Ep2:reunion
FROM THE OUTSIDE,I SEEN HAPPY A LOT.BUT I'M HUMAN AND IT'S NOT POSSIBLE TO ALWAYS BE HAPPY-TAO
-tao pov-
Dengan lagak seorng askar yg berada dimedan perang song hye bin merangkak mendekati suaminya hung zi tao yg sedang ralit melihat rancangn fashion show..
Tiba dihadpan suaminya dia meletakkan seekor lipas di tgn suaminya apa lagi..
Tao terus berguling-guling sambil menjerit..
Tao:hua...ah...ah..jebal2..hyung jebal..
Nmn jeritan tao bertukar tangisan yg pda mulanya perlahan ttpi semakin melebat..hye bin dihimpit rasa bersalah apabila menakutkan suaminya..
Dia mendekat dan menarik tao dlm pelukannya..
Hye bin:sye mnta maaf x patut sye takutkn awak mcm nie..
Tao:x awak x slah..sye menangis bkn sbb takutkan lipas tpi..sye teringat masa sye dlm exo dia orng slalu usik sye dgn lipas...mereka selalu kenakan saya...setiap kali dia orng usik saye setiap kali itu juga sye menngis..
Tao bercerita sambil menahan sendu..
Walaupun dia sdh lama pulang ke tanah airnya di china Nmn bahasa korea tdk pernah luntur dri bibirnya dan setiap kali dia takut dia akan sentiasa teringatkn hyungnya yg selalu menenangknnya.setiap hari setiap saat dia merindukan hyung exo...bkn dia x pernah cuba menghubungi hyungnya ttpi mereka seakan mengelak untuk terus berhubung dgnnya..pernah dulu ketika dia membuat persembahn di korea dia sekan dpt melihat Suho hyung yg mengintai disebalik orng ramai Nmn apabila dia mendekati bygan itu hilang..biarlh mungkin hyungnya itu perlukan masa untuk berjumpa dgn mereka kerana hyungnya itu melalui pelbagai rintangan untuk mempertahankan exo..
Hye bin mengurut lembut bahu suaminya..melayan suaminya sekan dia melayan budak 3 thn suaminya itu terlalu manja...dia pun binggung dlm usia yg sdh masuk angka 29 suaminya itu ttp berpewatakn mnja.
Nmn tumpuan tao terarah pda skrin television yg memaparkn wajah hyung kesayangannya wu yi fan yg sedang mengayakn busana pereka terkenal di london..
Tao:hyung sekarang tao dah berani mandi sendiri kadang2 je song hye bin temankn..
Jatuh lagi air mata tao...kali nie mukanya merah menahan sendu...
Hye bin sdh pening ingin memujuk tao biarlh suaminya itu melepaskan rindunya pda member exo..Restoran tren-d.
Song ji hyo masuk dan menangglkn jaket kulitnya dan melepaskan senyum manis untuk kawan2 yg sedang menunggunya..
Restoran tren-d adalh restoran yg ditubuhkan oleh mereka ber12 tnpa pengetahuan suami masing2..
Biarlh tempat ini menjadi rahsia buat seketika..
Selepas berslam dengan rakan2 nya dia mengambil tempat disebelh Taeyeon..
Taeyeon:Chanyeol tahu x kau pergi mne..
Ji hyo:aq ckp aq g studio..Yong jin kau ok x?nmpk pucatlh muka kau...
Lee yong jin segera mengusap perutnya yg membuncit..
Yong jin:anni aq risaukn xiumin..
Yong hwa:wae??
Yong jin:xiumin tu dh mcm bencikn ex member exo..habis semua barang exo dia buang kedai xoxo dah ttp..
Hye ri:kau x tnya knp??
Yong jin:x tawlh...apa yg aq tahu xiumin rindukn member exo cuma dia cuba untuk menanam rse benci untuk hilangkn rse rindunya pda exo.
Min ah:d.o tu pun sme je korng...aq nie dah penat mulut nk suruh dia jumpa dgn member exo..sia tu degil..
Nmn perbualn mereka terhenti pabila telefon Taeyeon berbunyi..
Taeyeon:korng jap ea..
Taeyeon keluar dan menjwb panggilan dri ceo sme..
Taeyeon:yoboseyo..
Ceo:.......
Taeyeon:betul ke??krey2..i inform wife exo..
Ceo:....
Taeyeon:gomawo..
Taeyeon masuk ke dlm menjerit dan bersorak gembira..
Eun ki:kau apasal Taeyeon..
Taeyeon:you now what?tdi aq bru dpt pnggilan dri ceo sme..ceo nk jumpa kita bincang psl exo..
Eun joon:apasal.x jumpa exo terus..
Hye bin:aar..
Taeyeon:guys..kau dh lupa bln dpn adlh bulan genap 20 tahun mereka debut..dan untuk itu ceo sme nk adakn majlis untuk mereka..
Soo kyung:wah daebak..
Taeyeon:dah sekarang kita kena pergi sme untuk dgr taklimat dri ceo..Pejabat sme
Mereka ber12 melangkah penuh anggun masuk kedalam pejabat ceo sm..
Ceo sm tersenyum mesra pda wife exo yg masing2 sungguh anggun dan bergaya mereka dipersilakn ddk dan ceo mula menghulurkan kad..
Ji hyo membaca kad undangan yg berwarna hitam dan di depannya ada lambang exo dan tertulis "REUNION"
Ceo:seperti yg korang sedia maklum bln depan merupakn ulang tahun ke20 exo debut so..i think sye nk panggil mereka semula untuk acara reunion dan fanmeeting...
Ji hyo:tuan rse mereka setuju ke hadir ke acara nie..
Ceo:tu bkn tugas sye tpi tugas awak semua..pujuk mereka dn datang ke majlis nie...sbb sye dh jemput ribuan artis lama dan baru para wartawan ahli exo-l dri serata dunia....sye yakin dgn cre nie mereka dpt meluahkn apa yg mereka pendam selama nie..sye nk mereka berbaik mcm dulu...sye tahu hubungan antara bekas exo sekarang dh meruncing dan sye harap dgn majlis ini mereka dpt memperbetulkan hubungn mereka dan berbaik walaupun bkn dlm exo....
Masing2 mengangguk faham dan bertekad untuk menjayakan majlis nie..
Soon kyung:boleh x kami nk buat persembahan dlm majlis reunion
Ceo:sure tpi pastikn lagu tu ada kena mengena dgn exo....
Selepas berbincang serba sedikit tntng majlis reunion mereka ber12 pulang ke rumah masing2.
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...