Chapter 9

377 22 3
                                    

Hari ni sekolah seperti biasa selepas cuti selama 2 hari. 17 lepak di cafeteria. Mata semua sembap sebab tak cukup tidur. 17 maknae line semua meletakkan kepala di atas meja dan tidur. DK leka bermain Iphone6nya tanpa disedarinya, Jun memerhatinya berbalas - balas ws dengan Haru. Jun terus membisikkan perkara itu di telinga S.Coups. S.Coups memandang tajam ke arah DK sebelum mencampak batang kayu chopstick ke kepala DK tapi terkena dekat Jeonghan yang sedang termenung. Jeonghan apa lagi menjerit mengalahkan langsuir. Langsuir dengar dia menjerit terus letak jawatan serta-merta.
S.Coups belagak seperti bukan dia yang lakukan.

Jeonghan - *bengang* Siapa anak setan yang selamba campak chopstik busuk kat dahi aku!? Baik mengaku kalau tak nak aku ketuk korang dengan kuali!!!!!

Semua hanya mendiamkan diri, Jeonghan mendengus kegeraman sebelum kembali termenung. S.Coups menarik nafas lega lalu kembali memerhatikan DK. DK tersenyum seorang diri lalu bangun dari duduknya.

S.Coups - *cold* Dokyum, kau nak pergi mana tu?

DK - *terkejut* Aku nak pergi tandas sat. Nak shishi ~~~

DK terus berlalu dari situ tanpa sempat S.Coups menghalang.

S.Coups - *gelabah* Jun, kau pergi ikut DK ~~~

Jun menganggukkan kepalanya lalu memecut laju seperti Usain Bolt mengekori DK.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Haru memeluk tubuhnya sambil matanya meninjau tengok DK dah sampai ke belum dan ketika itu badannya dipeluk seseorang dari belakang. Haru tersenyum kerana ingatkan DK yang memeluknya.

Wonho - *sweet* Babes,miss me?

Haru yang mendengar suara Wonho terus melompat kerana terkejut dan kepalanya terhentak di dagu Wonho. Wonho menyeringai kesakitan.

Wonho - *manja* Babes, appo ~~~~

Haru - *means* Siapa suruh selamba nenek moyang Wonho peluk Haru ~~~ Tu balasan dia ~~~

Wonho mengusap tempat yang sakit dalan hatinya dah menyumpah seranah Haru. Nasib kau la siapa suruh couple dengan perempuan yang tak ada hati perut ni.

Wonho - *manja* Seminggu oppa tak jumpa Haru mcm ni Haru wat kat oppa ~~~ Sampai hati baby ~~~~

Haru membuat muka gelinya lalu memeluk tubuhnya.

Haru - *means* Hati Haru memang dah lama sampai ~~~ Kalau tak tak ada la Haru tercongok hidup kat sini ~~~

Wonho terdiam mendengar kata - kata Haru yang begitu menyakitkan hati. Dia dapat rasakan yang Haru sudah tidak sukakannya.

Wonho - *cool* Haru, what happen to you? Dulu kalau Wonho peluk babes , baby suke je ~~~ Do you like someone else?

Haru terdiam mendengar pertanyaan Wonho. Ya,memang dia sudah berubah hati. Haru sekarang dia sudah tergila-gilakan DK tanpa fakta yang munasabah. Nak kata DK lagi hensem dari Wonho, Wonho lagi hensem. Nak kata DK romantic, Haru rasa Wonho lagi romantic. Tapi Haru lebihkan suka DK yang jujur itu dari Wonho yang playboy ini.

Wonho seperti melihat seseorang memerhatinya dan dia ternampak DK yang kaku melihat dia bersama Haru dan dia tau sekarang siapa yang Haru tengah tunggu sebenarnya. Wonho mengetap giginya lalu memeluk erat tubuh Haru.

Haru terkejut dengan tindakan Wonho.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

DK mencari Haru di kelas kosong yang Haru ws dekat dia tadi. Sebenarnya dalam diam mereka menjadi teman tapi mesra ~~~ Diaorang tak bagitau rakan-rakannya sebab diaorang masih mengenal hati budi masing-masing. DK semakin menyukai Haru dan dia juga dapat merasakan yang Haru juga suka kat dia tapi dia tak nak terburu-buru. DK takut Haru hanya memainkan perasaannya.

