Ep1:reunion
DON'T FORGET TO LIVE FOR YOURSELF AND FOR THE ONES WHO LOVE YOU..
-Suho pov-
Jung yong hwa mencri-cri kelibat suaminya di dapur tiada,diruang tamu pun tiada..
Yong hwa tersenyum melihat bilik yg dinamakn 'memory' daun pintunya terbuka sedikit..tahu sngt yg suaminya itu akan bertapa dibilik itu...
Sepanjang perkahwinan mereka kehidupan mereka sunyi tnpa kehadiran cahaya mata sbb itu suaminya lebih suka memerap didalm bilik 'memory'..
Ditolak sedikit daun pintu dan terlihat suaminya sedang merenung poster besar yg ditampal di dinding..
Kim joon myung menoleh sedikit kearah isterinya yg sedang memeluk bdnnya dri belakang..
Yong hwa:jagi rindukan mereka..
Kim joon myung menarik nafas pnjng ditarik isterinya ddk disebelahnya dipandang lama mata isterinya..
Suho:bohonglh kalau jagi x pernah rindukan mereka malah semasa kami bersama dlu setiap mase jagi rindukan mereka...jagi rindukan senyuman mereka,keletah mereka,dan semuanya tentang mereka yong hwa..
Yong hwa menarik Suho dlm pelukannya dia tahu yg suaminya itu sngt merindukn bekas member exo tpi semua itu kenangan..memanglh kita x ptt hidup dlam kenangan tpi kenangan juga mematang kita..
Apa yg terjadi itu semua kehendak kita..
Yong hwa simpati dgn suaminya walaupun dia tdk pernah kenal lebih rapat dgn bekas member exo tpi mendengar crita dri mulut petah suaminya sdh cukup dia menilai setiap satu ahli member exo..
Dan bilik nie..adalh bilik yg diabadikan oleh suaminya untuk mereka..
Dlm bilik ini semua nya barang kepunyaan exo dlu dri baju,anak patung poster, album malah poster selepas pembubaran exo juga dikumpul suaminya...kalau sesiapa yg tdk mengenali suaminya pasti orng akn menilai yg suaminya itu gila...ttpi tdk bagi dia...pda pendapatnya Suho sdh berjaya membuktikan yg persahabatan itu memang wujud dia kagum dgn suaminya...
Suho:kalaulh jagi diberi peluang untuk kembali ke mase lalu...jagi harap sngt dpt kembali pda zaman kegemilangan exo dimana nma exo sentiasa meniti di bibir peminat...mereka berteriak exo exo we are one..
Kata2 Suho tergantung dan setitik air matanya jatuh mengenangkn kesusahan dan kesenangan mereka...dia teringin sngt melaung slogan mereka bersama-sama sejak pembubaran exo belum pernah Suho menyebut slogan mereka berharap yg satu hari nnti mereka.12 orng akan bersama-sama menyebut slogan itu..slogan yg tegas dan memberi maksud yg mendalam..
Suho tdk mmpu menahan tangisannya lagi dia tersedu sedan dlm pelukan isterinya...
Yong hwa hnya mmpu terdiam dan menenangkn suaminya saja..dia memndang poster exo yg masing2 tersenyum...-Chanyeol pov-
Song ji hyo tersenyum melihat 3 orng anak kembar nya dan kim sara yg lena tidur di tempt ddk belakang dipndang suaminya yg membelokkn kereta dibahu jln..
Ji hyo memandang Chanyeol yg bersandar ditepi kereta...
Ji hyo keluar dan bersandar ditepi suaminya..
Chanyeol menarik nafas pnjng dn menyeka air matanya mengunakn hujung baju kemejanya..
Ji hyo:awak pasti terlalu rindukan mereka kan apa kata kita jumpa Suho..
Chanyeol:x nk...sye x nk jumpa dgn Suho bersendirian sye mahu kami ber12 bersama....mcm dulu..
Ji hyo: walaupun awak tahu yg benda itu agak mustahil..
Chanyeol:tiada yg mustahil dlm hidup nie ji hyo..sye berharap sngt yg kami dpt berjumpa semula teringin nk jumpa baekhyun,kai,maknae sehun,chen kaki troll,kris laxy,Suho,panda tao,lay blank,xiumin,luhan dan d.o.
Ji hyo tersenyum dan memadng dorm yg telah pun usang tumbuhan liar mula melilit di dinding..
Dulu dorm ini cantik tpi sekarang dorm ini kosong dan x terurus..
Setiap kali mereka ke korea pasti dorm ini yg akan menjadi destinasi wajib mereka sekeluarga...
Dia sendiri x phm dgn suaminya sekali pun tdk pernah masuk kedlm dorm yg pernah menjadi saksi pertemuan mereka ber12 ktanye dia x mahu membuka lembaran sejarah mereka lagi...
Song ji hyo faham yg suaminya itu ingin berlagak tenang dan boleh teruskn hdp tnpa bayang2 exo...
Padahal dia lngsung tdk pernah membuang exo dlm hatynya malah gambr exo terpampang di dinding rumah mereka x kurang itu dia juga sering menyanyikn lagu exo dlm setiap konsert yg mereka hadiri..
Kelakarkn suaminya...
Dlm pda melayan nostalgia suaminya telefon bimbitnya berdering..
Ji hyo:yoboseyo..Taeyeon..
Taeyeon:.......
Ji hyo:ok nnti kita jumpa kita borak pnjng ye..
Taeyeon:.....
Ji hyo:ada nie ha depan dorm..biasalh mengamit memori..
Taeyeon:......
Ji hyo:ok2 nnti kita bincng...bye..
Talian dimatikan..terkejut dia bila menoleh suaminya memandang tajam ke arahnya..
Chanyeol:siapa call??
Ji hyo:er....nie ha cikgu kim sara..
Chanyeol:owh..
Ji hyo menarik nafas lega apabila suaminya dtk bertnya lebih lanjut tentang persahabatnnya dgn Taeyeon..sbb suaminya hanya tahu yg mereka hnya berkawan biasa..
Wah pasti seronok bila dpt berjumpa dgn 12 orng kwn baiknya..Taeyeon,min ah,yong jin,hye bin,soo kyung,je hwa,yong hwa,eun ki,hye ri,eun joon dan ji hwa..
Mesti bnyak cerita yg mereka ingin kongsikn setelah hampir setahun mereka tdk berjumpa..
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...