Habis muka handsome Hongbin ditumbuk oleh Jimin. Berdarah hidungnya.
"Majayo!! Saya dan Hyuna xde apa2!", kata Hongbin.
Sumpah! Hongbin memang xde perasaan apa2 dekat Hyuna. Dia hanya anggap Hyuna sebagai chingunya sahaja. Dulu pun dia pernah kena tumbuk dengan Leo sebab Leo sangka Hongbin cuba rampas Hyuna.
Hongbin sangat rapat dengan Hyuna. Sejak kecil lagi. Hongbin anggap dirinya seperti oppa angkat sahaja tapi mesra. Mungkin pelik, sebab biasanya dalam drama mesti mereka saling jatuh cinta. Seriously, Hongbin tak pernah mempunyai perasaan lebih dari chingu.
"Argh! Bolehlah kau kata macam tu! Tapi, mata aku tak buta! Aku nampak kau peluk Hyuna dan bermesra.", kata Jimin.
"Ni mesti N menfitnah aku dan Hyuna! Konco Leo paling setia tu!", desis hati Hongbin.
Jimin membelasah Hongbin. Hongbin tidak melawan. Dia memang ada kuasa, tapi dia tak nak cederakan orang yang Hyuna cintai. Hongbin hanya menahan serangan Jimin. Sakit sangat! Jimin kan sado.
"Jimin! Jangan! Jebal!", halang Hyuna.
Jimin tidak peduli. Memang nak kasi mampus Hongbin.
"Jimin!! Andwae!!! Jangan pukul Hongbin!!", jerit Hyuna lalu memeluk Hongbin.
"Gwaenchanhayo?", tanya Hyuna sambil menyentuh wajah Hongbin. Teruk jugaklah muka Hongbin.
Lagilah panas hati Jimin. Jimin menarik tangan Hyuna. Hongbin hanya mampu memandang Jimin dan Hyuna pergi. Badannya lebam-lebam. Matanya sebelah juga lebam. Bibir dan hidungnya berdarah. (So pity, my handsome Hongbin..)
******
Jimin menolak Hyuna masuk ke dalam stor. Lalu Jimin mengunci pintu itu.
"Jimin!! Buka pintu ni!! Jimin!!", jerit Hyuna.
"Aniyo! Saya tak benarkan awak pergi keluar dari rumah lagi selagi saya belum boleh percayakan awak!", kata Jimin lalu pergi.
"Jimin!! Dengarlah apa saya nak cakap ni!! Jimin!! Jimin!! Jebal jangan buat macam ni!! Jimin!!!", jerit Hyuna sambil mengetuk pintu stor berkali-kali.
Hyuna terduduk sambil menangis. Stor itu sempit dan gelap. Hyuna jadi takut. Lantai pun sejuk dan kotor. Hyuna memeluk tubuhnya.
"Jimin.. wae awak tak percayakan saya? Jeongmal saranghaeyo..", kata Hyuna.
Teringat kembali saat-saat manis Jimin bersamanya. Perbah sekali tiada elektrik. Kilat berdentam dentum. Jimin pasti akan memeluknya dan mengusap rambutnya dengan lembut.
"Jangan risau. Saya ada untuk awak. I'll always protect you.", kata-kata Jimin pada waktu itu.
Jimin berjanji akan melindunginya, tapi Jimin jugalah yang menyeksa perasaannya.
Hyuna tidur bersama linangan air mata.
******
Chorong ketawa dengan kuat. Leo hanya membuat muka poker face sambil minum darah istimewa buatan Ravi. Darah apa? Baik jangan tanya. Nanti seram pulak.
"Haha, akhirnya! Jimin sendiri yang seksa Hyuna! Lagi aku suka! Good job Hongbin!", kata Chorong sambil menunjukkan thumbs up.
Leo memandang Chorong yang sudah gembira tahap sewel. Ketawa macam pontianak. Seriau jugak dengarnya. Leo buat tak layan.
"Aku bukan sengaja buat Hyuna macam ni! Aku tak berniat pun! Aku bukan golongan macam korang! Aku rasa bersalah sangat!", kata Hongbin.
"Tak kisahlah hyung, asalkan rancangan ni lagi daebak! Fighting, hyung!", kata Hyuk.
"Ne, majayo! Teruskan buat Jimin jealous tau Hongbin!", kata N sambil menepuk kepala Hongbin sekali.
Hongbin diam sambil menyentuh kepalanya. Sakit juga N pukul .Dia tak tau macam mana nak selamatkan Hyuna daripada mereka ni. Tiba-tiba, dia dapat idea.
"Mungkin idea ni boleh selamatkan Hyuna. Aku kena rancang betul2 ni. Diorang tak boleh tahu. Harap rancangannya berjaya. Ingat diorang je ade plan?", kata Hongbin dalam hati sambil tersenyum.
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Mystery / ThrillerSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...