PART 15 : HYUNA DAH.....?

279 32 12
                                    


"Siapa husband Cik Hyuna ni? Are you?", tanya Doktor Rap Mon kepada Leo.

"Hei,doktor. Sayalah! Bukan dia ni!", marah Jimin.

Boleh pulak doktor cakap Leo ni husband Hyuna? Berapi hatinya.

"Ok, man. Don't get angry. Ok, first of all, Cik Hyuna ada stress tak?", tanya Doktor Rap Mon.

"Ne! Ada!", kata Hongbin sambil memandang Jimin.

"Ok, then. Because of that Cik Hyuna keguguran.", kata Doktor Rap Mon.

"Mwo?! Macam mana boleh?!", kata Leo dan Jimin serentak.

"The age of the baby is about 2 weeks only. So, the baby is not too strong. Cik Hyuna mengalami stress yang melampau dan makan tidak teratur. Kekurangan makanan yang berkhasiat, menyebabkan Cik Hyuna jatuh sakit.", terang Doktor Rap Mon.

"2 minggu? 2 minggu lepas tu masa aku dan Hyuna..", kata Leo teringat semula.

"Kurang ajar kau! Aku nak bunuh kau!!", marah Jimin.

"Hei, please don't bergaduh dalam hospital. Nak gaduh, pergi jauh-jauh.", kata Doktor Rap Mon.

Jimin menghembuskan nafasnya. In out, in out. Sabar Jimin, sabar Jimin.

"Aku belum selesai lagi dengan kau!", kata Jimin kepada Leo.

"If your attitude is like this, I'm surely that Cik Hyuna will be stress again. So, please change it!", hujah Doktor Rap Mon.

"Hah? Mwo?", tanya Jimin. Cepat giler Doktor Rap Mon memberi hujah. In English pulak tu!

"Jimin, you got no jams.", perli Doktor Rap Mon.

Vixx ketawakan Jimin. Leo menahan ketawanya. Mulutnya terherot herot menahan senyumannya.

Jimin malu dan dalam masa yang sama marah jugak.

"Janganlah cakap bahasa inggeris. Dah lah markah English aku dulu 10% je!", gumam Jimin.

"Memang pabo kau ni! Leo dapat 100% dalam English tau!", kata N.

"Mwo?! Tipulah!", kata Jimin tak percaya.

"Do you want to fight with me in English quiz?", kata Leo tersengih sinis.

"Baik aku diam je. Kalah dengan Leo nanti buat malu je!", desis hati Jimin.

"Aku mesti balas balik perbuatan Chorong!", kata Hongbin.

******

Chorong membuka matanya. Kepalanya pening. Chorong tak boleh bergerak. Dia melihat kedua-dua belsh tangannya digari di dinding. Chorong menarik narik tangannya.

"Apa dah jadi ni?", tanya Chorong.

Chorong mengingat semula apa yang berlaku.

******

"Chorong nuna, cuba rasa air buatan istimewa sendiri ni!", kata Hyuk.

"Air apa ni? Macam pelik je. Tak bahaya ke aku minum ni?", tanya Chorong.

Warna air itu warna merah kehijauan. Baunya sedikit pelik. Apa kebendanya dalam air ni?

"Aku letakkan darah ular sawa. Pastu, campur dengan pudina dan lemon. Oh, dengan kayu manis. Err, rasanya saya campur dengan bisa kala jenking.", kata Hyuk.

"Ouh, macam unik je!", kata Chorong.

"Cuba tengok diorang tu. Diorang semua suka. Nuna pun rasa la!", kata Hyuk tunjuk ke arah Vixx yang sedang minum air buatannya.

Chorong minum air itu. Mm~ Sedap! Unik rasanya. Mata Chorong mula tertutup lalu pengsan.

Vixx menepuk tangan bersama-sama. Berjaya!! Air yang Chorong minum tu memang sama macam apa yang mereka minum, cuma Chorong punya lebih 'istimewa'.

Ubat tidur~ Mereka bersorak gembira. Plan no.2.. Check!✔

~To be continue~

 REVENGE PROJECT | ✔Where stories live. Discover now