Şu an neredeyse ağlamak üzereyim ya Donghae zona olmuş ve üç haftalık izne çıkmış.
Zona:
B12 vitamini eksikliğinden olur.
Stres kaynaklıdır. (Stres→B12 eks.)
Yaralar çıkar. İçi su dolu olan bu yaralar sıra halinde gerdanlık gibi çıkarlar. Yara atıyorum belde çıktıysa sıra halinde göbeği çevreler eğer omurgaya gelene kadar durmazsa omurgada çıkıp felç eder.(nasıl bir felç o değişir ama geçici olmaz.) Göze gelirse kör eder.
Çoook acılıdır. Birçok insan (yurtdışında) acıya dayanamayıp intihar ediyor. İntihar oranının Türkiyede düşük olmasının sebebi dini inanç.
Yaralar dokunulmayacak kadar acıtır. İçi iltihaplı(?) su doludur. Patlarsa yayılır.
Yaralar geçince iz bırakır.
Viral(virüssel) bir hastalıktır.
Tedavisi yoktur. Sadece ağrı kesici kullanılabilir.
Muhtemelen gece acıdan uyuyamıyor.
Genelde yaşlı insanlar çıkarır. Donghae bu genç yaşında nasıl kastı da zona çıkardı tahmin edebiliyorum.
Zona bir kez çıkarılabileceği gibi birden çok kez de çıkarılabilir. Eğer birden fazla çıkarılırsa cilt kanseri olma ihtimali çok yükseliyor.
Çocukken çıkarılmış(belki çıkarılmamış) çiçek hastalığından kaynaklıydı ama tam hatırlayamadım nedenini.Bunların hepsini aklımdan yazdım. Annem yirmi beş yaşında zona çıkardı. Bu zamana kadar dört kez çıktı maalesef. O yüzden çok araştırdım hastalığı. Donghae için dua edin millet şu an acı çekiyor.