Jimin menuju ke arah Hyuna dan Leo. Belum sempat bibir Leo dan Hyuna bersentuhan, Jimin menarik tangan Hyuna. Hyuna terkejut melihat Jimin.
"Kau tau tak Hyuna ni wife aku?!", tanya Jimin sedikit kuat.
"Ara, tapi aku nak cium Hyuna ke, apa kaitan dengan kau?", kata Leo dengan selambanya.
"Apa kaitan dengan aku?! Ewah, ewah!! Ada jugak aku belasah budak ni!! Woi, aku husband Hyuna!", marah Jimin. Sakit hatinya.
"Lagipun aku tak paksa Hyuna pun, dia yang rela. Ada saya paksa awak, Hyuna?", tanya Leo kepada Hyuna.
Hyuna hanya mendiamkan diri. Memang Leo takde paksa. Tapi, Hyuna tak dapat pendam perasaan rindunya pada Leo setelah 7 tahun tak bersua. Jimin yang melihat Hyuna hanya diamkan diri je, Jimin menjadi marah. Leo tersengih.
"Hyuna kalau aku lembut sikit je, mesti Hyuna diam.", kata Leo dalam hati.
"Jangan jumpa dengan Hyuna lagi! Ni amaran!", marah Jimin.
"Siapa takut? Sekali aku gigit kau, mampus kau manusia pabo!", kata Leo dalam hati.
"Aku tak boleh janji.", kata Leo.
"Eii, budak ni memang aku belasah dekat sini jugak!", marah Jimin lalu menuju ke arah Leo.
Hyuna menarik tangan Jimin. Hyuna tak nak mereka bergaduh di tempat yang banyak orang macam ni.
"Jangan Jimin!", kata Hyuna.
Jimin merengus marah.Jimin menarik tangan Hyuna kuat. Hampir tersungkur Hyuna. Leo menarik tangan Hyuna. Hyuna dan Jimin memandang Leo.
"Saya dah cakap kan, you'll see me again? One day, I shall make you mine .", kata Leo dengan penuh menggoda.
Hyuna menahan jantung nya yang berdegup dengan laju. Jimin menumbuk mulut Leo. Leo terjatuh kerana tak sempat nak elak. Cepat giler.
"Lagi sekali kau cari Hyuna, memang aku belasah kau cukup2!!", marah Jimin.
Hyuna hanya mampu melihat. Bibir Leo berdarah sedikit. Leo mengelap darahnya lalu tersengih. Jimin menarik tangan Hyuna lalu berlalu pergi.
******
"Jimin..", panggil Hyuna.
Jimin tak layan Hyuna. Dari tadi Hyuna memanggilnya tapi dia malas nak layan. Sakit hatinya masih belum reda. Husband mana tak sakit hati tengok wife berpelukkan dengan namja lain?
"Jimin, jebalyo. Dengar apa saya nak cakap ni.", rintih Hyuna sambil memegang tangan Jimin.
Jimin menepis tangan Hyuna. Takde mood nak menghadap muka Hyuna. Masih terbayang adegan itu. Sakit sakit sakit betul hatinya.
"Sampai hati kan awak Hyuna! Awak sanggup curang dengan saya! Apa yang tak cukup lagi Hyuna?! Harta?! Setiap hari saya bagi awak duit! Kasih sayang?! Setiap jam, setiap minit, setiap saat saya bagi!! Apa yang tak cukup Hyuna?!! Jawab!!", kemarahan Jimin tak dapat ditahan lagi.
Jimin menggongcang bahu Hyuna dengan kuat. Hyuna menjadi takut. Tak pernah Jimin marah sampai macam ni. Bahkan tak pernah sekali pun Jimin marah Hyuna. Jimin sangat sayangkan Hyuna.
"Cakap Hyuna!! Nape awak senyap je?!! Saya sayangkan awak tapi ini yang awak balas!! Apa yang awak nak lagi?!!", jerit Jimin.
"Jimin, jebal.. dengar dulu apa yang saya nak cakap ni.. saya sayangkan awak.. saya bukannya curang dengan awak.. tapi saya.. jinjja, Mianhae...", kata Hyuna lalu menitiskan air mata.
Jimin tersentak melihat air jernih yang mengalir dari mata Hyuna. Terus terpadam api cemburunya. Kasihan melihat Hyuna macam ni. Jimin memeluk Hyuna dengan erat.
"Mianhae Hyuna. Saya jealous sangat2! Saya cinta awak sangat2 Hyuna. Sebab tu saya marah!", kata Jimin lalu mencium kepala Hyuna berkali-kali. Sumpah! Bukan niatnya nak marah Hyuna, tapi dia cemburu tahap giler.
Hyuna membalas pelukan Jimin. Jimin mengelap air mata Hyuna menggunakan jarinya. Hyuna tersenyum lalu meletakkan kepalanya di dada Jimin. Walaupun pelukan Leo hangat, tapi pelukan Jimin lebih selesa. Hyuna berasa selamat di dalam pelukan Jimin.
"Dugaan apa yang akan menimpa kami lagi?", kata Jimin di dalam hati.
~To be continue~
YOU ARE READING
REVENGE PROJECT | ✔
Mystery / ThrillerSeason 2 untuk ANGEL OR DEVIL~ Seimbas lalu tentang season1: Hyuna ditugaskan untuk membawa nasib malang kepada V manakala Chorong sebaliknya. Chingu V, Jimin menyukai Hyuna. Jimin ditangkap oleh Ketua Devil dan Hyuna & V cuba menyelamatkan Jimin. V...