Chapter 21

360 20 11
                                    

Hyun-Ae sudah berada di rumah T.A.A. Dia terduduk kepenatan di atas sofa. Bukan penat buat projek sejarah tapi penat melayan perangai Mingyu yang mengalahkan budak-budak ribena.

Haru yang baru sedar dari tidurnya keluar dari biliknya dan menuju ke dapur kerana haus. Rambutnya dah serabai mengalahkan hantu batsheba yang ada dekat dalam conjuring.

Hyun-Ae - *jerit* Haru, Hana mana?

Haru - *jerit* Dia cakap dia keluar ~~~ Wae?

Hyun-Ae bangun dari duduknya lalu masuk ke dalam biliknya. Selang beberapa minit, Hana dah balik ke rumah. Senyuman tak lekang dari bibirnya.

Haru yang melihat Hana asyik tersenyum dah dapat agak yang Hana keluar dengan Wonwoo tapi malas nak tegur ~~~

Hana menuju ke dalam biliknya dan menguncikan dirinya. Haru pula menyambung kilang mimpinya.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

DK berbaring di atas katilnya dan melihat cincin yang berada di jari manisnya. DK tersenyum manis mendapat cincin dari buah hati kesayangannya. Mingyu yang baru lepas mandi masuk ke dalam bilik tidur dengan hanya bertuala.

Mingyu memilih sehelai singlet hitam dengan seluar pendek. Dia memandang sekilas ke arah DK.

Mingyu - *curious* Dokyum, awat kau senyum bila tengok cincin tu and asal kau beli cincin tak bagitau aku ~~~ Aku pun nak beli cincin gak ~~~

DK terkejut dengan teguran Mingyu terus menyorokkan tangannya dibelakang badannya. Mingyu yang melihat tindakan DK terus menarik tangan rakannya itu.

DK mengeraskan tangannya. Berlaku pergelutan di dalam bilik itu. Cincin tersebut terlucut dari tangan DK dan Mingyu ingin melihat apa yang di ukir di cincin tersebut tetapi DK cuba menarik cincin tersebut dari tangan Mingyu dan cincin itu tercampak kena dahi Woozi yang ingin memasuki bilik itu.

DK dan Mingyu terkedu melihat kelibat Woozi. Mereka berdua telan air liur kasar. Woozi mengusap tempat yang kena cincin DK dan mengambil cincin tersebut.

Woozi melihat ukiran di cincin tersebut.

Woozi - *cool & pelik* 💕 Haru? Cincin siapa ni?

Woozi memandang tajam ke Mingyu dan DK. Mingyu terus menudingkan jarinya ke arah DK. DK mengeluh perlahan. Dino yang lalu di bilik DK terus berhenti di depan pintu.

Dino - *curious* Jihoon hyung, nak tengok?

Woozi memberikan cincin tersebut dekat maknae 17. Dino yang melihat cincin tersebut terus mulutnya terbuka luas. 😱😱 Dino terus berlari ke ruang tamu membawa cincin tersebut dekat leader mereka sambil menjerit macam orang kena sawan.

S.Coups yang melihat Dino terus memandang ke arah maknae dengan pelik.

S.Coups - *pelik* Dino awat hang menjerit macam nak hantu ni?

Seungkwan - *takut* Hantu?! Mana?!

Seungkwan melompat naik ke atas tubuh Jun. Nasib baik Jun sempat bertahan kalau tak dua-dua jatuh bergolek macam ayam golek dekat lantai.

Dino - [memberikan cincin DK dekat S.Coups] *excited* Sungcheol hyung, Seokmin hyung memang couple dengan Haru nun. Ni butiknya ~~~

S.Coups yang melihat cincin tersebut terus menjerit dengan nyaring memanggil nama DK. Bergegar rumah teres tingkat 2 tersebut.

DK dan Mingyu keluar dengan perlahan menuju ke ruang tamu. DK berdiri dihadapan ahli 17 sambil tunduk memandang lantai. Keadaan dia seperti seorang penjenayah yang sedang menunggu masa di hukum gantung sampai mati.

