Allah(c.c) ile Şeytanın konuşması

1.4K 40 2
                                    

Şeytan, Allah (c.c)'ın rahmetinden kovulduğu zaman kainatın yaratıcısına şöyle dedi:

– Ey alemlerin Rabbi! Senden birkaç şey dilerim.

Allah (c.c) buyurdu:

– Söyle, ne dilersin?

– Bana asker gerektir.

Allah (c.c) buyurdu:

– Şu sokaklarda dolaşan kadınlar senin askerin olsun.

şeytan dedi:

– Bana durak yerleri de gerektir.

Allah (c.c) buyurdu:

– Hamamlar ve içinde fisk-u fücûr işlenen yerler senin durak yerlerin olsun.

şeytan dedi:

– Bana öyle bir yer göster ki, avanelerim orada toplansınlar ve yalan dolan, dedikodu, boş ve manasız söz ve işlerle vakit geçirsinler.

Allah (c.c) buyurdu:

– Pazar yerleri senin avanelerinin toplantı yeri olsun.

şeytan dedi:

– Bana bir binek gerektir.

Allah (c.c) buyurdu:

– Bana itaat etmeyenler, benim dinime kulak asmayanlar senin bineklerin olsun.

şeytan dedi:

– Bana maskaralar gerek. Öyle maskaralar ver ki, onları kendime maskara edineyim, onları istediğim gibi hareket ettireyim.

Allah (c.c) buyurdu:

– Şu öfkelenenler ve öfkelendikleri zaman öfkelerine hakim olamayanlar senin maskaraların olsun.

Aziz Müslüman kardeşim, çarşı pazar yerlerinde dürüst ve namuslu iş yapmayanlar, hileli, çürük çarık mal satanlar ve ötekini berikini çekiştirerek vakit öldürenler gerçekten şeytanın avaneleridir. Halis müminler alış-verişlerinde dürüst olurlar, hileli ve çürük mal satmazlar, oralarda ötekini berikini çekiştirmezler. Bundan başka, bir şey almak üzere çarşı ve pazara giden halis müminler de ihtiyaçlarını alarak hemen dönerler. Oralarda dedikodu yapmazlar, ötekini berikini çekiştirmezler.

Peygamberimiz (s.a.v)'in bir hadisleri şöyledir:

"Çarşı pazar ehli, cehennem ehlidir."

Elbette her çarşı pazar ehli, cehennem ehli değildir. İşinin gücünün başında dürüst ve namuslu olmayanlarla, şurada burada toplanıp ötekini berikini çekiştirmekle vakit geçirenler cehennem ehlidir. Yoksa, alış-verişte, işinin gücünün başında dürüst ve namuslu olanlar Allah katında değerli insanlardır. Böyleleri tebcile layıktır.

Peygamberimiz (s.a.v), alış-verişte dürüst hareket etmeyenler hakkında şöyle buyururlar:

"Aldatanlar bizden değildir, aldatanlar bizden değildir, aldatanlar bizden değildir.."

Kaynak: Müzekki'n-Nüfûs / Eşrefoğlu Rûmi (k.s)

Korkunç BilgilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin