"V, saya rindu dekat awak!", jerit Hyuna sambil menyentuh bahu V.V menepis tangan Hyuna. V memandang Hyuna. Hyuna terkejut. Ni bukan V!
"Ni bukan V yang kau kenal! V kan separuh devil, separuh angel! Kuasa kau cuma dapat seru V yang separuh je, jadi aku seru V yang versi devil!", kata Chorong.
V Devil tersengih sinis lalu pergi ke arah Hyuna. Hyuna berundur ke belakang.
"V..V! Saya Hyuna la! V!", kata Hyuna.
Mata V berwarna merah menyala. Giginya ada taring. Kukunya juga panjang berwarna hitam.
"Sia sia kau cakap macam tu! Sebab V ni bukan sepenuhnya!", kata Chorong.
"Bukan sepenuhnya?", kata Hongbin.
Tiba-tiba, Hongbin terfikirkan sesuatu. Mengikut history, angel yang menjadi devil susah untuk dikalahkan. Cuma, jenis separuh angel separuh devil je yang boleh menewaskannya.
"Hyuna! Kita mesti seru V versi angel!", jerit Hongbin kepada Hyuna.
"Eotteohke?!", tanya Hyuna.
Hongbin mendapatkan Vixx. Bahu dan pipi Leo berdarah. Perut Leo senak. Hyuk hidungnya berdarah manakala kaki Ken terkehel tak boleh bangun. Ravi tangannya patah. Chorong memang kuat. Kaw kaw mereka kena tadi.
"Aku perlukan kuasa korang!", kata Hongbin kepada Vixx.
"Macam mana nak seru V versi angel tu?", tanya N.
"Macam ni.. aku ada belajar, cara nak panggil versi devil memang mudah sebab perlukan seorang je. Nak panggil versi angel perlukan 7 orang!", terang Hongbin.
"Hongbin!! Palli!! V ni michyeo!!", jerit Hyuna.
Hyuna cuba lari dari V devil. Sekejap V dekat depan, sekejap V di belakang. Memang spesies alien! Laju Hyuna lari. Namun dadanya senak. Semput mak!
"Tapi Hongbin, kita ni cuma 6 orang je!", kata Leo.
"Jimin kan ada tu.", kata Hongbin.
Jimin pengsan. Bukan sebab kena dengan Chorong, tapi shock bila terpandang V. Lemah semangat betullah Jimin ni! Katanya sado?
"Woi, bangunlah wei!", jerit Ravi.
"Dia tak bangun jugak hyung!", kata Hyuk.
"Aku tahu cara nak kejutkan dia!", kata Hongbin lalu memijak lopak air disebelah Jimin menyebabkan lopak air itu tersembur di muka Jimin.
Terus terbangun Jimin.
"Hak tuii! Air apa ni?! Busuk gila!", kata Jimin.
"Nanti nantilah aku bagitau! Asal kau bangun! Sini! Duduk dalam bulatan ni!", arah Hongbin.
Jimin hanya mengikut arahan Hongbin. Jimin melihat Hyuna yang berusaha lari daripada V Devil.
"Bulan terbenam kau pergi, matahari terbit kau kemari! Aku panggil kau datang ke sini!", kata Hongbin.
Cahaya putih bersinar turun laju ke arah Jimin. Jimin mengerang kesakitan.
"Argh!!Apa!!", jerit Jimin lalu rebah.
"Jimin!!", jerit Hyuna.
Tiba-tiba, Jimin bangun. Hyuna terkejut melihat wajah Jimin. Bukan muka Jimin, tapi muka V!
"Hei! V Devil! Kau tak boleh berpisah dengan aku! Kau mesti sehidup semati dengan aku!", kata V Angel.
"Argh! Aku nak bebas!", jerit V Devil.
V Angel terus menggunakan kuasanya untuk menarik V Devil.
"Argh!! Chorong, tolong aku!!", jerit V Devil.
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Mystery / ThrillerSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...