S.Coups - *serious* Apa yang berlaku sekarang ni? Kau kata kau dengan Haru tak ada apa-apa hubungan!! Sejak bila kau dah couple dengan Haru? Jawab soalan aku dengan jujur, Lee Seokmin ~~ 😡😡

DK - *perlahan* Aku ngan dia couple sejak 3 minggu lepas ~~~ Mian chingu sebab tak bagitahu korang awal-awal ~~~

Ahli 17 terdiam mendengar penjelasan DK kecuali Jun dan Seungkwan. Vernon pelik melihat Jun dan Seungkwan hanya mendiamkan diri mereka.

Vernon - *pelik* Junhui hyung and Seungkwan, asal korang diam? Korang memang dah tau ke yang DK hyung dah couple ngan Haru nuna? 😐😐

Jun - *cool* Aku dah tau lama dah ~~~ Aku tau masa yang Sekop ni suruh ikut DK ni ~~~

Joshua - *geram* Asal kau tak bagitau kita orang?!

Jun - *cool* Perlu ke? Dyeorang dah couple, biaq je la ~~~ Haru tu pun baik apa ~~~

17 terdiam mendengar kata-kata Jun.

S.Coups - *cool* Lain kali bagitau kteorang, tak ada la kteorang syak macam-macam ~~~ Nah, amik balik cincin kau ni ~~~

S.Coups memberi cincin tersebut dekat DK. DK mengucapkan terima kasih lalu menyarungkan kembali cincin tersebut di jari manisnya.

Mereka semua memasuki ke bilik masing-masing kecuali DK, Mingyu dan Wonwoo.

Mingyu - *kecewa* Dokyum, asal kau tak bagitau kteorang yang kau kapel dengan Haru ~~~ Hati aku ni bagai dicucuk pisau pabila kau tidak memberitahu kepada aku yang kau dah kapel ngan Haru.

#dramakingterlebih

😒😒

DK - *serba salah* Mian, Mingyu. Bukan apa ni semua salah Ayein sebab buat jalan cite macam ni ~~~ Aku memang nak bagitau korang awal-awal tapi ~~~

DUM!!!

Kepala DK terkena kuali Jin yang dicampak oleh Ayein.

Wonwoo - *terkejut* Menate berok!!! Mana pula datang kuali ni?!

Mingyu pengsan sebab terkejut sangat.

DK - *sakit* Appo ~~~~ Anak jin mana campak kuali ni dekat kepala aku!!!??

Ayien - [cekak pinggang] *bengang* Aku!!! Pahal kau ngan awek kau asyik nak salahkan aku je?! Majuk ah macam ni!!! Kau buat ah jalan cite sendiri lepas ni!!!

Ayein buat muka nak nangis. DK dan Wonwoo menjadi serba salah. Belum sempat mereka memujuk, tangan Ayein di tarik dari belakang.

Ayein terkejut lalu memandang ke arah orang yang memegang tangannya. Ceh, ingatkan siapa tadi! Rupanya, Abby.

Ayein - *terkejut* Abby,asal kau tarik tangan aku ni? Aku baru nak marah anak setan 2 ekor ni ~~~ 😣😣

Abby - *meluat* Tak yahla kau nak menyemak dekat sini ~~~ Aku tau kau nak publisiti tapi tak yah la kau nak menyemak kat sini~~ Dah jom balik ~~~ Rap Mon cari kau ~~~

Alamak kantoi ~~~ 😛😛

Ayein tersenyum sebijik macam Rap Mon lalu mengambil kuali Jin dan blah dari situ dengan rakannya.

DK dan Wonwoo menggelengkan kepalanya lalu melihat ke arah Mingyu yang masih pengsan.

DK - *cool* Kita nak buat apa dengan Gyu?

Wonwoo - *kejam* Biar la, dia ~~~ Jom masuk bilik tido lagi baguih ~~~ 👿👿

DK dan Wonwoo meninggalkan Mingyu keseorangan di ruang tamu dan memasuki bilik mereka.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

I'm in Love With The Bad Girl?! ( C )Where stories live. Discover now