10 ~ A day in the city

23 7 0
                                    

Met barstende koppijn word ik wakker. Julia ligt nog te slapen, we slapen samen op een 2 persoonsbed. Ik pak mijn telefoon om te kijken hoelaat het is. 8:31 geven de witte cijfertjes aan. Lekker vroeg.

Ik kleed me aan, poets mijn tanden en ga op het balkon zitten. Waarom deed Jason aardig vannacht? Weet je wat? Ik vergeet het gewoon en doe alsof er gister niets is gebeurt. Hij dacht waarschijnlijk gewoon niet na.

De balkondeur van Jason en Jasper schuift open. Er komt iemand naast me zitten, Jasper. 'Hoe gaat het?' vraagt hij. Ik kijk naar voren, richting de zee. 'Ik ben erg moe en heb hoofdpijn, maar verder gaat het perfect.' zeg ik. Hij lacht eventjes en slaat dan een arm om me heen. Jasper is nu al een geweldige vriend, net als Julia.

Langzaam stroomt het strand vol. Die mensen hebben op de dag zeker niets beters te doen.

'Oh hier zijn jullie.' zegt een stem achter ons ineens. Van schrik draai ik me om. Ik kijk echt in een sixpack. 'Julia is al beneden, ze dacht dat jullie wel beneden bij de anderen zouden zijn.' zegt Jason met een grote grijns. Hij grijnst teveel, waarschijnlijk net als alle jongens.

OMG Jason heeft gewoon een sixpack. Oke, wat had ik dan verwacht bij een badboy? Geen plat buikje en slappe armpjes.

Ik sta op en loop door de deur naar Jason en Jasper hun kamer. Lekker rommelig al hier, de kledingstukken van de jongens liggen echt overal. Ik trek een wenkbrauw op en ga stilstaan. 'Oh mijn god...' zeg ik zacht. Jasper komt naast me staan. 'Ik weet het..' zegt hij. Ik rol met mijn ogen, ik doe dit gewoon echt té vaak!

-~-~-~-~-~-~-

'Vandaag gaan we op het strand liggen!' zegt Olivia bevestigend als we allemaal ons ontbijt op hebben. De ouders zijn al naar een stadje hier in de buurt gegaan om wijnen te proeven. Tss, volwassenen. Ik kijk haar aan alsof ze gek ik waardoor ik een arrogante blik terug krijg.

'Ik was van plan vandaag het dorpje te verkennen, maar als jullie naar het strand willen, be my guest.' zeg ik. Ik sta op en trek Julia mee. Jasper volgt ons. 'Das ook weer geregeld. Badboys en girls bij elkaar en wij lekker de rust.' grapt Julia. Ik lach en druk op het knopje van de lift.

De liftdeuren gaan weer open. Julia heeft de hele tijd rare bekken getrokken waardoor we nu in de slappe lach naar onze hotelkamer lopen. 'Dat laatste gezicht was geniaal.' hikt Jasper. Ik knik en stop de sleutel, ja sleutel, in het sleutelgat.

De deur vliegt open ik laat me op een bed vallen, geen idee van wie... Jasper of Jason. Als ik uitgelachen ben klopt er iemand op de deur. Julia en Jasper lachen nog, stelletje mafkezen.

'Hai.' zeg ik als ik Jason en Dylan zie staan. Mijn humeur gaat in een klap van blij naar niet blij. 'Wat.. doen.. jullie.. hier..?' zegt Julia nog steeds half lachend. Ik schud mijn hoofd en kijk naar haar. Ik facepalm mezelf in gedachten.

'Ik slaap hier. Remember?' zegt Jason met een sneeky glimlach op zijn gezicht. 'Nee, we kwamen hier om te vragen of we mee mochten naar de stad.' zegt Dylan, die volgens mij voor het eerst deze vakantie iets tegen me zegt. Nouja. Mijn blik gaat van ongeïnteresseerd naar verbaasd. Vroeg hij nou net of ze meekonenden?

'Wil je niet met Olivia en haar vriendin mee?' zegt Jasper, die naast me is komen staan. De jongens schudden beide snel hun hoofd. 'Nee Jas, sorry, je zusje is echt irritant.' zegt Jason terwijl hij naar binnen stapt. Oke, dus hij vindt Jas zijn zusje irritant.

Wacht eens even! Jason noemde Jasper Jas! OMG. Wat een grapjas.

Ik grinnik om mijn eigen gedachten waardoor ik een rare blik van iedereen terug krijg. 'Ik wacht alleen even in gedachten.' zeg ik en ik gooi mijn handen in de lucht als verdediging. Dylan begint te lachen. 'Overleggen jullie maar of ze mee mogen.' zeg ik tegen Jasper en Juul. Ze knikken.

Remember meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu