Chapter 3

526 28 6
                                    

17 berkumpul di ruang tamu untuk membuat kerja rumah yang diberi kepada mereka. Semua khusyuk membuat kerja rumah masing-masing. The8 mengeluh perlahan lalu menanyakan soalan Bahasa Korea dekat S.Coups. S.Coups menjawabnya lalu memandang ke arah The8.

S.Coups - *cool* Faham tak?

The8 menganggukkan kepalanya lalu menyambung membuat kerja rumahnya. DK termenung teringatkan Haru lalu tersenyum nipis. Dino yang memerhatikan hyungnya itu terus mencampak pemadam tepat ke arah dahi DK.

DK - *menyeringai kesakitan* Adoi!!!! Kau dah kenapa Dino?! Buat homework kau tu! Jangan kacau orang!!

Dino - [buat muka tak bersalah] *pouts* Hyung tu pun sama, buat homework bukan termenung ~~~ Comfirm ingat Haru nuna ~~

17 memandang tepat ke arah wajah DK apabila mendengar kata-kata Dino.

DK - *nafi* Aniya! Selamba kau je cakap aku ingat dekat Haru! Aku termenung fikir macam mana nak jawab soalan sejarah ni ~~~

Wonwoo - *cool* Dude, sekarang ni kita tengah buat sains bukan sejarah! Confirm kau ingat dekat Haru ~~~

DK menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu kembali fokus buat latihan Sains. Seungkwan ketawa kecil menyebabkan DK merenung tajam ke arahnya. Seungkwan terus berpura-pura melihat buku latihannya.

Mingyu dan Vernon begitu fokus melihat buku latihan mereka padahal sebenarnya 2 ekor ni dah tertidur. Buku latihannya yang tengok 2 budak bertuah ni.

Seungkwan ternampak Mingyu dan Vernon tidur terus mencuit tangan S.Coups.

S.Coups - *cool* Wae?

Seungkwan - [menunjukkan ke arah Mingyu dan Vernon yang sedap buat kilang tahi mata dan air liur basi]
*separuh berbisik* Hyung, diaorang tidur ~~~

S.Coups melihat ke arah Mingyu dan Vernon terus mengambil bekas pencilnya dan menuju ke arah 2 budak bertuah itu. Sampai sahaja di belakang mereka, S.Coups terus mengetuk kasar kepala Mingyu dan Vernon

Mingyu - *latah* Hyun-Ae marry me!

Vernon - *latah* Hana nuna, kajima!

Ahli 17 yang lain buat muka terkejut apabila mendengar apa yang keluar dari mulut Mingyu dan Vernon manakala S.Coups menarik telinga Mingyu dan Vernon. Diaorang menyeringai kesakitan.

S.Cpups - *geram* Hyun-Ae dengan Hana tak ada! Sungcheol ada! Kau berdua pergi cuci muka sekarang lepas tu datang sini balik. Jangan kau membongkang kat dalam tandas pula! Kau tidur , aku kunci dari luar!

Mingyu dan Vernon menarik muka masam lalu bangun dan berjalan malas ke arah tandas. Woozi yang sudah siap kerja rumahnya terus bangun dan menuju ke bilik tidurnya dengan S.Coups dan Wonwoo.

17 yang lain tak berani menghalang sebab takut flying gitar kena kat muka dia orang. Mereka menbuat kerja rumah hingga semua siap, baru 17 masuk tidur.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Haru, Hyun-Ae dan Hana sedang melepak di Devil night club. Mereka duduk di bilik VVIP khas untuk mereka.

Hana - *puji* Vernon is so handsome ~~~

Haru - *tak ada mood* So ~~ Do I look I care about it?!

Hyun-Ae - *pelik* Kau ni dah kenapa, Haru? Lain macam je mood kau ni ~~ Period?

Haru - *cold* Tak semestinya aku tak ada mood , aku period! Just ~~ Molla ~~ Aku rasa macam aku dah suka kat someone ~~~ Tapi otak aku yang geliga ni nafikan ~~

Hyun-Ae - *cold* Geliga sangat ~~~ Kau suka kat sape pula kali ni? DK?

