Jimin memandang Hyuna di sebelahnya. Hyuna sedang tidur nyenyak. Jimin bangun lalu menuju ke bilik mandi. Dia membersihkan dirinya. Setelsh siap, dia mengelap rambutnya yang basah. Aiggo, seksi! Lalu, Jimin memakai pakaiannya. Hari ni dia ingin menenangkan fikirannya yang bercelaru. Banyak perkara yang difikirkannya.
Setelah Jimin keluar dari rumah, Hyuna perlahan membuka matanya. Dia melihat kiri kanan untuk memastikan Jimin sudah keluar. Hyuna melangkah keluar dari rumahnya. Hyuna menghela nafas panjang.
Hyuna berjalan-jalan di sekeliling kedai. Hyuna ternampak satu kedai haiwan peliharaan. Dia pun masuk ke kedai itu. Ada pelbagai jenis binatang seperti kucing, hamster dan sebagainya. Semua kyeopta!
"Meow.. Meow!", terdengar suara kucing mengiau.
Hyuna memandang ke arah bunyi itu. Hyuna terkejut melihat kucing itu sedang menjilat tangan Leo. Leo tersenyum melayan karenah manja kucing itu. Leo memang nampak seperti lelaki yang penyayang pada luarannya, di dalam, huh! Macam devil! Hyuna ingin pergi tapi kakinya terlanggar kotak yang berhampiran dengannya. Leo memandang Hyuna.
"Hyuna?", kata Leo.
Hyuna freeze sekejap. Tak tau nak buat apa. Leo meletakkan kucing itu perlahan-lahan di atas kerusi. Leo berdiri di hadapan Hyuna.
"Apa awak buat dekat sini?", tanya Leo.
"Aku pergi sini ke, sana ke apa patut kau kisah?! Aku bukannya wife kau pun!", kata Hyuna sambil menyilangkan tangannya.
"Ara Hyuna. Tapi, saya prihatin tentang awak.", jujur Leo kata.
"Prihatin?! Nak tergelak aku dengar! Lepas apa kau buat dekat aku malam tu, kau cakap kau prihatin tentang aku?! Lawak apa kau cuba buat ni?!",tengking Hyuna.
Panas hatinya memandang Leo.
"Bukan saya yang rancang semua ni.", kata Leo.
"Habis tu siapa?! Hantu?!", kata Hyuna.
"Chorong! Chorong yang suruh saya perkosa awak.", kata Leo.
"Chorong?", Hyuna bagai tidak percaya.
"Chorong yang letakkan ubat tidur tu dalam minuman awak. Chorong membuat perjanjian kalau saya kacau hidup awak dan Jimin, saya dapat awak semula.", kata Leo.
"Leo, awak sedar ke tak yang saya ni wife Jimin? Walau macam mana pun saya tetap cintakan Jimin seorang je!", tegas Hyuna.
"Tapi, saya sangat sangat cintakan awak, Hyuna. Hanya awak yang boleh buat saya jadi gila macam ni. Saya tak pernah sukakan yeoja lain selain awak. Jinjja saranghae.", kata Leo.
"Mianhaeyo Leo, saya tak dapat balas perasaan awak tu. Kalau 7 tahun lepas, mungkin saya boleh terima awak. But now, jinjja mianhae..", kata Hyuna lalu pergi keluar dari kedai itu.
Hyuna jalan tanpa berhati-hati. Hampir dia dilanggar oleh sebuah kereta, Leo sempat menarik Hyuna ketepi. Hyuna terkejut. Hyuna menggeletar ketakutan. Leo memandang wajah Hyuna yang pucat itu.
"Gwaenchanhayo?", tanya Leo risau.
Sejahat-jahat Leo, dia takkan benarkan Hyuna cedera. Leo sangat cintakan Hyuna. Hanya Hyuna yang mampu membuat dirinya jatuh cinta buat kali yang pertama.
Hyuna tidak menjawab soalan Leo.
"Jebal lepaskan aku.", kata Hyuna.
Leo menarik semula tangannya.
"Ok..", kata Leo sambil mengangkat kedua dua belah tangannya.
"Tapi Hyuna, apa yang saya nak awak tahu.. Saya dan Chorong akan buat apa sahaja dekat awak dan Jimin. Baik awak bersedia.", kata Leo.
"Kenapa kau tak berhenti kejar aku?", tanya Hyuna.
"Because I really really crazy about you. Awak seorang je cinta saya. I can't live without you.", kata Leo lalu pergi meninggalkan Hyuna.
*******
Dalam perjalanan balik, Hyuna terserempak dengan Hongbin. Hongbin menyapa Hyuna tapi Hyuna tak layan. Hongbin pergi kearah Hyuna.
"Wae awak tak layan saya?", kata Hongbin.
"Leo ada buat sesuatu dekat awak lagi ke?", tanya Hongbin.
"Aniyo.. tapi saya cuma takut kalau Leo dan Chorong ada rancangan lagi.", kata Hyuna.
"Awak jangan risau. Saya ada untuk awak.", kata Hongbin sambil menepuk belakang Hyuna lembut.
"Gomawo, Hongbin.", kata Hyuna lalu tersenyum manis.
Bersyukur Hyuna dapat chingu sebaik Hongbin.
PANG!!Jimin menampar pipi Hyuna. Hyuna dan Hongbin terkejut. Mereka memandang Jimin. Nafas Jimin turun naik. Kali ni memang dia dah meletop!
Hyuna mengusap pipinya yang merah dilempang oleh Jimin. Takdelah kuat sangat tapi pedih. Pedih di hati lagi sakit. Tak pernah Jimin menamparnya. Hyuna menangis. Hongbin memeluk Hyuna lalu melihat pipi Hyuna yang merah.
"Korang memang ada apa2 hubungan ke?! Hari tu awak dengan Leo, sekarang dengan namja ni pulak!! Saya tak fahamlah dengan awak Hyuna!! Hei, kau! Lepaskan Hyuna dari pelukan kau tu!!", marah Jimin.
"Hei, husband dayus! Ada ke patut tampar yeoja! Takde hati perut ke?!", marah Hongbin.
"Aku tak curang dengan Hyuna, aku yang husband dayus?! Hyuna yang curang ni kau tak panggil dia wife dayus pulak!!", jerit Jimin.
"Kau salah faham, aku dengan Hyuna xde apa2!", tegas Hongbin.
Jimin melayangkan penumbuknya ke muka Hongbin. Terduduk Hongbin dibuatnya.
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Mystery / ThrillerSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...