teleur. En ik heb ze beloofd om een paar organisaties een lesje te leren.

En dat doe ik dan.

Want ik ben Crystal Wright. 

En ik houd me altijd aan mijn beloftes. 


A/N 

Ik heb een vaste update dag, zodat ik hier gewoon kan blijven updaten en het niet vergeet XD Ik ga dit ook voor Remix a la nerd en al mijn andere boeken doen. Alleen moet ik daarvoor nog even een goede dag vinden. Zondag is de dag voor dit boek. 


Cliché, but then a little different *Pauze*Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu