Förord - Läs mig först

358 13 17
                                    

Välkommen till Drakens tand!

Först några ord om det praktiska. Drakens tand skrivs i romanform för Wattpad. Den är beräknad att bli runt 30 kapitel lång och min tanke är att varje kapitel skall vara ungefär 700-900 ord långt. Tanken är också att det skall tillkomma ett kapitel i veckan ungefär. (Även om osvuret alltid är bäst...)

Sedan till innehållet. Drakens tand är en fantasy-roman. Jag tror än så länge att jag vill hitta en stil som rör sig i riktning mot den som karaktäriserar Joe Abercrombies First Law-trilogi. Det vill säga, en smula rå och inte särdeles romantisk. Möjligen med inslag av viss svart humor.

Vidare vill jag så långt det är möjligt kombinera det med ett högt tempo. Jag vill skapa en känsla av att det är bråttom, att något ständigt händer eller är på väg att hända. Men det måste också bygga på snabba ändringar av tempot. Nå. Vi får se hur det går.

Det är för övrigt första gången jag skriver på Wattpad. Kommentera gärna. Var inte blyg för påpeka fel eller inkonsekvenser, eller för att komma med förslag på hur texten kan kompletteras eller förändras. Ibland blir man ju blind för sin egen text. Jag blir också glad av stjärnor dock...

Hoppas du gillar det du läser!

Romo




Drakens tandWhere stories live. Discover now