Hyuna mundar mandir sambil menggigit bibirnya. Dia risau jika Leo muncul kembali. Leo bukan kisah pun kalau Hyuna dah jadi isteri orang. Leo mesti dapat kesan Hyuna. Leo dan Vixx bukan boleh main2 dengan diorang tu.
"Eotteohke? Kalau Leo muncul balik, mungkin aku dan Jimin dalam bahaya.", kata Hyuna.
Hyuna menggeleng kepalanya. Hyuna cuba fikir positif.
"Haraplah tak jadi apa-apa.", desis hati Hyuna.
Leo seorang yang akan buat apa sahaja untuk mendapatkan apa je yang dia nak.
"Wae awak mundar mandir ni?", tanya Jimin lalu memeluk Hyuna dari belakang. Hyuna tersentak.
"Eomma, kamjakkiya! (Mak, terkejut aku!)", terjerit Hyuna.
"Itu pun terkejut. Peluk je kut.", kata Jimin sambil ketawa.
"Jimin ni! Terkejut saya! Janganlah tetiba peluk saya. Awak nak mul? (air)", kata Hyuna.
"Aniyo.", kata Jimin manja.
"Habis tu? Apa awak nak? Meokgo? (makan)", tanya Hyuna.
"I want you.", kata Jimin nakal lalu mendekatkan mukunya ke wajah Hyuna.
Hyuna menolak muka Jimin lembut.
"Eh, eh, eh! Chop! Ni waktu pagi la.", kata Hyuna.
"So, apa masalahnya?", kata Jimin.
"Ish, mengadanya. Saya nak minta izin keluar petang ni. Boleh tak?", tanya Hyuna.
"Kalau saya tak bagi?", tanya Jimin.
"Alah, bolehlah..", rengek Hyuna.
"Apa yang saya dapat kalau saya bagi awak keluar?", kata Jimin.
Hyuna terfikir sejenak. Lalu, dia meletakkan jarinya ke bibirnya lalu diletakkan di bibir Jimin. Jimin tersenyum.
"Yelah, Hyuna sayang yang kyeopta ni. Saya bagi. Jangan lama-lama sangat tau.", kata Jimin.
"Yelah, gomawoyo", kata Hyuna lalu memeluk Jimin.
*******
"Hyuna!", seorang namja tarik tangan Hyuna.
Hyuna memandang namja itu. Terkejut Hyuna. Kenal betul wajah itu. Wajah yang dirinduinya dahulu.
"Leo?!", kata Hyuna.
"Ingat lagi awak pada saya?", kata Leo.
Mana boleh Hyuna tak boleh cam muka Leo. Mukanya yang poker face tu memang tak boleh dilupakan. Cuma Leo sekarang lebih tinggi dan lebih handsome.
"Kau.. kaulah yang bunuh baby aku kan?! ", jerit Hyuna.
Leo menutup mulut Hyuna. Hyuna jerit punyalah kuat. Nasib takde orang lain perasan.
"Ne, naneun. Wae? (Yes, me. Why?)", kata Leo selamba.
"Kau!! Kau kejam!! Itu anak aku tau!!", marah Hyuna sambil menumbuk-numbuk dada Leo kuat.
Leo hanya membiarkan Hyuna menumbuknya. Apalah sangat tenaga yeoja. Tak setanding dengan tenaga namja. Leo ternampak Jimin sedang berjalan-jalan. Leo pantas memeluk Hyuna. Hyuna cuba meronta.
"Apa yang kau nak buat ni?!", kata Hyuna.
"Just shut up!", kata Leo.
Leo mengeratkan lagi pelukannya. Hyuna tidak dapat melawan Leo. Pelukan Leo yang erat dan hangat itu memang dirinduinya sejak dulu. Sejak 7 tahun yang lalu. Hyuna membalas pelukan Leo. Air matanya hampir menitis.
Jimin ternampak Leo dan Hyuna berpelukkan. Berapi hatinya. Leo tersenyum sinis ke arah Jimin lalu mengusap rambut Hyuna lembut. Leo memegang dagu Hyuna untuk memandang mukanya. Leo mendekatkan wajahnya dengan wajah Hyuna. Hyuna tak mampu bergerak atau menghalangnya.
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Bí ẩn / Giật gânSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...