"Urgh.. apanya..", rintih Jimin.
Selama 5 hari V dan Hyuna di dunia manusia, selams 5 hari itu juga Jimin diseksa oleh Chorong. Perut Jimin berasa lapar walaupun Jimin diberi makan isi-isi perut binatang yang mentah dan diberi minum darah. Perutnya bagai tidak menghadap makanan dan minuman tersebut. (Benda tu xleh dimakan pun.)
Jimin bagaikan mahu termuntah apabila tekaknya menelan semua benda alah tu. Bila Jimin keluarkan balik, Chorong akan memukul Jimin dengan teruk. Nak tak nak Jimin terpaksa akur.
Jimin dijadikan bahan belasah oleh para devil di situ. Bibir Jimin berdarah dan badannya penuh dengan lebam dan luka. Jimin meminta belas kasihan tetapi Chorong tidak menghiraukan Jimin.
"Argh!! Hajima!! Apayo!!", jerit Jimin.
"Hahaha!! Lagi kau meraung, lagi aku suka! Cepatlah! Jeritlah lagi!! Takkan baru belasah macam ni je kau dah lemah?!", kata Chorong lalu memukul Jimin bertalu-talu.
Jimin tidak mampu membalasnya. Kudrat Jimin sudah lemah. Jimin hanya mampu mengalirkan air mata.
"Hari ni aku rasa happy sesangat, so aku nak belasah kau cukup-cukup kali ni!", kata Chorong.
"Hyuna.. V.. Jebal.. dowajuseyo..", rintih Jimin sebelum pengsan.
******
V dan Hyuna menuju ke hadapan kayangan Devil. Dua ekor devil sedang menjaga pintu istana itu. Hyuna dan V berdua menyorok di belakang tiang istana. V memberikan isyarat kepada Hyuna dengan menggunakan tangan yang bermaksud, " Ikut macam yang kita dah plan."
Hyuna membalasnya dengan jari menunjukkan tanda ok. Lalu, Hyuna keluar daripada tempat dia bersembunyi.
"Devil Kaijo, Devil Manju aku datang untuk menyerah diri. Aku dah lakukan kesalahan berat kepada Ketua Devil. Aku datang nak meminta maaf.", kata Hyuna.
Lalu dua ekor devil itu menggari tangan Hyuna dan membawanya masuk ke dalam istana. Hyuna sempat mengeyitkan matanya ke arah V.
Perlahan-lahan V melangkah masuk.
"Hoi, kau siapa hah?!", jerit seekor Devil.
V terus memandang Devil itu. Lalu, V membelasah Devil itu. Selesai seekor.
"Apa yang kau buat lama sangat.. hah, manusia?!", seekor Devil lagi muncul. Berbadan gemuk seperti ahli sumo.
V menumbuk perut Devil itu. Tapi, kelihatan seperti tak berkesan apa-apa. V menumbuk bertubi-tubi ke perut Devil itu lagi. Masih tak berkesan!
"Haha, budak kecik! Setakat tumbukan macam tu, cuma boleh buat aku ketawa je! Hahaha! Try lagi budak!", cabar Devil itu.
V memandang tubuh Devil itu. Aha, V dapat idea. V menupuk tangannya seperti kungfu China lalu menunduk.
"Haha, kau mengaku kalah ke?", ketawa Devil itu.
"Mianhae kepada seluruh namja di dunia ni kerana aku terpaksa guna cara ni.", kata V.
Lalu, V terus menendang bahagian sulit Devil itu dengan kuat sehingga terdengar bunyi tulang patah.
"Warghh!! You broke a bone!!", jerit Devil itu sambil memegang alat sulitnya itu lalu jatuh pengsan. Bergegar sekejap rasa.
V memandang Devil itu. Aww, Jinjjia apa. Lepas ni Devil ni mesti mandul aka mati pucuk. V tersengih. Lalu, pantas V berlari ke arah dua ekor Devil itu membawa Hyuna.
*******
Hyuna dibawa untuk menghadap Ketua Devil. Dua ekor Devil itu menolak Hyuna sehingga terduduk.
"Haha, akhirnya! Kau akan minta maaf pada aku! Pilihan yang bagus!!", kata Ketua Devil.
Hyuna hanya menjeling Ketua Devil.
"Siapalah yang nak hah?!", kata Hyuna dalam hati.
"Arghh!! Apa!!", jerit Jimin.
Hyuna terus mencari dari mana jeritan itu. Hyuna memandang di sebelah kirinya. Chorong sedang merotan Jimin dengan menggunakan tali cemeti (tali yang koboi guna untuk pukul punggung kuda). Jimin terjerit-jerit meminta belas kasihan dari Chorong.
Chorong bagaikan tiada perasaan, terus memukul Jimin dengan kuat sambil ketawa. This is hell!!
"Jimin!!!!", jerit Hyuna.
~To be continue~
YOU ARE READING
ANGEL OR DEVIL | ✔
Mystery / ThrillerMengisahkan tentang Hyuna, seorang devil yang ditugaskan untuk membawa malang kepada V. Hyuna ingin melaksanakan tugasnya namun dihalang oleh Chorong iaitu seorang angel yang ditugaskan untuk melindungi V daripada ancaman Hyuna. Mangsa iaitu V, iala...