DK sudah sampai di hadapan kelas, dia ingin masuk tapi kakinya jadi kaku apabila melihat Haru bersama seorang lelaki lain. Hatinya masa itu sungguh sakit tapi dia cuba bertahan.

DK merasakan Haru sedang bertengkar dengan lelaki itu. Dia hanya memerhatikan Haru di hadapan kelas. Masa tu, lelaki itu perasan akan kehadirannya terus memeluk erat tubuh Haru di hadapannya. DK masa tu rasa nak kitai je lelaki tu sebab selamba badak peluk gadis yang dia suka tapi tak jadi apabila DK tengok Haru hanya membiarkan tingkah lelaki itu. Lelaki itu merenung mata DK dan menggerakkan bibirnya mengatakan yang Haru miliknya.

DK mengetap giginya kerana geram yang teramat sangat dan terus berlalu dari situ. Masa tu, dia rasa nak menangis pun ada tapi dia tahan sebab DK rasa tak patut dia menangis untuk perempuan yang telah melukakan hatinya. Kini, dia tau siapa Haru yang sebenarnya.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jun terkedu melihat DK meninggalkan Haru seperti itu sahaja. Dia nak mengejar DK tapi hatinya kata better dia tengok Haru buat apa so Jun mengintip apa yang Haru buat. Jun dapat merasakan yang DK dan Haru mempunyai hubungan di belakangnya melalui ws-ws yang dia curi baca di Iphone6 DK. Kalau hubungan diaorang ada masalah sebabkan lelaki yang tengah sedap peluk Haru, Jun boleh tolong.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Wonho tersenyum sinis apabila melihat DK telah berlalu dari situ dan dia melepaskan pelukannya. Wonho tau tu budak baru yang duduk satu kelas dengan Haru sebab skandal dia, Lime a.k.a Limau busuk yang bagitau pasal Haru mengaku DK merupakan namja-chingunya.

Wonho - *sinis* Haru sebenarnya tunggu budak baru yang duduk satu kelas ngan babykan?

Haru terkejut mendengar pertanyaan Wonho, dia pelik macam mana Wonho boleh tau pasal DK.

Haru - *cold* Kalau aku tunggu dia pun kau dah kenapa? Jealous!

Wonho - *ketawa sinis* Haru ~~~ Haru ~~~ Dia baru je blah sebab Wonho cakap kat dia yang baby milik Wonho masa Wonho peluk baby tadi.

Haru hanya mendengar kata-kata Wonho terus ingin berlalu mengejar DK tapi tangannya di genggam kuat Wonho.

Wonho - *sinis* Baby nak pergi mana? Baby ingat baby boleh keluar macam tu je. Selagi badan baby Wonho tak dapat, sesiapa pun tak boleh amik baby dari Wonho.

Wonho cuba mencium leher Haru tapi Haru lagi bertindak pantas. Haru menendang alat sulit Wonho lalu melarikan diri untuk mencari DK.
Wonho menjerit kesakitan macam baru lepas kena sunat. Dia tertunduk akibat sakit yang melampau. Wonho tak sangka yang Haru begitu kuat.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jun yang melihat Haru ingin diperkosa nak melangkah masuk untuk menyelamatkan Haru tapi tak sempat apabila Haru dengan selamba menyepak alat sulit lelaki itu. Jun pula yang rasa sakit apabila melihat gaya Haru menendang ehemmm lelaki tersebut.

Jun POV : Auchhhhhhhhhhhh!!!!! Sakit tu!!!! Dasyat betul Haru ni!!! Aku rasa confirm lelaki tu tak berani nak cari pasal dekat Haru lagi ~~~~ Boleh mandul kot ~~~ Errrr, patutnya aku kejar Haru bukan sibuk pasal ehemmm ehemmm lelaki tu.

- End of POV -

Jun pun mengejar Haru dan meninggalkan Wonho yang nyawa-nyawa ikan akibat alat sulitnya di tendang Haru.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

I'm in Love With The Bad Girl?! ( C )Where stories live. Discover now