Flashback sejarah Leo & Hyuna..
Leo berlari berkejar-kejaran dengan Hyuna di taman bunga.
"Cubalah kejar saya kalau dapat!", jerit Hyuna.
"Oh, awak ingat saya tak boleh tangkap awak?", kata Leo nakal.
Leo menangkap Hyuna dari belakang lalu memeluk Hyuna.
"Gomawo sebab sudi kahwin dengan saya.", kata Leo.
"Saya yang patut kata gomawo sebab awak terima saya sebsgai isteri.", kata Hyuna.
Leo meletakkan dagunya di bahu Hyuna. Rambut Hyuna diciumnya. Wangi bak lavender.
"Promise to me, you'll be with me until we dead.", kata Leo dengan romantiknya.
"Promise.", kata Hyuna.
"Semua diminta untuk berkumpul di dewan penghakiman Raja AnVil!", umum orang bawahan raja.
Semua datang menghadap tak kira devil atau angel mahupun vampire. Berbilang bangsa dan kaum seperti 1 Malaysia pun ada.
"Saya ingin menetapkan undang-undang baru! Vampire perlu dibuang daripada kayangan kerana vampire sering buat kacau di sini! Dengan ini, semua vampire perlu tinggal di dunia manusia!", kata Raja AnVil.
Semua vampire kelihatan tidak puas hati. Termasuk Leo dan Hyuna.
"Waeyo? Kami berhak tinggal di sini! Kami takkan tinggalkan tempat ni sewenangnya!", kata Ketua Vampire.
"Kalau kalian semua tidak mahu, maka kerajaan kami akan menghancurkan kaum kamu! By hook or by crook!", kata Raja AnVil. Marah bila ada yang berani menentangnya.
Kaum vampire tetap tidak mahu mengalah. Mereka berlawan kata dengan Raja AnVil. Leo memegang tangan Hyuna dengan erat. Hyuna memandang Leo. Hati mereka gelisah. Dugaan apakah ini?
"Inilah peraturan paling pabo yang pernah aku dengar!", kata Ketua Vampire.
Kata-katanya itu membuat Raja AnVil murka. Raja AnVil memerintahkan kaum devil dan kaum angel untuk menyerang kaum vampire. Korean War 2 bermula. Banyak pertumpahan darah berlaku.
Leo masih tidak melepaskan tangan Hyuna. Hyuna berasa sungguh takut. Mereka berdua tidak tahu untuk membuat apa2. Bilangan vampire semakin sedikit.
Leo terpaksa turun ke dunia manusia supaya dirinya tidak dibunuh. Para vampire yang menerima peraturan itu sahaja yang tidak dibunuh. Leo dan Vixx sahaja yang tinggal dalam kaum vampire.
Sebelum pergi, Leo menghadiahkan satu kucupan manis di bibir Hyuna. Hyuna menahan air matanya daripada menitis.
"Jalgayo, Hyuna... (Bye)", kata Leo.
"Saya takkan jumpa awak lagi ke?", kata Hyuna.
Leo mendiamkan diri sekejap lalu membalas pertanyaan Hyuna.
"You'll see me again. I'm promise. Jeongmal mianhae, saya terpaksa ceraikan awak.", kata Leo.
Hyuna tidak dapat menahan tangisannya lagi. Pedih hatinya mendengar Leo mengungkap perkataan 'cerai' itu. Leo dan Vixx mengibarkan sayap mereka lalu turun ke dunia manusia.
Para devil dan angel tidak dibenarkan turun ke dunia manusia selahi tiada tugas yang diberikan. Selama 7 tahun lamanya, Hyuna telah berjaya melupakan perasaan cintanya terhadap Leo. Baginya, Leo hanya menjadi suaminya separuh hari sahaja.
******
Hyuna termenung mengingati kisah silamnya itu. Hyuna takut jika Leo ada merancang sesuatu kerana satu sifat Leo yang paling Hyuna takut ialah, Leo seorang yang akan menunaikan kata-katanya. Terngiang-ngiang suara Leo yang mengatakan "you'll see me again.."
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Misterio / SuspensoSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...