"Jimin!!", jerit Hyuna.
Hyuna ingin naik ke kayangan Devil untuk mencari Jimin. Tapi, V menarik dua-dua belah tangan Hyuna. Hyuna cuba menarik tangannya.
"V, lepaskan sayalah!", kata Hyuna.
"Aniyo, Hyuna. Jeongmal (sangat) bahaya!!", kata V.
"Tapi, Jimin.. Jimin.. Eotteohke?", kata Hyuna.
"Nanti kita cari jalan, tapi tak boleh sekarang. Ne? ", pujuk V.
"Jimin...", rintih Hyuna sambil memandang ke langit.
V menarik tangan Hyuna untuk mengikut jejak langkahnya. Hyuna hanya mampu mengikutnya.
******
Keesokan harinya..
Mata Hyuna kelihatan kuyu dan sembam seperti seharian menangis. Mukanya sedikit pucat.
"Hyuna, awak tak meokgo (makan)?", tanya V.
"Aniyo..", balas Hyuna.
"Aigoo.. Awak kena meokgo. Nanti kalau awak sakit, saya jadi risau.", kata V.
"Shireoyo.. Awak kata nak bawa saya jumpa Jimin, tapi kenapa awak masih diamkan diri je?", tanya Hyuna.
V terdiam. V sebenarnya tidak mahu membawa Hyuna ke kayangan Devil. V berasa cemburu dengan Jimin. Hyuna sukakan Jimin dan Jimin pun sukakan Hyuna. Memang sama padan. V seorang yang bertepuk sebelah tangan. V mengambil kesempatan ni untuk mencuri hati Hyuna kembali.
Hampir setiap hari, setiap jam, setiap minit V cuba bersikap romantis dengan Hyuna. Tapi, Hyuna masih bersedih kerana kehilangan Jimin. Dah 5 hari Hyuna tidak makan. Badan Hyuna semakin kurus. V risau melihatnya.
"Hyuna, meokgo lah ye?", pujuk V.
"Dah banyak kali saya cakap, selagi saya tak berjumpa dengan Jimin, selagi tu saya takkan meokgo!", kata Hyuna.
Tiba-tiba, Hyuna berasa kepalanya berdenyut-denyut. Matanya kelihatan kabur. Hyuna hampir rebah. Mujur V sempat memegang Hyuna.
V mendukung Hyuna ke bilik kesihatan. Kepala Hyuna diletakkan di bidang dadanya dan memeluk Hyuna. Hyuna boleh mendengar degupan jantung V yang laju. V berasa gementar tapi mengelus rambut Hyuna lembut. Tangan V berasa lembut dan dingin.
Tapi, rasanya tidak sama seperti Jimin. Tangan Jimin lebih kasar tapi hangat. Walaupun tangan Jimin kasar, Hyuna berasa lebih selesa dengan tangan Jimin berbanding tangan V.
"Mianhae V. Saya dah terjatuh cinta dengan Jimin. Saya dapat tahu awak sukakan saya dengan cara awak layan saya dengan baik, jantung awak pun berdegup laju bila saya dekat dengan awak. Tapi V, saya tak dapat balas cinta awak tu.. cinta saya sekarang hanya untuk Jimin", rintih hati Hyuna.
Hyuna menitiskan air mata. Tanpa diketahui oleh Hyuna, V sebenarnya boleh membaca fikiran orang lain jika dia menyentuh orang itu. V mendengar segala rintihan Hyuna yang menyatakan cintanya kepada Jimin.
V berasa sangat sakit. Dadanya sebak mendengar luahan hati Hyuna. V menitiskan air mata namun V pantas mengelapnya supaya Hyuna tidak perasan yang dia nangis.
"Hyuna.. saya janji lepas awak meokgo, saya akan bawa awak terus ke kayangan Devil. Kita selamatkan Jimin.", kata V setelah lama mendiamkan diri.
Hyuna yang berada di pelukan V meleraikan pelukan sambil tersenyum.
"Jinjjia?", kata Hyuna gembira.
Yeppeo nya Hyuna bila tersenyum begitu. Tapi, malangnya senyuman itu bukan ditujukan kepada V, tapi kepada Jimin. V cuba untuk senyum.
"Ne. Jadi, Hyuna kena meokgo, baru kuat. Macam mana nak selamatkan Jimin?", kata V.
"Tapi, kayangan Devil dijaga dengan ketat sekarang. Nama saya pun dah disenaraikan blacklist. Saya tak dibenarkan masuk.", kata Hyuna.
"Saya ada idea.", lalu V membisik sesuatu ke telinga Hyuna.
Hyuna mendengarnya dengan tekun. Lalu, Hyuna menjerit kegembiraan. Hyuna mencium pipi V.
"Jinjjia gomawoyo, V!", kata Hyuna.
V menyentuh pipinya yang terasa hangat dicium oleh Hyuna. Muka V memerah.
"Inilah perasaannya bila dicium oleh Hyuna.. alangkah bagusnya... jika aku ni Jimin.. di bibir.. Argh, tak mungkin lah", kata V dalam hati.
~To be continue~
YOU ARE READING
ANGEL OR DEVIL | ✔
Misterio / SuspensoMengisahkan tentang Hyuna, seorang devil yang ditugaskan untuk membawa malang kepada V. Hyuna ingin melaksanakan tugasnya namun dihalang oleh Chorong iaitu seorang angel yang ditugaskan untuk melindungi V daripada ancaman Hyuna. Mangsa iaitu V, iala...