PART 2 : PENGENALAN WATAK JAHAT

377 40 0
                                    

"Kau angel ke?", tanya Chorong.

"Kau ingat kau tu angel lagi ke?", kata Leo sinis.

"Habis tu kau ni devil?", kata Chorong.

"Hampir tepat. Aku bukan devil, tapi aku ni vampire. Lebih kurang sekutu kaum kau", kata Leo sambil duduk di sebelah Chorong.

"Leo ya, wau who is that girl?", tanya N sambil menuju ke arah mereka.

Ken, Hongbin, Hyuk dan Ravi pun menuju ke meja makan.

"Chorong imnida. Neo?", tanya Chorong.

"Aku N. Dia Ken, Hongbin, Hyuk dan Ravi. Yang si poker face ni, Leo.", kata N sambil memegang bahu Leo.

"Kitaorang semua ni vampire", kata Ken.

"Ah.. jadi dalam hutan ni vampire jelah yang ada?", kata Chorong.

"Yes. But, tinggal kami je vampire yang masih hidup. Sebab para Angel dah bunuh semua keluarga kami.", kata Hongbin.

"Macam mana kau boleh ada dekat sini?", tanya Leo.

"Aku.. aku asalnya angel. Tapi, sebab aku cintakan seorang manusia, aku sanggup menjadi Devil untuk mencuri hatinya. Tapi, tak berjaya. Dia pun dah mati. Aku nak balas dendam dekat Hyuna!",kata Chorong.

"Hyuna..? Nama full dia Kim Hyuna ke?", tanya Leo.

"Ne, macam mana kau tahu?", kata Chorong sambil minum air yang disediakan oleh Hyuk.

"Memanglah Leo hyung tahu sebab Hyuna tu ex-wife dia.", kata Ravi.

"Mwo?!!", terjerit Chorong.

"Kut ye pun terkejut janganlah sampai tersembur air kat muka aku ni.. melekit tau?!", kata Hyuk.

Semua orang ketawa kecuali Leo dan Chorong.

"Macam mana Hyuna boleh jadi ex-wife kau?", tanya Chorong.

"Aku dan Hyuna dulu kahwin kerana ibu bapa kami yang suruh. Dan kami juga saling menyintai. Tapi, aku dan Hyuna bercerai sebab angel serang kayangan barat kami dengan teruk. Aku dan Hyuna terpaksa berpisah sebab Ketua AnVil meletakkan syarat, vampire kena hidup di dunia manusia sahaja.", terang Leo panjang lebar.

"Sebab kau kenal Hyuna, aku nak kau bawa aku jumpa dia. Dah 5 tahun aku tak berjumpa dengan Hyuna. Hyuna mesti gembira.", kata Leo sambil terbayang wajah Hyuna yang cantik itu.

"Bahagia jumpa kau? Bwah ha ha ha!! Michyeoseo (are u crazy)?! ", ketawa Chorong kuat.

"Wae kau ketawa?", tanya Leo.

"Sekarang ni kau xde Hyuna lagi bahagia lah! Dia dah kahwin dengan manusia namanya Jimin. Jimin tu baik orangnya. Kalau Hyuna jumpa kau pundia mesti tetap pilih Jimin!", kata Chorong untuk mengapi-apikan Leo.

"Mwo?!! Jinjja?!!", jerit Leo terbangun dari kerusinya.

Ken dan Ravi yang sedang makan tersedak mendengar jeritan Leo. Hongbin menepuk-nepuk belakang Ken manakala Hyuk memberi mereka minuman.

"Terkejut aku, Leo", kata N.

"Jinjja apa yang kau cakap Chorong?!", tanya Leo sambil menunjukkan muka serius.

"Tak percaya sudah. Aku boleh bagi kau jumpa Hyuna sekarang jugak. Tapi jangan makan hati pulak ye..", kata Chorong.

"Urgh! Oklah, macam ni. Hyuna tu aku punya! Kau kena tolong aku dapatkan Hyuna balik!", kata Leo.

"Call! Tapi, kau kena bagi aku balas dendam dekat Hyuna. Aku geram betul dengan dia!", kata Chorong.

"Call! So, what's now?", tanya Leo.

"Sini, dekat sikit telinga kau tu. Korang semua pun kena dengar jugak!", kata Chorong.

Mereka semua mendengar dengan tekun apa yang disampaikan oleh Chorong. Semua tersenyum jahat kecuali Hongbin. Hongbin hanya diam tanpa menunjukkan sebarang perasaan.

"Jahat sangat tu..", desis hati Hongbin.

Semua ketawa jahat. Leo menganggukkan kepalanya tanda dia setuju dengan idea Chorong. Chorong tersengih penuh maksud.

~To be continue~

 REVENGE PROJECT | ✔Where stories live. Discover now