Bu konuda kızdığım şey iki tane:
1. Kangin'in bu kazayı ikinci kez yapması (kaza yapması değil, ikinci kez yapması)
2. ELF'in olur olmadık her yerde Kangin'in suçunu söylemesi.
İlk madde... Kangin'in o kazadan ne kadar pişman olduğunu bilmeyen ELF varsa bir adım öne çıksın? O kaza yüzünden SuJu'nun yükseliş dönemini kaçırdı ya. Herif Bonamana'yı Mr. Simple'ı kaçırdı. Sadece bunlar olmasa da sebep psikolojisinin o dönem çok bozulduğunu kendi de dile getirdi, ELF de biliyordu ve zaten hissediliyordu da. Yaptığı sorumsuz davranış+SuJu'yu etkilemesi+Promosyon yapamaması=Ruhsal bozukluk gibi bir şey çıktı ortaya. Sonra döndü, özürler dileyip durdu ama nafile. Yaptığı her hareketiyle insanların gözüne battı ve kötü bir şey de yapmadığı halde ağzını açtığı an "Şerefsiz/Suçlu/yüz karası" gibi adlandırılmalara maruz kaldı. Programlara çıkamadı bir süre tepkilerden dolayı. Sessiz kaldı. Bunlar dışardan bakan biri için olağan ve zaten olması gereken şeyler olsa bile benim gibi "olgun düşünen ama yine de üyelerle empati yapmaktan kaçınamayan ve orada burda Kangin haksız laflarını başka fandomlara ezberletmeyen" bir ELF'seniz durumun duygusal boyutunu da kavrarsınız. Daha geçen yıl Kangin artık hayatımı yönlendirmek istiyorum ve çok pişmanlıklarım oldu diye röportaj yaptı. Tamamen düzeldiğini ve artık her hareketiyle örnek bir sunbae olacağını düşünmüştüm. Gel gör ki bugün çıkan haberler beni şoke etti. O kadar şaşırdım ki... Aynı şeyi nasıl yapabildi diye düşündüm gerçekten. Yanında kimse yok muydu alkollü kullanma diyecek diye de merak ediyorum. Yani Kangin'e olan kızgınlığım bunu tekrar etmesi yüzünden. Hala olay unutulmamıştı ve daha yeni yeni iyi yorumlar almaya başlamıştı ayrıca şu dinlenme sürecinde kalan üyeler olarak SuJu'nun reklamını iyi yapma gibi bir planları da vardı. Bunların üstüne şu kaza... Sanırım bu sefer birine çarpmadı daha küçük çaplıydı hatta belki sadece hafif dokundu bir duvara direğe bilmiyorum ama böyle kötü haberler tez yayılıyor görüldüğü gibi. Nate yorumları da beni şaşırtmadı her zamanki hırçınlıkları üzerinde internet kullanıcılarının. Her neyse, Kangin kötü bir şey yapmadı demiyorum. Hata etti ve hayranlarının ona olan güvenini ve merhametini kırdı.
İkinci madde daha önemli.
Hayran olduğumdan beri tek fandomum olan ELFe diyorum ki "Sıkıntı ve skandallarınızı başka fanfomların görebileceği yerlerde fazlaca konuşmayın, grubu yermeyin." Herkes ELF'in ergen bir fandom olmadığını biliyor değil mi? Ama bu demek değil ki her yerde "Doğrucu Davut" olmalıyız. Hayır ya, biraz içinizde tartışın şöyle şeyleri. Dediklerimi uygulayan fanfomlar var. Hepsi oppacı ergen gibi duruyor ama kendi profillerinde böyle dedim ama aslında hata ettiler diyebilenler var. Tabii ki geçip kezo tribi atın demiyorum. Aradaki dengeyi kurarak yorum yapabilirsiniz. Mesela "SJ korede popüler değil" saçmalığını da diğer fandomlara duyuran yine bizdik. Her postun altına SJ korede Sevilmediği için böyle yoksa biz iyiyiz diye yorum yaptık sonra elin üç beş aylık fanfomları Sj sevilmiyor ki ehehe diye bize sattılar o lafları. Kangin olayında da yabancı fanlar beni hayal kırıklığına uğrattı böyle bir şeyi nasıl yapar bu şaka değil artık cezasını çeksin üyelere ne yaptığının farkında mı diye yardırmakta. Haklısınız ve bunların ben de farkındayım ama hiçbir yerde Kangin'i kötülememiz gerektiğini düşünüyorum. Sessiz kalmak en iyi çözüm yolu fandom açısından. Ha yine bir şey değişmeyecek bu laflar boşa gidecek ama olsun, ben söyleyeyim de.Not: Bu yorumu kimse idolünün hatasını bize savunuyor şeklinde algılamaz umarım.
Facebook'ta yaptığım yorum bu lütfen siz de dikkate alın. Davranışlarınıza özen gösterin.