Hari ni hari paling sibuk bagi Hyuna. Kerja bertimbun-timbun. Jadi, Hyuna terpaksa balik malam. Hyuna sudah menelefon Jimin yang dia akan balik lewat.
"Uwahh!! Siap jugak! Letihnya badan ni!", kata Hyuna sambil mengeliat.
*****
Hyuna keluar daripada pejabat. Dia menguap sesekali. Tiba-tiba telefonnya berdering lagu Volume Up daripada 4Minute. Hyuna melihat screen telefonnya. Unknown number. Hyuna menjawab panggilan itu.
"Yeoboseyo? (Hello)", kata Hyuna.
"Hyuna..", kata seorang namja.
Suara ni macam kenal.
"Nuguya? (Siapa tu)", tanya Hyuna.
"I'm Leo.",kata Leo.
"Leo?! Apa yang kau nak lagi hah?! Tak cukup lagi ke kau buat aku dan Jimin bergaduh?!", marah Hyuna.
"Jeongmal mianhae. Saya nak minta maaf. Tolong maafkan saya. Saya nak jumpa awak.", kata Leo.
"Aku maafkan, tapi aku tak nak jumpa kau!", kata Hyuna tegas.
"Jebalyo.. Saya nak cakap sesuatu dengan awak.", pujuk Leo.
"Cakap je lah guna telefon.", kata Hyuna.
"Saya nak face to face. Jebalyo, Hyuna.", kata Leo lembut.
Hyuna cuba mempercayai Leo. Mungkin Leo dah berubah.
"Ok. Dekat mana nak jumpa?", tanya Hyuna.
"Dekat Alice Cafe. Datang cepat tau.", kata Leo.
"Arasso.", balas Hyuna lalu memutuskan talian.
*******
Hyuna mencari Leo. Leo memakai kot berwarna hitam dan bert-shirt putih. Simple but handsome. Hyuna duduk di sebelah Leo.
"Apa kau nak?", kata Hyuna keras.
"Jebal jangan berkau aku. Saya tak suka.", kata Leo.
"Ok ok. Apa awak nak? Saya nak balik cepat ni.", kata Hyuna.
"Minumlah air ni dulu. Saya tahu awak suka fresh orange kan?", kata Leo.
Hyuna minum jus itu dengan cepat sehingga kosong.
"Dah, so? What do you want? Palli.", kata Hyuna.
"Jeongmal mianhaeyo. Saya tak bermaksud nak buat awak gaduh dengan husband awak tu. Tapi saya..", Leo berhenti bercakap bila Hyuna mengerutkan dahinya.
"Urgh, peningnya kepala.", desis Hyuna.
"Gwaenchanhayo?", kata Leo lalu menyentuh dahi Hyuna.
Hyuna menepis tangan Leo.
"Jangan sentuh aku! Apa yang kau letak dalam minuman ni hah?!", kata Hyuna.
"Just letak ubat tidur je.", kata Leo.
"Mwo?! Kau..kau..!!", kepala Hyuna terus rebah ke meja.
Leo tersengih memandang Hyuna.
"Mianhae Hyuna. Malam ni you'll be mine.", bisik Leo lalu mendukung Hyuna ke dalam kereta.
Sampai di Hotel Seoul 5 Stars, Leo membawa Hyuna ke dalam bilik hotel. Hyuna diletakkan di atas katil. Leo tersenyum sambil menjilat bibirnya. Baru Leo mendekatkan mukanya ke muka Hyuna, Chorong muncul.
"Kau dah dapat Hyuna?", tanya Chorong.
"Kau ni buta ke? Tu Hyuna. Kacau betul la!", marah Leo.
"Tak perlulah marah aku! Manalah aku tahu. Kau ni pun tak sabar2!", kata Chorong.
"Ok, sekarang lakukan apa yang kita dah rancang.", kata Chorong.
"Hajima! Korang tak rasa ke kita ni macam dah aniaya Hyuna?", kata Hongbin.
"Memang kita nak aniaya Hyuna pun kan?", kata Ravi.
"Tapi, ni dah teruk sangat. Mianhae, tapi saya tak benarkan korang buat macam ni.", kata Hongbin lalu mendukung Hyuna.
N terus memukul tengkuk Hongbin. Hongbin jatuh pengsan.
"Bahaya jugak si Hongbin ni. Bagi dia pengsan jap. Korang sambung kerja korang.", kata N lalu menarik Hongbin.
Chorong dan Leo saling berpandangan dan tersengih penuh makna.
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Mystery / ThrillerSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...