Mijn wekker maakt het meest akeligste geluid dat ik ooit heb gehoord. Kreunend sla ik dat ding uit. Ik sta op en maak me klaar voor school. Ik pak mijn rooster er bij en pak alle boeken voor vandaag die ik thuis heb liggen. Ik ren naar beneden en maak snel een ontbijt die ik vervolgens opeet. Ik kijk op de klok en zie dat ik weg moet. Ik grijp nog snel de rest van mijn spullen en fiets weg.
Op school prop ik mijn jas in mijn kluisje en pak de juiste boeken, de rest van thuis die ik nu niet nodig heb leg ik er in en loop weg. Ik loop naar mijn lokaal waar ik les zou hebben. Gelukkig is de deur al open en loop ik naar binnen. Ik ga voorin zitten en leg mijn boeken al op mijn tafel. Er druppelen steeds meer leerlingen binnen en gaan zitten. Ze zijn druk aan het praten terwijl ik juist alvast vooruit werk. Op school heb ik toch geen vrienden, maar dan kan ik me op mijn schoolwerk richten. Na schooltijd heb ik Calum. Hij zit op een andere school waar ze leuke feestjes geven elk weekend. Niemand weet hoe ik echt ben en dat wil ik graag zo houden.
De les begint en de docent begint te praten.
"Oke klas, vandaag krijgen jullie uitleg wat we de volgende weken gaan doen" begint de leraar. Je hoort wat gemompel door de klas.
"We gaan een project maken over iets dat je zelf uitkiest en dat doe je in tweetallen. Dit ga je uiteindelijk ook presenteren. En voor de verandering kies ik voor jullie de tweetallen" vervolgd hij. De hele klas kreunt ter verwalging bij het horen dat hij de groepjes maakt.
"Oke hier zijn de groepjes:
Ashton en Stan,
Mirthe en Veerle,
Luke en Michael..."
En dit is dan het moment dat mijn hele leven in de knoei loopt. Michael gaat vast achter mijn dubbele leven komen en kan ik de rest wel schudden.Micheal komt naast me zitten en slaat zijn schrift open. Hij schrijft wat op. Ik kijk mee over zijn schouder. Er staat 'Engels' geschreven en Michael trekt er een streep onder. Ik moet toegeven dat hij een mooi handschrift heeft.
"Zo, waarover wil je het doen?" Vraagt Michael. Hij laat me opschrikken. Ik kijk hem aan terwijl hij moet lachen.
"Uhm maak mij niet zoveel uit. Wat wil jij?" Vraag ik als hij klaar is met lachen.
"Uhm maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit..." zegt hij. Aan zijn stem was hij nog niet uitgepraat maar de bel ging al.
"Hier is mijn nummer als je wat te binnen schiet stuur je maar een berichtje" zegt hij vlug en loopt de klas uit. Ik stop mijn boeken in mijn tas en stop Micheals nummer in mijn broekzak.
"Meneer, voor wanneer moet dit af en waar kan je betere punten op scoren?" Vraag ik als iedereen weg is.
"Dit moet over vier weken af zijn en je kan extra punten verdienen als je je houd aan deze punten" zegt meneer Swan en schuift mij een blaadje toe. Ik bedank hem en wil weglopen.
"Oh ja Luke, je vindt het toch niet erg hé om met iemand samen te werken?"
"Nee hoor, het is alleen even wennen"
"Oh mooi zo. Ga nu maar genieten van je pauze"
"Oke, ik zal ik doen" zeg ik en loop weg. Ik ga op mijn vaste plek zitten onder de trap en maak alvast huiswerk voor volgende maand. Jap ik loop een maand voor bij elk vak.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Hey nieuw boek hier.
Hope you like it
comment vote
Love you all
xx dagmar
JE LEEST
double life ft muke Clemmings <3
FanfictionLuke is een hele brave leerling. tenminste dat is wat iedereen denkt. Op school Is hij altijd bezig met vooruit werken en in het weekend gaat hij los op feestjes. Michael is een hele normale student. Hij heeft gewoon vrienden en af en toe geen zin i...