Ik haal mijn hand door mijn haren, zet mijn zonnebril op en loop naar de uitgang van het vliegveld. Hier gaat mijn nieuwe leven van start: in Los Angeles! Ik pak mijn koffers bij de hengsel en hou een taxi aan. De deur gaat open en er komt me een walmende sigarenlucht tegemoet. Iew. 'Hoi, ik wil naar Sterrenstraat zevenentwintig, alstublieft,' zeg ik zelfverzekerder dan dat ik ben.
'Oké,' zegt de man met een raspende stem. Hij lijkt echt op een pedofiel en het zou me niks verbazen wanneer hij dat ook echt is.
'Bedankt...' Stamel ik. Hij zegt dat ik mijn koffers in de achterbak moet leggen. Wat een service, lui varken. Ik klap de achterbak open en trek mijn neus op wanneer ik grote pluizen stof zie liggen op de goedkope bekleding. Ik prop de koffers erin en stap in de wagen, de man geeft meteen plankgas.
Als de man remt en zijn hoofd naar me omdraait, besef ik dat we er zijn. Ik wil uitstappen, maar de man houd me tegen. 'Zeventig,' bromt hij.
'Uhm, wat?' Stamel ik.
'Geld!' Brult hij. '70 dollar!' Snel gris is 70 dollar uit mijn portemonnee, wat een griezel. Ik stap de taxi uit en de taxi rijdt weg.
'Hey, stop!' Roep ik nog, maar de taxi stopt niet. Natuurlijk, heb ik weer! Moedeloos zak ik op de stoep, nu heb ik helemaal niks meer...
Nadat ik een kwartier lang heb bedacht wat ik allemaal mis, besluit ik om mijn appartement op te gaan zoeken. Gelukkig had ik de sleutels daarvan nog in mijn handtas zitten en ik heb mijn creditcard en portemonnee nog. Ik kijk om me heen en ontdek dat ik aan het begin van de Starsstreet sta, en de straat lijkt eindeloos.
Wanneer ik het huis heb gevonden, zet ik mijn handen op mijn zij. Het leek altijd zo ver weg, verhuizen naar LA. Ik zucht en steek de sleutels in het slot. Ik stap naar binnen en kijk mijn ogen uit. Het is al helemaal ingericht en alleen de gang al is prachtig. Ik ren opgewonden door mijn nieuwe optrekje; de badkamer is geweldig, er is zelfs een bad! Er zijn twee slaapkamers, ik kies er een met kingsize bed en jeetje, de woonkamer is het mooist. Het is nog mooier dan dat ik ooit had mogen dromen!
Ik moet ook nog kleding kopen, die man heeft het allemaal gestolen. Ik vind via Google Maps de snelste route naar het winkelcentrum, die maar 5 minuten lopen is. Als ik in het winkelcentrum kom, kijk ik mijn ogen uit. Het is zo groot! Als ik 1 winkel heb gehad, heb ik al genoeg kleding. De winkel was echt enorm. Met 5 tassen in mijn handen strompel ik weer terug naar mijn huis. Ik hang mijn kleding op en dan word ik gebeld; het is Séla, mijn beste vriendin.
'Hoe gaat het? Ben je al in je huis? Is het mooi? Is het groot? Heb je al geshopt? Is het mooi weer? Wanneer kan ik langskomen?' Ratelt ze. Ik glimlach, Séla is echt hieper.
'het gaat goed hoor, ik zit nu in m'n huis en het is prachtig! Mijn koffers zijn gestolen door een pedo-taxichauffeur dus ben ik ook gaan shoppen. Het winkelcentrum is dichtbij en het is bloedheet hier. Hoe gaat het in Nederland?' ratel ik terug. Als zij hieper is, ben ik ook hieper.
'Ik kom zo snel mogelijk naar je toe, Yaar, maar ik moet ophangen want ik moet morgen werken. Love you!' En dan klinkt er een holle pieptoon. Ik zucht, ik mis haar nu al...
Ik doe de deur achter me dicht en loop naar mijn kleine Fiat. Ik heb een auto gekocht! Mijn stage is 40 minuten rijden, dus moet ik echt wel een auto hebben.
Als ik aankom sta ik in voor een soort kantoor, dat is toch geen school? Ik pak mijn trolley met make-up bij het handvat. Hier gaan we dan, op naar mijn nieuwe leven als studente. Ik kom terecht in een soort lobby, het is groot en er staan verschillende lounge banken. Ik loop naar de balie en zie een vrouw, met een diep uitgesneden decolleté en fel oranje oogschaduw, die een receptioniste voor moet stellen. Haar lippen zijn knalrood en haar kleding vloekt verschrikkelijk, hoe kunnen ze zulke mensen hier laten werken?
JE LEEST
Forever With You - Harry Styles
FanfictionYara komt in LA wonen voor haar studie visagie, maar al snel word ze ontdekt als model. Haar eerste fotoshoot moet ze doen met dé Harry Styles. Bandlid van de meest populaire boyband deze tijd; One Direction. Dan hoort ze nieuws wat haar hele leven...