'Tja, ik denk dat jij wel veel minder haat krijgt aangezien jouw relatie wél echt is,' mompel ik. Als ik besef wat ik heb gezegd, sla ik verschrikt een hand voor mijn mond. Shit, heb ik dit nu echt gezegd? Ilona stopt met lopen, en kijkt me met grote ogen aan. Harry staat ook stil en staart me niet begrijpend aan.
'Wát?' Stamelt Ilona. Ik lach zenuwachtig.
'Nou ja, de fans denken dat onze relatie nep is,' zeg ik. Heel erg hopend dat Ilona me na deze vraag met rust laat. Ilona knikt, Godzijdank, en loopt weer verder. Harry pakt mijn bovenarm hardhandig vast.
'Wat was dat?' Sist hij in mijn oor.
'Ik... Ik versprak me,' fluister ik. Hij zucht diep en laat mijn arm los.
'Dat mag niet elke keer gebeuren, straks komt ze erachter, of nog erger; de hele wereld komt erachter.' Er flitst een vlaag pijn door Harry's ogen. Ik sla mijn ogen naar beneden.
'Oh ja. Het gaat niet meer gebeuren, dat beloof ik,' zeg ik. De woede raast door mijn aderen. Hoe kan hij mij zo on respectvol behandelen? Harry knikt en loopt ook weer verder. Niall, die een paar meter voor ons loopt, draait zich om en kijkt me vragend om. Ik haal hulpeloos mijn schouders op en kijk van hem weg. Ik wil helemaal niet op tour. Ik wil thuis zijn, op de bank, met chocolade en huilfilms op Netflix.
Wanneer we bij het hotel aankomen, loop ik meteen door naar de kamer. Ik plof op de bank en staar leeg voor me uit. Ik merk niet hoe Harry de kamer ook binnen loopt en naast me gaat zitten.
'Sorry dat ik zo reageerde,' fluistert hij. Ik knik gevoelloos en sta op om naar de slaapkamer te lopen. Harry loopt achter me aan. 'Het spijt me echt!' Roept hij. Ik knik weer en pak een joggingsbroek en een hemdje uit mijn koffer.
'Ik ga me klaarmaken in de badkamer,' deel ik koel mee. Ik ben woest. Hij moet gewoon nadenken voordat hij iets doet en dat heeft hij daarnet niet gedaan.
'Yara...' Probeert hij nog. Hopeloos. Ik snuif en gooi de deur achter me dicht.
Als ik onder de douche sta, heb ik pas door hoe gespannen mijn spieren zijn. De afgelopen dagen heb ik geen seconde rust gehad, ik sta 24/7 onder spanning. Paparazzi, fans, haat, aanrandende jongens, het wordt steeds meer! De warme stralen glijden over mijn lichaam en zorgen ervoor dat ik weer helder na kan denken. Harry deed het vast niet expres. Ik bedoel, hij schrok zich lam. Ik eerlijk gezegd ook. Het was vast niet zijn bedoeling om me pijn te doen. Ik haal voor de laatste keer een hand door mijn natte haren en draai dan de doucheknop om. Ik loop het douche hokje uit. Shit, het is ijskoud. Ik pak twee handdoeken uit de la; eentje voor mijn haar en eentje voor mijn lichaam. De handdoek voor mijn haar bind ik als een soort tulband om mijn hoofd en de handdoek voor mijn lichaam bind ik dus om mijn lichaam. Kippenvel kruipt over mijn lichaam wanneer ik de badkamerdeur open doe. Harry zit op het bed, met zijn rug naar me toe, op zijn telefoon te spelen. Ik kuch en Harry draait zich verschrikt om. Zijn ogen vergrootten een beetje wanneer ze langs mijn lichaam glijden. 'Ik ga me omkleden,' zeg ik verlegen en veeg een plukje haar uit mijn gezicht.
'Oh, natuurlijk. Ik, ik ga wel weg, dan heb je privacy,' stottert Harry. Ik glimlach dankbaar en wacht tot Harry de kamer uit is. Ik besluit maar gewoon mijn pyjama aan te trekken: een joggingsbroek met een flubber shirt. Ik loop naar de bank toe, waar Harry breeduit televisie ligt te kijken.
'Jij kan,' vertel ik hem. Hij knikt en staat op. Even later komt Harry in alleen een sportbroekje binnengelopen. Ik bloos.
'Sorry, ik slaap eigenlijk altijd zo,' verontschuldigt hij zich. Ik haal mijn schouders op.
'Maakt niet uit. Goed, ik ga vannacht wel op de bank slapen, maar morgenavond ga jij op de bank,' zeg ik. Harry grijnst. Oeps, daar komt een opmerking aan. Ik voel het.
JE LEEST
Forever With You - Harry Styles
FanfictionYara komt in LA wonen voor haar studie visagie, maar al snel word ze ontdekt als model. Haar eerste fotoshoot moet ze doen met dé Harry Styles. Bandlid van de meest populaire boyband deze tijd; One Direction. Dan hoort ze nieuws wat haar hele leven...