Jihyo memandang ke arah omma dan appa dia.Muka dia amat serius sekarang.Omma dan appa dia pula senyap sambil memandang ke arah fail yang berada di atas meja.Jihyo mengeluh halus dan mengambil sampul surat itu.
"Hyo tipu yang Hyo tak dapat tawaran pergi sambung belajar...Mianhae...Hyo cuma tak boleh berfikir..."kata Jihyo sambil menahan air matanya.
"Tapi...Kenapa Hyo nak sambung belajar sekarang?"soal Tuan Song agak pelik.
"Universiti itu dikhaskan untuk pelajar2 yang mahu menghabiskan pengajian pada peringkat PHD...Mungkin ambil masa yang agak lama..."jawab Jihyo dengan jujur.
"Baiklah...Omma setuju...Sebab omma dan appa kan mahu anak diaorang berjaya..."kata Puan Song dan memegang tangan Jihyo.
"Nae..."Tuan Song mengangguk tanda setuju.
"Saya kena pergi lusa...Pukul 3 petang flight saya...Ketua kampung dengan isteri dia nak ikut..."jelas Jihyo.Tuan Song dan Puan Song hanya mengangguk tanda faham.Mereka memeluk Jihyo.Mereka amat bangga dengan perjuangan Jihyo walaupun ianya sedikit terbantut.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hanbin turun ke ruang makan.Hari ini dia ada makan tengah hari bersama keluarga Hani.Memang dia tidak mahu tetapi dia terpaksa.Apabila dia berada di bawah,dia diarah supaya duduk di sebelah Hani.Hanbin hanya akur dan duduk di sebelah Hani.Hani menangkap gambar mereka.Hanbin hanya mampu melemparkan senyuman yang pahit.
"Saya dengar ada seorang budak perempuan dekat kampung ni dapat sambung belajar kat UK..."kata Tuan Ahn dan memandang semua orang.
"Jinjja?Err...Nugu?Kami tak dengar pun..."soal Tuan Kim sedikit hairan.Tiada sesiapa beritahu pada mereka.
"Song Jihyo...Kawan baik saya..."jawab Hani dan menundukkan kepalanya sedikit.
Hanbin yang berada di sebelah Hani terus terdiam.Tuan Kim dan Puan Kim hanya memandang Hanbin.Mereka tersenyum sedikit sebab akhirnya Jihyo akan pergi jauh dari mereka.Tetapi bukan bagi Hanbin.Bagai ada hujan petir di atas dia.Muka dia terus berubah kepada muka serius sebelum makan sesuap nasi goreng.Air mata dia terus mengalir secara perlahan-lahan.
Hani yang berada di sebelah Hanbin terus terkejut.Dia mengambil tisu dan menghulurkan pada Hanbin.Ingatkan Hanbin mahu ambil tetapi Hanbin membiarkan dia.Hanbin sambung makan dengan perasaan geram,kecewa,sedih dan gembira sebab Jihyo dapat sambung belajar.Tapi ianya agak jauh dari Korea.
'Sanggup noona nak tinggalkan Hanbin..'ujar Hanbin dalam hati.Hati dia sedang meraung sekarang ini.Kalau boleh dia nak jerit nama Jihyo tapi mulut dia seperti dikunci.Dia asyik menangis.
*BERSAMBUNG*
YOU ARE READING
I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}
Fiksi PenggemarJust for fun...Untuk semua malay fans...Ini cerita tentang kedua-dua bias saya dari iKon dan Runningman