Ianya sangat sunyi-sepi di bangunan YG Entertainment.Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.Tetapi masih ada beberapa pekerja yang belum balik termasuk artis.Di sebuah bilik yang tertulis 'iKON' di hadapan pintu,ada seorang lelaki sedang giat berlatih menari.Siapa lagi kalau bukan Hanbin.Ataupun nama popular dia B.I.
Hanbin sudah menjadi seorang idol yang popular.Selepas Jihyo pergi sambung belajar di UK,Hanbin mula giat belajar dan berlatih untuk mencapai impian dia.Iaitu menjadi seorang idol.Rasa penat memang ada tapi dia mahu beri yang terbaik.Dia rasa mesti Jihyo tahu tentang keadaan dia sekarang.
Lagu iKON-Apology mula berkumandang.Hanbin berdiri di tempat dia dan mula menari.Peluh mula menitik-nitik.Walaupun ada pendingin hawa,Hanbin tidak memasangnya.Dia mahu menurunkan berat badan dia juga.Sudah 6 tahun Jihyo pergi ke UK untuk sambung belajar.Rasa rindu mula timbul.Apalah yang akan berlaku antara dia dan Jihyo selepas mereka luahkan perasaan masing-masing.
Sambil Hanbin menari,dia tersenyum sendiri.Dia melihat dirinya di hadapan cermin.Rasa tekanan mula hilang.Hanya sebab dia terbayangkan Jihyo.Penat dia sebagai seorang leader.Dia perlu beri yang terbaik kepada peminat-peminat mereka.Tanpa disedari Hanbin,pintu dibuka dengan perlahan.Ada seorang lelaki berambut merah memerhati Hanbin.
Habis sahaja lagu itu,lelaki tersebut terus menepuk tangan sambil masuk ke dalam bilik latihan iKON.Hanbin menunduk hormat ke arah sunbaenim dia."Annyeonghaseyo,GD sunbaenim..." sapa Hanbin.Jihyo selalu menegur dia supaya bersifat lebih hormat-menghormati.
"Annyeonghaseyo,Hanbin ah...Woah!!!You're so cool~"puji GD dan menepuk bahu Hanbin.Hanbin tersenyum malu.
"Why you stay at late night?"soal GD dan memerhati jam tangan berjenama yang diberi oleh peminatnya di China.BigBang kan terkenal di seluruh dunia.Semua pasti tahu member2 mereka yang terdiri daripada 5 jejaka tampan iaitu T.O.P,Seungri,Daesung,Taeyang dan GD.
"Practice..."jawab Hanbin pendek.Hanbin mengambil nafas sebab terlampau penat."Get a rest...You will get sick.."nasihat GD tetapi disebabkan kedegilan Hanbin,Hanbin menggelengkan kepalanya.
"Such a stubborn kid~"ujar GD dan menggeletek junior dia itu.Hanbin hanya tergelak riang.GD menepuk bahu Hanbin sekali lagi sebelum pergi dari situ untuk membuat lirik lagu yang akan dinyanyikan oleh BigBang untuk konsert.
Hanbin membuka radio dan mula berlatih.Baru sahaja dia mahu bermula,tiba-tiba jantung dia rasa seperti dicengkam dengan kuat.Badan dia terus rebah ke lantai.Dada dia berombak-ombak untuk mengambil nafas.Mungkin sebab penyakit dia.Doktor sudah pesan kepada dia jangan giat sangat berlatih tetapi Hanbin tetap mahu berlatih.
Secara perlahan,Hanbin berdiri dan mencapai beg dia.Hanbin mencari ubat yang berada di dalam beg dia lalu ditelannya dengan segera.Air masak yang berada di tepi beg terus diminumnya.Sakit dia mula reda.Hanbin baringkan kepalanya pada dinding lalu mengeluarkan IPhone 6S dia.Apabila dia memandang ke arah telefonnya,dia mula teringat Jihyo.Hadiah yang diberikannya.
Tiba-tiba telefon dia berdering lagu iKON-Airplane.Mungkin sebab dia masih teringat ketika dia hampir terlepas.Tanpa memandang ID,dia terus menjawab panggilan itu.
"Yobusseyo?"-Hanbin
"Hanbin ah...Ni omma..."-O.Kim
"Oh...Omma...Wae?"-Hanbin
"Hanbin lupa ke yang Jihyo balik esok?"-O.Kim
"Mwo?!Jihyo noona balik esok ke?!"-Hanbin
"Nae...Hanbin mesti banyak berlatih ni...Sebab tu cepat lupa.."-O.Kim
"Hehehe...Bila Jihyo noona balik?"-Hanbin
"Esok...Pukul 10.35 pagi..."-O.Kim
"Hanbin ambik dia boleh?"-Hanbin
"Boleh!Tapi Hanbin kena balik rumah...Dah pukul 4.00 pagi ni!!!"-O.Kim
"Okay...Tunggu Hanbin balik rumah eh?Jangan kunci pintu!!!!"-Hanbin
"Kalau kamu tak sampai2 juga dalam pukul 5...Omma kunci pintu..."-O.Kim
"Okey2...Tunggu!!!"-Hanbin
Hanbin terus memutuskan talian lalu masukkan telefon dia ke dalam beg sebelum menggalas beg.Dia terus menutup pintu latihan.Tanpa berlengah,dia terus berlari ke arah motorbike dia.Helmet berwarna merah biru terus dipakainya sebelum menunggang motor nya.
Dengan kelajuan yang sepatutnya,Hanbin membawa dengan tenang.Dia amat gembira sebab omma dan appa dia sudah mula sukakan Jihyo.Lepas dia beritahu yang Jihyo amat sayang kepada mereka,mereka mula insaf.Mereka juga membatalkan perkahwinan antara Hani dan Hanbin sebab Hani.Hani juga mahu bekerja sebagai idol.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}
Fiksi PenggemarJust for fun...Untuk semua malay fans...Ini cerita tentang kedua-dua bias saya dari iKon dan Runningman