PART 13 : ISTANA V. A. M. P. I. R. E?!

279 36 5
                                    

"Leo hyung, Chorong nuna! Kitaorang dah dapat Hyuna.", kata Hyuk.

N memegang tangan Hyuna. Hyuna memandang mereka semua. Matanya masih samar-samar tapi dia boleh melihat siapa yang menculiknya.

"Good job guys! Pastikan Hyuna tak terlepas. Jaga dia!", arah Chorong.

"Arasso.", kata N.

Leo memandang Hyuna. Macam lain macam je Hyuna hari ni. Lemah semacam. Tak bertenaga.

Ravi bermain-main dengan Hyuna. Sahaja nak kacau Hyuna. Ravi mendekatkan mulutnya ke telinga Hyuna.

"Aku kesian tengok kau Hyuna. Tapi, kitaorang cuma ikut arahan Leo je. Jangan salahkan kitaorang pulak ye kalau berlaku apa-apa dekat kau atau Jimin.", kata Ravi perlahan tapi masih boleh didengari oleh Hyuna.

Kaki Hyuna menggeletar. Dia takut kalau Jimin diapa-apakan. Nak gunakan kuasa, dia sangat lemah. Pandangan Hyuna samar-samar. Matanya semakin tertutup. Hyuna rebah dan tak sengaja jatuh di tubuh Ravi. Ravi memegang Hyuna.

"Apa kau buat dekat Hyuna hah?!", jerit Leo.

"Aniyo! Aku tak buat apa-apa! Hyuna yang pengsan sendiri!", kata Ravi takut.

Garang seh muka Leo. Macam singa nak terkam mangsanya. Ravi menelan air liurnya bila Leo menuju ke arahnya. Leo menarik Hyuna dari Ravi. Terlepas pegangan Ravi.

"Hyuna sayang.. Gwaenchanha?", kata Leo.

Sayang? Bluek! Hyuk buat gaya seperti nak muntah. N menjeling Hyuk dengan pandangan yang tajam. Tak kalah dengan Leo. Seram! Hyuk mematikan lakonannya.

"Aku nak bawa Hyuna ke bilik aku. Korang duduk sini senyap-senyap.", arah Leo.

"Kau nak ber.. hurm hurm ke? Kau tahulah maksud aku.", kata Chorong.

"Neo michyeosseo?! Tak nampak ke Hyuna macam ni?! Sejahat jahat aku, aku tak akan ambil kesempatan dekat Hyuna bila dia dalam keadaan macam ni!", marah Leo.

"Ne ne ne. Whatever! Sukahati kaulah nak buat apa. Aku belum puas hati lagi ni selagi rancangan aku yang utama tu tak selesai lagi.", kata Chorong.

Leo mendukung Hyuna masuk ke biliknya lalu diletakkan di atas katilnya yang bersaiz king itu. Dia duduk di katil di sebelah Hyuna. Leo mengelus lembut rambut Hyuna. Muka Hyuna sangat pucat. Leo menyentuh dahi Hyuna. Panas!

"Panasnya! Demam ke?", kata Leo lalu mengambil kain yang dibasahkan.

Leo meletakkan kain itu di dahi Hyuna. Leo menghembuskan nafasnya. Tiba-tiba, terdengar Hyuna bercakap seperti mengigau.

"Jimin.. Jimin..", kata Hyuna.

"Sampai dah macam ni pun awak boleh teringatkan Jimin? Bila awak boleh terima saya kembali?", keluh Leo.

Leo mengelus pipi gebu milik Hyuna. Lama kelamaan, mata Leo tertutup. Akhirnya, Leo tertidur di sebelah Hyuna.

*******

"Korang, aku ada plan ni!", panggil Hongbin.

"Apa hyung?", tanya Hyuk.

"Korang suka ke Leo jahat macam ni?", kata Hongbin.

"Tak sangat. Kalau aku jadi Hyuna, maybe aku dah bunuh diri.", kata Ken.

"Entahlah.", kata Ravi.

"Aku tak kisah. Aku cuma ikut arahan Leo je.", kata N selamba.

"Macam ni.. aku sebenarnya tak puas hati dengan cara Leo dan Chorong perlakukan Hyuna sampai macam tu.. Jimin tu pun sama! Kata cintakan Hyuna, tapi berkasar dengan Hyuna. So, aku nak korang..", kata Hongbin lalu berbisik kepada mereka berempat.

"Wau, daebak! Aku suka plan ni!", kata Ken sambil menepuk tangannya berkali-kali.

"I'm agree.", kata Ravi.

"Hei, kita ni berpihak pada siapa hah? Leo ke Hyuna?", kata N.

"Hyuna chingu kita semua kan?", kata Hongbin.

"But, itu dulu.", kata N.

"Although itu dulu, Hyuna baik dengan kita semua kan? N, kau ingat tak masa kau kehilangan namja chingu kau, Hyuna orang yang pertama bagi sokongan dekat kau? Masa keluarga kau bercerai, siapa yang kau cari masa tu? Bukan aku, bukan Ravi, bukan Ken, bukan Hyuk, bukan juga Leo yang kau setia sangat tu.. Tapi, Hyuna!", kata Hongbin tegas.

N mengalirkan air mata. N teringat kembali masa Hyuna menjadi chingunya dahulu. Memang betul kata Hongbin. Walaupun Hyuna lebih rapat dengan Hongbin, tapi Hyuna tetap chingu yang baik.

"Macam mana aku boleh lupakan semua kebaikan Hyuna? Macam mana aku boleh buat macam ni dekat Hyuna? Macam mana aku boleh sekejam ini dekat orang yang sebaik Hyuna?", rintih N.

Hongbin memeluk N.
"Sebab itulah aku cakap. Kita mesti tolong Hyuna dan Jimin kali ni.", kata Hongbin.

"Ne..", kata N.

*******

"Jimin!", jerit Hongbin.

"Kamjakkiya!!", terjerit Jimin sambil tertekan botol mineral ke muka Hongbin.

Apa yang jadi? Muka Hongbin dibasahi air mineral. Nasib eye liner tu kalis air.

"Kau boleh tak kalau tak terkejut sambil simbah aku?! Berapa kali kau nak sembur aku?!", marah Hongbin.

"Ah, mianhae. Kau tulah yang tiba-tiba muncul depan aku. Kau nak apa? Aku tengah cari Hyuna ni!", kata Jimin.

Hongbin memandang pakaian Jimin. Berpeluh kerana berlari sana sini.

"Hurm.. memang Jimin tengah cari Hyuna sekarang ni.", kata Hongbin dalam hati sambil tersenyum.

"Wae kau senyum? Aku tengah risau ni tau!", kata Jimin.

"Itu pun nak marah? Aku nak bagitau kau pasal Hyuna.", kata Hongbin.

"Pasal Hyuna?! Cepat bagitau aku!", gesa Jimin.

"Ne, tapi kau jangan sembur air lagi dekat muka aku.", kata Hongbin.

"Ne ne! Arasso! Palli palli!!", kata Jimin.

"Dia dekat istana vampire.", kata Hongbin.

"Mwo?! Istana apa?!", tanya Jimin meminta kepastian.

"Istana V.A.M.P.I.R.E la!!", jerit Hongbin.

"Mworago?!!", terperanjat Jimin.

~To be continue~

 REVENGE PROJECT | ✔Where stories live. Discover now