Keesokkan harinya,Hanbin sudah bersiap-siap untuk pergi ke sekolah.Hari ini dia mahu berjalan kaki sahaja.Tidak mahu sesiapa hantar dia.Apabila Hanbin mahu berjalan ke arah sekolahnya,dia terserempak dengan Jihyo.Minda dia suruh berhenti tetapi badannya tetap mahu berjalan.Jihyo hanya memerhati Hanbin berjalan di tepinya.Hanbin hanya membiarkan diri dia bersendirian.
Hanbin mula berjalan ke sekolah sambil terkenangkan Jihyo.Memang dia rindu akan Jihyo cuma dia tidak mahu keluarga Jihyo disakiti.Dia keliru sama ada dia mahu ponteng kelas atau tidak.Jika dia ponteng kelas,dia sempat berjumpa dengan Jihyo sebelum Jihyo pergi.Apabila di hadapan pagar sekolah,dia disambut oleh kawan baiknya,Bobby.Bobby terus berlari ke arah Hanbin.
"Lamanya kau tak hadir..."kata Bobby.Yelah...Hanbin sudah banyak hari ponteng.Hanbin hanya tersenyum kecil sebelum muka dia kembali serius.
"Kenapa ni?Ada masalah ke?"soal Bobby sedikit risau.Selalunya kawan baik dia ni selalu senyum tapi sekarang asyik monyok.
"Aniya..."Hanbin menggelengkan kepalanya.
"Arassoe...Jom pergi kelas...Nanti Mr.Taehyung marah pula..."ajak Bobby.Hanbin hanya mengikut Bobby.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sekarang sudah menunjukkan pukul 9 pagi.Lagi sejam Jihyo akan masuk ke dalam kapal terbang.Hanbin termenung ke arah tingkap.Dia tidak hairan dengan bebelan Sir Jongkook yang sedang memarahi Shownu.Yang dia kisah sekarang sama ada dia mahu ponteng kelas ataupun tidak.Kalau dia ponteng kelas,dia dapat berjumpa dengan Jihyo.Itu yang buatkan dia pening kepala.
Dia mengeluarkan IPhone 6S yang dibawanya secara senyap-senyap.Dia membuka mesej dari Jihyo.
From:Jihyo
Hanbin ah,noona dah nak pergi ni...Noona tahu Hanbin taknak datang...Takpe...Bila noona balik Korea lagi,noona jumpa Hanbin dulu ye?Hanbin belajar bersungguh-sungguh tahu?Saranghaeyo,dongsaenggie~
Hanbin mula mengalirkan air mata.Dia menyimpan IPhone 6S dia ke dalam poket lalu menumpukan perhatian pada Sir Jongkook.Bobby yang berada di sebelah Hanbin terus pelik sebab nampak Hanbin sedang menangis.
"Hanbin!Nape kau nangis?"soal Bobby dengan nada terkejut.
"Aniya...Jihyo noona...Dia dah nak pergi ke UK tapi aku tak boleh datang...Aku kena belajar..."jawab Hanbin dengan jujur.Hanbin mengetap bibirnya sambil menangis.
"Bro,kita pergi airport jap...Jumpa Jihyo noona...Nanti kita dah tak jumpa dia...Lama kot...6 tahun kot tak silap aku..."kata Bobby dan menepuk bahu Hanbin.
Hanbin hanya mengangguk.Mereka mula berkemas.Sir Jongkook pula sibuk menulis pada papan putih tentang formula Matematik.Inilah peluangnya!Mereka senyap-senyap keluar dari kelas lalu berlari keluar.Mereka berlari bersungguh-sungguh untuk ke airport.Mereka tidak mahu menumpang teksi kerana ianya melambatkan masa dan membazirkan duit sahaja.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jihyo memandang sekeliling dalam keadaan cemas.Hani yang berada di sebelah Jihyo terus menepuk bahu Jihyo."Cari Hanbin ke?"soal Hani membuatkan Jihyo tersenyum pahit."Nae..."jawab Jihyo lalu memandang sekeliling semula.
"Jihyo,let's go..."arah Miss Lionna iaitu guru pengiring Jihyo.
"No!Wait!"Jihyo terus berdiri dan memandang sekeliling.
"Jihyo ah,kamu kena pergi sekarang..."kata Tuan Song lalu memeluk anak perempuannya.Begitu juga Puan Song dan isteri ketua kampung.Jihyo membalas pelukkan mereka lalu menangis.
Mereka leraikan pelukkan.Jihyo mengelap air mata dia dan memandang ke arah Hani."Berbahagialah dengan Hanbin...Bagi Hanbin ceria...Janji dengan saya ye?"Hani mengangguk lalu mengelap air matanya.
Jihyo berjalan ke arah pintu masuk bersama Miss Lionna.Semua yang datang memandang ke arah mereka sambil melambaikan tangan.Hanbin pula sedang berlari bersama Bobby.Akhirnya mereka sampai.Mereka terus mencari kelibat Jihyo.
"Oh!Hanbin!Kat sana!Jihyo noona dah nak masuk kat pintu masuk!"jerit Bobby.Dengan segera,Hanbin terus berlari ke arah yang ditunjukkan oleh Bobby.
"Jihyo noona!"panggil Hanbin.Jihyo terus memandang ke arah Hanbin.Ketika itu,passport Jihyo diperiksa.
"Hanbin..."Jihyo seakan-akan tidak percaya."I love you!"jerit Hanbin dan membuat bentuk hati."Noona...Mianhae sebab kecewakan hati noona..."kata Hanbin sambil mengukirkan senyuman yang lebar.
Jihyo meminta izin pada Miss Lionna untuk berjumpa dengan Hanbin.Miss Lionna hanya mengizinkannya.Jihyo terus berlari ke arah Hanbin dan memeluk Hanbin."Hanbin...I love you...Saranghaeyo..."kata Jihyo sebelum mencium pipi kanan Hanbin.Jihyo terus berlari dari situ.Dia berlari ke arah Miss Lionna sebelum masuk ke dalam pintu masuk.Hanbin pula tersenyum sambil memerhati Jihyo pergi dari situ.
*TAMAT*
YOU ARE READING
I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}
FanfictionJust for fun...Untuk semua malay fans...Ini cerita tentang kedua-dua bias saya dari iKon dan Runningman