reunion

531 49 0
                                    

Ep12:reunion
IF YOU'VE GOT NOTHING MORE TO SAY,I JUST WANT TO LET THIS ALL GO CAUSE I'VE GOT NO MORE WORDS TO SPEAK..I CAN PRETEND YOU PASSED LIKE AIR-LUHAN..
-Luhan pov-
Umin hyung atau min seok hyung..ye dia memang pendiam..tetapi dalam diamnya juga dia tidak lari dari rasa sedih..luahan hati Xiumin sudah cukup membuktikan yang hyung mereka juga mempunyai rasa yang sama seperti mereka..sedih,kecewa dan terluka...
Siapa yang tidak kecewa persahabatan yang terjalin selama 5 tahun terputus gara-gara memilih jalan hidup sendiri..
Walaupun mereka tahu yang mereka tak kan selamanya dapat bersama sebagai exo..
Tangisan Xiumin semakin reda namun ada sendu diwajahnya...siapa sangka Xiumin yang selama nie nampak kuat akhirnya tewas juga dengan air mata...
Luhan yang sedari tadi duduk dihujung merenung kearah jemputan dan tanpa sedar setitis demi setitis air mata lelakinya jatuh...mendengar luahan.hati exo..buat dia rasa sangat terpukul...memang mereka tidak pernah mengalahkannya atas pengunduran dirinya dari exo tapi tetap juga dia berasa dia juga antara penyumbang kepada pembubaran exo...
Luhan tersenyum melihat tangan sehun yang mengelap air matanya...
Sehun:hyung...hyungbmasih ingat kata-kata nie..sehunnie..if you feel sad you can tell hyung i will solve it for you..
Luhan tersenyum dan menangis terharu bila sehun masih ingat pesanannya sebelum dia tinggalkan exo..
Sehun:setiap hari..bila sehun bangun pagi sehun akan ulang kata2 hyung banyak kali..dan kata-kata tu buat sehun jadi kuat dan teruskn hidup..walaupun hyung tak pernah tunjukkan muka hyung depan kami selepas keluar dari exo...sehun masih percaya yang suatu hari nanti kita akan bertemu dan rapat macam dulu...sehun tak pernah lupakan hyung..bagi sehun hyung bukan saja sahabt sehun tetapi hyung yang sehun sangat sayang..
Kai:betul tu hyung...sewaktu hyung tinggalkan kami..sehunlah orng pertama yang rasa kehilangan setiap hari bila time practise je..sehun tak lupa sebut nama hyung..walaupun hyung tiada dan benda itu buat kami rasa yang pengunduran hyung dari exo adalh satu kehilangan besar..sehun dah tak macam dulu sewaktu hyung ada dia banyak menghabiskan waktunya termenung dan asyik bertanya bila hyung nak melawat kami..dan kami(menangis)menabur janji yang tak pasti yang hyung akan datang melawat kami..
Luhan menangis dan memeluk sehun..
Luhan:hyung minta maaf...atas segala kesakitan yang hyung bagi dekat korang semua..tiada apa yang hyung mampu buat selain minta maaf untuk mengurangkan rasa sakit walaupun hyung tahu yang rasa itu tak kan habis dimamah usia...hyung minta maaf..bukan hyung tidak mahu melawat kamu tetapi hyung tahu bila hyung melihat wajah kamu hyung takut hati hyung tak kuat melepaskan kenangan kita...sejujurnya hyung tak pernah lepas mengikuti perkembangan kamu semua dn hyung juga tak pernah lepas menyaksikan konsert kamu...hyung ada disekeliling kamu..cuma hyung tak mahu kamu rasa kehadiran hyung..biarlah hyung melihat kamu dari jauh...melihat kamu gembira sudah cukup buat hyung bahagia..(menangis)
Dengan nada tersedu sedan Luhan menyambung..
Luhan:hyung minta maaf tak dapat nak menghapus tangisan kamu..hyung ingat bila hyung keluar exo kamu semua akan membenci hyung..tetapi ternyata tidak...kamu semua tetap setia dan sentiasa berharap yang hyung akan kembali...seandai hyung mampu...hyung akan tunaikan permintaan kamu semua...tetapi hyung tak mampu..mianhae...