Haru menganggukkan kepalanya perlahan lalu menyisip sedikit cocktail.

Hana - *berfikir sejenak* DK pun cute gak.

Haru merenung tajam ke arah Hana. Hana menjeling Haru.

Hana - *cold* Aku cakap je ~~~

Hyun-Ae - *cool* Haru, now kau tengah ada relationship ngan Wonho but kau suka dekat DK? Tak rasa macam curang ke?

Haru - *diva* Ada ke selama ni aku setia?

Hyun-Ae dan Hana terdiam mendengar kata-kata yang keluar dari mulut.

Hana - *cute* What ever ~~~ Just aku nak pesan , jangan sampai nanti kau yang sakit hati pula bila DK couple dengan orang lain lagi-lagi bila dia sangkut dengan Eunha ~~~

Haru - *bengang* Andwae!!!

Hyun-Ae - *cool* Girls, sekarang kita nak enjoy bukan bincang pasal jantan ~~~

Haru dan Hana mendiamkan diri lalu melayan lagu di night club tersebut. Mereka lepak hingga ke awal pagi.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

-SEKANG PRIVATE HIGH SCHOOL-

Waktu pertama pembelajaran telah tamat tapi batang hidung ahli The Angels Ambush masih tak kelihatan.
DK, Wonwoo dan Mingyu pelik melihat budak-budak kelas mereka yang lain tak kisah pun Haru,Hana dan Hyun-Ae tak masuk kelas.

DK menepuk lembut kerusi di hadapannya. Taegwang yang sedang leka bermain telefon terus memusingkan badannya menghadap DK.

Taegwang - *blur* Wae?

DK - *cool* Mana 3 orang perempuan yang duduk belakang ni?

Taegwang - *selamba* Maksud kau, T.A.A ~~~~

DK membuat muka pelik apabila mendengar nama tersebut.

Taegwang - *selamba* T.A.A tu nama singkatan The Angels Ambush.

DK menganggukkan kepalanya manakala Wonwoo dan Mingyu mencuri dengar perbualan DK dan Taegwang.

Taegwang - *selamba* T.A.A memang selalu masuk kelas lambat ~~~ Tak yah nak sibuk sangat pasal diaorang ni sebab T.A.A ni bukan yang jenis layan orang. T.A.A ni lebih suka buat keje diaorang sendiri ~~~

DK menganggukkan kepalanya lalu memandang rakan-rakannya. Wonwoo dan Mingyu hanya mampu mengangkat bahu mereka.
Masing - masing buat kerja sendiri. DK termenung sambil menconteng buku notanya. Mingyu meletakkan kepalanya di atas meja dan cuba untuk melelapkan matanya untuk tidur manakala Wonwoo sedang leka bermain Iphone6snya.

Selang beberapa minit, pintu kelas di buka kasar. Semua mata memandang ke arah pintu masuk kelas, ternampak kelibat Haru , Hyun-Ae dan Hana sedang leka bergelak tawa sebelum melangkah masuk ke dalam kelas.

DK , Mingyu dan Wonwoo terus tersenyum nipis melihat orang yang di tunggu telah tiba. Hyun-Ae memandang Mingyu lalu memberikan senyuman menggodanya. Jantung Mingyu berdegup dengan kencang lalu tersengih seperti orang menang loteri.

Hana lalu menuju tempatnya dan memandang ke arah Wonwoo. Mata mereka bertentangan dan Hana dengan selambanya mengenyitkan matanya lalu tersenyum nipis. Wonwoo merasakan nyawanya keluar dari badan apabila melihat kenyitan mata tersebut.

Haru jalan menuju ke arah mejanya dan dia berhenti di meja DK. DK menelan kasar air liurnya. DK memandang Haru dan Haru mencuit lembut hidung DK.

Haru : *goda* Miss me? *wink*

DK terpaku melihat godaan Haru. Haru dengan selamba duduk di tempatnya dan memerhatikan keadaan kelas.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

I'm in Love With The Bad Girl?! ( C )Where stories live. Discover now