12 March 2017, 23 : 50 p.m.
Sebilah pedang ditarik keluar dari perut seorang lelaki berbangsa Jerman di kawasan lorong yang gelap lantas lelaki itu rebah ke tanah dengan berlumuran darah tanpa kedengaran raungan keras. Semantara itu, si pembunuh psiko tersenyum puas lalu menjilat darah mangsanya yang melekat pada pedang samurai zaman Meiji miliknya. Kemudian, pedang itu dihunus ke dalam sarungnya dan si pembunuh psiko berlalu pergi meninggalkan kawasan kejadian sambil berkata, " Seterusnya." Senyuman kepuasan semakin terukir lebar pada wajah tampannya.
14 March 2017, 22 : 30 p.m.
Malam yang indah dihiasi rembulan purnama dan ribuan bintang di langit menjadi saksi pembunuhan yang seterusnya. Si pembunuh psiko berjalan menghampiri mangsanya lalu dengan sengaja dia melanggarnya ketika berselisihan.
"Oi, tak nampak orang ke?" Tengking seorang lelaki Afrika yang berbadan tegap dan lebih tinggi daripadanya.
"Saya minta maaf," pohon si pembunuh psiko dengan nada bersalah walhal disebalik topi dan hud yang menutupi matanya dia menyembunyikan niat untuk membunuh orang itu.
"Apa maaf, maaf? Ganti rugilah," berang lelaki Afrika itu. Dicengkamnya kolar baju si pembunuh psiko dan ditolaknya ke dinding kawasan lorong perumahan terbiar itu. Terukir senyuman sinis pada wajah si pembunuh psiko khas untuk mangsa yang berada di hadapan matanya ketika ini.
"Kalau kau tak nak bayar ganti rugi, kau akan terima padahnya," ugut lelaki Afrika itu lalu menyuakan satu tumbukan ke arah perut si pembunuh psiko. Dia jatuh tertunduk.
Tangan kanannya pantas mencapai pedang yang disisip rapi pada pinggang kanannya. Serangan hendap dilancarkan terus pada perut mangsanya sambil tersugi senyuman kepuasan pada wajahnya.
"Kau? Siapa kau sebenarnya?" Soal mangsa yang kelihatan terkejut dengan tindakan sebentar tadi. Perit terasa apabila sasaran terkena tepat pada usus lelaki Afrika itu.
"Death," hanya satu perkataan yang diungkapkan sebagai jawapan bagi soalan tersebut. Pedang yang dihunusnya tadi ditarik keluar secara paksa tanpa belas kasihan. Kemudian, dijilatnya bilah pedang yang berdarah itu dengan penuh nikmat kepuasan dalam dirinya.
Mangsa rebah dan mati di tempat kejadian. Langkah si pembunuh psiko diatur dengan rapi untuk beredar meninggalkan kawasan tersebut tanpa meninggalkan kesan jejaknya.
21 March 2017, 23 : 30 p.m.
Kelihatan seorang jejaka kacak sedang berjalan di hadapan hotel mewah milik keluarga ternama. Langkahnya pantas menuju ke tingkat tiga hotel tersebut. Loceng ditekan apabila dia tiba di hadapan pintu bilik 304. Pintu bilik dibuka oleh seorang wanita yang berpakaian tidur dengan rambut perang yang panjang sehingga ke paras pinggang.
"Selamat malam," ujar jejaka itu sebagai pembuka bicara sambil melihat wanita itu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki.
"Selamat malam, Ryoma. Dah lama awak tak datang ke sini. Saya sangat rindukan awak," bicara wanita berbangsa England itu dengan nada manjanya. Ditanggalkan cermin mata hitam milik jejaka itu, maka terserlahlah mata hazel yang merbahaya itu.
Ryoma melangkah masuk ke dalam bilik tersebut sambil berkata, "Hanya satu malam." Senyuman penuh bermakna mula terukir pada wajahnya.
Wanita itu tertanya-tanya, "Mengapa hanya satu malam? Kenapa bukan selama-lamanya?"
Ryoma atau si pembunuh psiko itu berpaling ke arah wanita itu lalu berkata, "Sebab..." Dicapainya sepucuk pistol yang lengkap dengan lencer penyerap bunyi lalu diacukan muncung pistol tepat pada dahi wanita itu.
Wanita itu tampak cuak ketika melihat wajah serius jejaka yang dicintainya sambil mengacukan muncung pistol pada dahinya. "Apa yang awak nak lakukan?"
Dengan lagak psikonya dia berkata, "Melinda, kusayang. Tak ada gunanya perempuan simpanan seperti awak hidup lama di atas muka bumi ini. Cukuplah sudah dua kali awak menipu saya selama ini. Dan tiada maaf untuk awak setelah awak sakitkan hati saya." Satu das tembakan dilepaskan pada dahi wanita itu. Dia rebah ke lantai, tak bernyawa.
YOU ARE READING
PSIKO
Mystery / ThrillerApakah itu psiko? Psiko ialah sesuatu yang berkaitan dengan jiwa seperti tekanan mental.