-flashback-
Kim je hwa..merempuh masuk ke dalam apartment Luhan apabila ketukan dan panggilannya tidak bersahut...
Je hwa mencari kelibat Luhan dibilik tiada dibilik air pun tak ada..
Tadi dia mendapat panggilan dari omma Luhan menyatakan yang Luhan sudah beberapa kali gagal dihubungi..
Ternganga mulut je hwa apabila melihat taburan pil dan diambil botol yang terdampar dilantai..
Je hwa:pil tidur...Luhan(jerit)
Je hwa melihat disebalik langsir balkoni..ada kelibat disitu
Je hwa segera menyelak langsir...je hwa menjerit dan menarik tubuh Luhan yang sedang memanjat balkoni..
Dengan kekuatan yang dia ada..dia berjaya menarik Luhan..
Ditampar pipi Luhan kuat..
Je hwa:yah!!xi Luhan kau dah gila ke ha??Tak sayang nyawa..
Luhan terus terbaring dan termenung..
Luhan:kenapa kau yang tahan aku...kenapa kau???
Je hwa:kau harapkan siapa??ha..??kenapa kau nie apa masalah kau sebenarnya sampai nak bunuh diri..
Luhan:aku nak exo..aku nak mereka yang selamatkan aku..
Je hwa:sudah-sudahlah Luhan..boleh tak kau lupakan exo..
Kim je hwa terkejut bila dengan tiba-tiba Luhan mencekak kolar bajunya..
Luhan:kau siapa nak suruh aku lupakan exo..kau siapa ha??(jerit)jangan kau berani suruh aku lupakan exo..
Je hwa menyesal dengan kata-katanya..dan memandang Luhan..
Je hwa:aku tahu..apa perasaan kau saat nie..aku pun ada sahabat..dan mereka satu persatu tinggalkan aku...tapi kau kena belajar teruskan hidup at least kalau kau tak mampu kau kena ingat yang mereka akan sedih bila lihat kau macam nie...dengan badan tak terurus...rambut kusut masai...kau kata kau sayangkan mereka tapi kenapa kau hukum diri kau sendiri..memori bukan untuk diratapi tetapi untuk diingati dan disimpan dalam hati...aku balik dulu kau fikirlah..kalau kau perlukan aku call je..aku ada untuk dengar masalah kau..
Kim je hwa terus keluar dan membiarkan Luhan bersendiri..
Luhan meraup mukanya berkali-kali..dan mejrot sekuat hati dengan linangan air mata..
Ye..betul cakap kau kim je hwa...memori bukan untuk diratapi tetapi untuk diingati dan disimpan dalam hati...exo saranghaja..
-end flashback-..
Sehun sekali lagi memeluk tubuh hyung yang juga turut menangis di bahunya...
Suho chanyeol dan baekhyun datang mendekat dan memeluk Luhan dari belakang..
Kris menghulurkan microfon pada sehun..
Sehun melepaskan pelukkn dan menarik Luhan ketengah pentas..

(Sehun)
Biga naerigo eumagi heureumyeon nan dangsineul saenggaghaeyo
(When the rain falls and the music flows, I think of you)
Dangsini tteonasideon geu bame ireohge biga wasseoyo
(The night that you left, it was raining like today)

Semua jemputan berdiri dan turut sama menyanyi ada yang turut menangis...

(Sehun&Luhan)
Nan oneuldo i bireul majeumyeo harureul geunyang bonaeyo
(Again, I stand in the rain today and let the day passes by)
O areumdaun eumaggateun uriui sarangui iyagideureun
(Our love story like music with a beautiful melody)
Heureuneun bicheoreom neomu apeugi ttaemunijyo o
(Comes with pain just like the rain)

(Sehun)
Nae sarang geudae nae gyotae isseojyo i sesang hanappuni ojig geudae mani
(Dear my love, please stay by my side, you're my one and only love in this world)
Himkyeoun nare nomajo ddeonamyeon biteulgaril naega angil guteun eodiye
(If you leave me on a day like this, I don't have a shoulder to cry on)

(Sehun&Luhan)
Geureohge apeun biga wasseoyo
(And thus the sad rain falls

Mereka sama larut dalam kesedihan yang sama...

ReunionWhere stories live. Discover now