Chapter 13

364 21 32
                                    

Kelas 3-5 begitu riuh kerana guru pelajaran bahasa Korea tidak dapat hadir kerana tidak sihat. Hana termenung memandang ke hadapan tapi sebenarnya dia tengah skodeng Wonwoo tengah buat apa? Haru sedang sibuk membuat kilang tahi mata, nasib baik air liur tak keluar. 😝
Manakala Hyun-Ae sedang sibuk melukis di buku sketchnya.

DK memusingkan tubuhnya menghadap meja Haru dan dia tersengih melihat mulut Haru terbuka sedikit. DK mengeluarkan Iphone6nya lalu dengan sembunyi dia menangkap gambar Haru yang tengah menganga.
Kemudian, DK dengan pantas menyimpan Iphone6nya di dalam poket seluarnya.

Wonwoo termenung memikirkan cara macam mana nak explain dekat Hana tentang perkara yang terjadi ketika rehat tadi. Mingyu pula sibuk main game di PSPnya. Sekali-sekala terdengar jeritan kecil Mingyu apabila dia kalah.

Hyun-Ae membuat muka meluat lalu mengetuk kasar kepala Mingyu hingga Mingyu menyeringai kesakitan.
Mingyu memusingkan tubuhnya menghadap Hyun-Ae dan memandang Hyun-Ae tajam kerana tak puas hati.

Hyun-Ae mengangkat keningnya dan membuat muka tak bersalah.

Mingyu - *bengang* Kau pahal nak ketuk-ketuk kepala aku? 😡

Hyun-Ae - *cold* Aku rasa macam nak ketuk so aku ketuk la ~~~~ Asal, tak boleh? 😏😏

Mingyu mendengus kegeraman lalu kembali bermain PSPnya. Hyun-Ae menarik muka meluat lalu menyambung melukis.

Tiba - tiba,

Haru - *mengigau & nangis* Mama , nak ikut ~~~ 😭😭😭

Budak kelas 3-5 terkejut mendengar tangisan Haru lalu memandang ke arah meja Haru. Haru yang masih memejamkan matanya bangun dari duduknya dan jalan ke hadapan dengan kedua belah tangannya ke hadapan. Hyun-Ae, Hana dan DK terus bangun dan mengikut jejak langkah Haru.

Haru - *rengek & manja* Mama ~~~~ Kajima ~~~~ Haru nak ikut ~~~~~

Haru menuju ke tangga sekolah dan matanya masih tertutup sampai sahaja di tangga sekolah, Haru ingin jatuh ke hadapan tapi dengan pantas, DK menarik tangan Haru jauh dari tangga.

Hana - *risau* Kim Haru!!!

T.A.A menuju ke arah DK yang terduduk dengan Haru dalam pelukannya. Haru masih dalam lenanya.

Hyun-Ae - *cold* Thanks sebab tolong tarik Haru tadi ~~~

DK - *cool & risau* Tak ada apa-apa la ~~~ Haru memang macam ni ke?

Hana dan Hyun-Ae menganggukkan kepalanya.

Hana - *keluh* Haru, dia jadi macam ni sejak mama dia tinggalkan Haru yang masa tu baru berusia 6 tahun semata-mata nak kahwin dengan lelaki yang lebih kaya dari papa dia ~~~

DK tersentak mendengar cerita Hana lalu memandang ke arah wajah Haru. Dia mengusap lembut wajah yeoja-chingunya. Hyun-Ae dan Hana pelik melihat DK mengusap pipi Haru.

DK mengangkat tubuh Haru lalu melangkah masuk kembali ke dalam kelas meninggalkan Hyun-Ae dan Hana.

Hana - *syak* Babes, kau tak pelik bila DK dengan selamba usap pipi Haru. Aku rasa memang diaorang ada hubungan la dekat belakang kita.

Hyun-Ae - *cool* Kita perhatikan je dulu and jangan lupa misi kita malam ni ~~~

Hana menganggukkan kepalanya. Mereka berdua melangkah masuk ke dalam kelas dan melihat DK sedang bermain dengan rambut Haru.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Wonwoo termenung memikirkan peristiwa yang berlaku di sekolah sebentar tadi lalu mengeluh perlahan dan menutup mukanya dengan bantal busuknya lalu bergolek-golek di atas katil dan DUMMM, Wonwoo terjatuh dari katilnya seperti cempedak busuk.

I'm in Love With The Bad Girl?! ( C )Where stories live. Discover now