2

2.1K 155 2
                                    

Kini,Jihyo berada di ruang balkoni rumahnya sambil mendengar lagu BigBang-Love Song.Senyuman terukir pada bibirnya apabila dia terkenang semula kenangan dia bersama Gary.Memang manis tetapi apabila teringat tentang Gary dan Seolhyun,senyuman dia terus hilang.Air mata yang mengalir membasahi pipinya.Walaupun dia sudah cintakan Gary sepenuh hidupnya,Gary tetap memilih Seolhyun dari dia.Hati dia bagai terguris.Selama ini ada gosip tentang Gary dan Seolhyun bertemu janji.Baginya ianya adalah gurauan tetapi rupanya betul.Semua itu berlaku di hadapan matanya sendiri.

Tiba-tiba ada seseorang menutup mata Jihyo dari belakang.Lelaki itu suruh Jihyo meneka tetapi Jihyo tidak bercakap apa-apa.Yang keluar adalah air matanya.Lelaki itu terus mengangkat kedua-dua belah tangannya dan berlari di hadapan Jihyo.Dia memeluk Jihyo dengan segera.Jihyo membalas pelukkannya.Ianya amat hangat.

"Hanbin...Noona...Noona ni tak berguna ke?"soal Jihyo dengan perlahan dalam pelukkan Hanbin.Hanbin begitu kecewa melihat Jihyo sebegini.

"Noona...Jangan cakap macam itu..Noona amat penting tahu dalam kehidupan semua orang..."jawab Hanbin cuba ceriakan Jihyo.

Dia melepaskan pelukkannya dan melutut di hadapan Jihyo.Secara perlahan,dia menghulurkan tangannya pada tangan Jihyo.Hanbin mengusap lembut tangan Jihyo.Betapa gembiranya dia apabila dapat rasa kulit Jihyo yang lembut.

"Terutama sekali dekat Hanbin...Noona seorang sahaja yang mampu beri kasih-sayang pada Hanbin..."Hanbin meletakkan kepalanya di atas riba Jihyo.

"Kalau noona pergi,tiada sesiapa sudi tolong Hanbin...Diaorang mesti layan Hanbin macam orang tidak guna...Noona lain...Noona sudi tolong Hanbin walaupun keluarga Hanbin layan keluarga noona dengan cara yang tak baik.."tambah Hanbin lagi membuatkan Jihyo tersenyum.Sayangnya dia kat aku,kata hati Jihyo.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beberapa hari sudah berlalu,Jihyo sudah lupakan Gary.Dia selalu meluangkan masa bersama Hanbin dan adik Hanbin iaitu Hanbyul.Mereka pergi ke taman bersama-sama.Pergi ke muzium,taman tema.Mereka amat bahagia bersama.Gary pula sudah bersama Seolhyun.Gary juga sudah lupakan Jihyo sedikit demi sedikit tapi perasaan dia masih bersama Jihyo.

Hari ini adalah hari jadi Hanbyul.Jihyo dan Hanbin keluar bersama-sama untuk membeli kek hari jadi Hanbyul.Mereka bercadang hendak membuat sambutan kecil khas untuk Hanbyul.Adik kesayangan Hanbin.Mereka sanggup buat apa-apa sahaja demi Hanbyul.

"Hanbyul suka kek perisa apa?"soal Jihyo.Ketika itu,mereka berada di Secret Recipe untuk membeli kek.

"Chocolate Cheese one please..."pesan Hanbin membuatkan Jihyo memandangnya dengan muka bingung.

"Chocolate Cheese?"soal Jihyo dan mula mencari mana kek itu.Ketika Jihyo mahu mencari,Hanbin memegang tangan Jihyo dan ketawa kecil.

"Nanti saya bagi noona rasa ya?"kata Hanbin dengan senyuman yang menawan.Masa seakan-akan terhenti bagi Jihyo.Hati dia berdegup dengan laju.

"Tapi mahal kan?"soal Jihyo dan melepaskan tangan dia dari Hanbin.Hanbin hanya senyum dan membayar kek itu.

"Mwo?!1726 won?!"hampir terjerit Jihyo apabila ternampak harga kek itu.Memang mahal!

Hanbin membawa Jihyo keluar dari kedai itu dan berhenti.Dia memandang Jihyo yang mula rasa serba salah.Muka kecewa Jihyo mampu dibaca oleh Hanbin kerana bukannya baru 3 bulan dia kenal Jihyo sudah 12 tahun.Tersenyum dia apabila ternampak Jihyo mula cari beg dompetnya.

"Awak tak payah bayar...Saya bayarkan..."ujar Hanbin tersengih.

"Tapi...Saya kena bayar...Gary selalu suruh saya buat macam itu.."bantah Jihyo dan memandang Hanbin.

Hanbin hanya tersenyum pahit sebelum beredar dari situ.Jihyo menyimpan beg dompetnya dan mengejar Hanbin.

*BERSAMBUNG*



I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}Where stories live. Discover now