Deel 13

4.6K 94 8
                                    

Ik zit televisie te kijken, het is niet zo heel erg laat in de avond, we hebben net gegeten. Het begint een beetje te schemeren en het duurt niet lang meer voordat mijn lievelingsserie op tv zou komen: Winx. Dan gaat de bel. Mijn moeder staat op uit haar luie stoel en duwt Carlijn, die met haar barbiepoppen aan het spelen is, op zij met haar voet en loopt naar de deur. 

'Hoi Séla, wat doe jij zo laat hier?' Hoor ik haar vragen. Ik spring op van de bank en struikel vervolgens bijna over Floor, die met haar Playmobil speelt. Ik spring over Carlijn heen en loop de gang in. Séla staat huilend in de gang, zonder jas aan, bibberend van de kou. Zodra ze mij ziet staan plet ze me bijna, zo hard knuffelt ze me. 

'Wat is er?' Vraag ik bezorgd terwijl ik haar terug knuffel. Ik voel hoe haar tranen op mijn schouders druppelen. 

'Het is... het is oma...' Snikt ze. Ik voel mijn lichaam verstijft. Ik heb geen opa's of oma's meer, die zijn allemaal al een paar jaar dood. Séla heeft nog maar één oma, de oma die voor mij ook als een oma is. 

'Wat is er met haar?' Vraag ik zachtjes.

 'Mama belde met iemand en toen moest ze opeens heel hard huilen. Toen ze niet meer belde zei ze tegen mij dat oma... dat oma dood is...'  Er schiet een schok door mijn benen, opeens lijkt het alsof Séla met haar hele gewicht op mij hangt. Ik duw haar zachtjes van me weg en grijp snel de verwarming vast. 

'W-wat?' Stamel ik. Séla begint nog harder te huilen. 

'Oma is dood...' Mompelt ze. Dan hoor ik de lieve stem van mijn moeder. 

'Kom, ik zet wel een lekker kopje warme melk. Séla kan hier wel blijven logeren en ik zal zorgen dat jullie morgen niet naar school hoeven.' Ik kijk mijn moeder dankbaar aan en trek Séla dan mee de huiskamer in. 

'Ze is nog bij je,' fluister ik tegen Séla. 'Ze kijkt altijd naar je,ze zal je beschermen en je nooit uit het oog verliezen.' Séla kijkt me opgelucht aan. 

'Weet je dat zeker?' Vraagt ze. Ik knik met een serieus gezicht.

 'Zeker weten. Kom we gaan Winx kijken, dat begint net.' 

'Yara? Ben je er nog?' Haar bezorgde, gebroken stem dringt eindelijk tot me door. 

'Ja... Ja, ik ben er nog.' Stamel ik.  

'Yara, de afbakbroodjes zijn bijna klaar en ik heb een gebakken eitje voor je!' Gilt Niall, de kleine kok. 

'Ik moet zo gaan, Niall heeft...' 

'Wacht, Niall?' Onderbreekt Séla me. Ik knik, maar besef dan dat ze dat niet kan zien door de telefoon. 

'Ja, Niall.' Zeg ik maar snel. 

'Niall van Niall van Niall Horan van One Direction van die Niall Horan?' Vraagt ze in één adem. 

'Uhh, ja... die...' 

'O mijn fucking god, jij leeft in een huis met heel One Direction en vertelt mij niks? O mijn god.' 

'Dat zei je al!' Vertel ik haar lachend. 

'Yara, kom en niet treuzelen.' Hoor ik Niall weer roepen. Hij lijkt zo op mijn vader. Tenminste, dat denk ik. Mijn vader was de hele dag aan het werk en als hij thuis kwam at hij wat en ging hij slapen. Met Sinterklaas was hij altijd vrij, één van de weinige dagen dat hij vrij was. Hij werkte zo hard om ons te kunnen onderhouden en onze studies te kunnen betalen. 

'Séla, mijn eten word koud. We bellen snel weer en je komt zo snel mogelijk naar mij of ik naar jou, hou van je!' Ik krijg een 'Hou ook van jou' terug, hang ik de telefoon op en ren naar beneden, waar een heerlijke gebakken-ei-geur mijn neus binnendringt.

Ik schuif de laatste hap ei in mijn mond en schuif dan mijn stoel naar achteren. 'Dankjewel, Niall. Je bent echt een goede kok, kan ik je inhuren?' Grap ik terwijl ik mijn bord op het aanrecht zet. 

'Als je me kan betalen, natuurlijk!' Krijg ik terug. Ik wil wat terugzeggen, maar voordat ik wat kan zeggen vliegt de voordeur open en word keihard dichtgeslagen. 

'Ik ga hem slaan, en hard ook!' Hoor ik Liam boos roepen. Hij komt binnen met een rood hoofd en zijn vuisten gebald. 

'Wat een klootzak!' Tiert hij. Niall en ik kijken elkaar verbaasd aan.

 'Wat is er?' Vraagt Niall voorzichtig. 

'Harry is gezien met een ander meisje... In een stripclub.' Ik voel hoe mijn benen elastiekjes worden en ik Niall's mouw vast moet pakken om er niet doorheen te zakken. 

'W-wat?' Vraagt Niall, duidelijk ook in shock. Ik ga weer op mijn stoel zitten en haal mijn hand door mijn warrige haren. 

'Waarom?' Probeer ik te vragen, maar het klinkt meer als 'Wgrm?' Liam en Niall kijken me raar aan. Ik schraap mijn keel en vraag nog een keer 'Waarom?' Liam schudt verslagen zijn hoofd. 

'Ik heb echt, echt, echt geen idee. Ik weet niet hoe het management gaat reageren, maar ik weet wel dat ze absoluut niet blij zijn met dit nieuws en ik weet ook zeker dat dit consequenties heeft voor ons.' 

'Zal ik koffie zetten?' Vraagt Niall. Liam en ik knikken allebei van ja en als Niall weg is kijk ik Liam aan. 

'Gebeurt dit vaker?' Liam knikt. 'Voordat hij naar Los Angeles moest gaan, gebeurde dit zo elke week. Hij heeft in het contract moeten beloven dat hij dit het aankomende half jaar niet meer zou doen, maar blijkbaar heeft hij schijt aan alle regels.' Ik zie dat Liam's gezicht vertrekt aan de gedachtes van afgelopen tijd. 'Het ging de laatste tijd zo goed, sinds dat jij er bent. Jij hebt hem echt verandert, ook al weet ik dat jullie geen relatie hebben.' Ik knik, niet heel erg luisterend en in gedachten verzonken. 

Heujj weer een deeltje! Ik heb heel erg veel ideeën voor andere verhalen die ik zo snel mogelijk wil uitwerken maar ik heb al redelijk weinig tijd en moet ook mijn Instagram acc onderhouden wat momenteel nogal vreselijk gaat, maar ik ga proberen om zo snel mogelijk weer een deeltje te plaatsen! X



Forever With You - Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu