Şeytanın Tevbesi

2.5K 47 3
                                    

‎Allah'ın sevgili kullarından Sehl Bin Abdullah TÜSTERİ şöyle anlatıyor; İblis () ile karşılaştım. Aramızda şiddetli bir münazara ve tartışma cereyan etti. O delillerini ortaya koydu ben de delillerimi ortaya koydum. Ara sıra sesimiz yükseldi. Ve tartışma uzadıkça uzadı. Öyle ki, hiç bitmeyecek gibi geldi. Onun bana söylediği son söz şuydu. Sehl, Teala şöyle buyurmaktadır. ''Benim rahmetim her şeyi kapsamıştır.'' (A'raf,156) İblis ''Bu ayette rahmet genel olarak ifade edildiği için ben de bu ayetin kapsamına girerim çünkü ben de bir şeyim. Her sözü kapsam, ihata ve genellik bildirirken, şey sözü de belirsizlerin belirsizidir. Öyleyse 'ın rahmeti beni de kapsamıştır'' demiştir. Bunun üzerine Sehl kendisine şöyle demiştir. ''Vi ey ayeti bu şekilde ifade etmen beni hayrete düşürdü.'' Sonra ayeti içimden tekrar etmeye başladım. Ayetin devamında,'' Onu, takva sahiplerine, zekatı verenlere ve ayetlerimize inananlara yazacağım. '' (zorunlu kılacağım) bölümüne gelince ona dedim. '' Ey lanetli, rahmetini, seni rahmetin dışına çıkartacak şekilde belli özelliklerle sınırlamıştır. İblis şöyle cevap verdi,'' Sınırlamanın onun değil senin niteliğin olduğunu bilmiyor musun?'' dedi. Anladım ki, iblisin bağışlanma noktasında büyük bir arzusu ve talebi var, daha sonra ayrıldık.Bu mevzuda bir kısım İslam uleması şöyle demişler; mutlak iradesiyle, Kıyamet Günü bu konuda karar verecektir. İblis, 'ın rahmetini ve ihsanını, mutlak rahmetten bekleyecektir. kendisine zorunlu kıldığı rahmeti, bu ilahi cömertlikle zorunlu kılmıştır. O, tövbe edenlere ve iyilik yapanlara bu cömertliğiyle dönmüştür. Öyleyse hüküm, herhangi bir sınırla sınırlanamayacak kadar Yüce ve Büyük olan'a aittir.

Korkunç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin