reunion

704 61 0
                                    

Ep7:reunion
EVEN IF YOU KNOW WHAT'S GONNA HAPPEN NEXT IN AN EXACT TIME,YOU'LL NEVER BE READY FOR IT-KRIS
~majlis reunion~
-kris pov-
mendengarkan luahan hati chen betul-betul membuka mata semua member exo..selama ini mereka terlepas dalam menjaga hati chen mereka sentiasa menganggap yang chen akan sentiasa okay dengan semua ini...selama ini mereka ingat chen seorang yang berhati kental tetapi sebaliknya dia menangis dalam diam...member exo terasa amat menyesal kalaulah masa boleh diundur mereka akan melayan chen sebaik mungkin..
Kris menutup matanya dengan kedua belah tangan
Fokus diberikan pada kris...
Kris:kris penyebab segalanya...kalau tak kerana kris yang tinggalkan kamu semua benda ini tak kan terjadi kesedihan ini tak kan jadi separah ini...kris pentingkan diri..
Suho:no..kris..dalam hal ini kris tak salah semua tak salah kita yang pilih jalan hidup kita sendiri...tapi Suho sedikit kecewa bila kris tinggalkan kami begitu saja tanpa ucapkan selamat tinggal..kami amat terkilan..kenapa kris...??..kenap kris tinggalkan kami disaat exo sedang berada di puncak...
Kris menangis mendengar luahan hati Suho dia tahu dia kejam...dia yang mengukir garis kesedihan diwajah member exo...
Kris:meninggalkan exo bukan suatu keputusan yang baik pernah kris ambil..kris salah dalam membuat percaturan...kris ingat keluarga adalah segalanya tetapi kris lupa yang exo juga keluarga kris...memang pda mulanya kris gembira dengan kerjaya solo kris..tapi lama kelamaan benda itu membebankn kris....bila kris salah mereka hanya mencari salah kris...tapi bila kris bersama exo setiap kali kris salah lirik salah step menari kamu semua tak pernah marah kris...kamu semua beri semangat untuk kris terus bangkit dari kegagalan.. korang semua tau tak...bergerak secara solo bukan sesuatu yang boleh dibanggakan...setiap kali kris masuk bilik latihan..kris berlatih sendiri menyanyi sendiri..dan ketawa sendiri..tiada siapa disebelah kris...tiada siapa yang nak bergurau dengan kris...lepas kris tinggalkan exo..kris dihina,dicaci di maki dan digelar pengkhianat dan kris rasa gelaran tu sngat sesuai untuk kris..
Chanyeol:bagi kami hyung bukan pengkhianat...tetapi semangat bagi kami..hyung ingat tak apa yang pernah hyung cakap pada kami masa di pulau naksam...hyung pernah cakap yang hyung akan menjadi awan yang akan sentiasa ada untuk kami...walaupun hyung tiada disisi kami tiada bersama kami disaat kami mengecapi kemenangan..
dihati kami hyung sentiasa ada menemani hari-hari kami...dan kami tetap sayang hyung dan hormati keputusan hyung...walaupun kami kecewa..
Kris bangun dan memeluk membernya..
Kris:kris...pernah cuba untuk lupakan kamu semua..tetapi kris tak mampu...sejauh mana pun kris pergi..kris sentiasa akan ingat yang kejayaan kris hari ini adalh disebabkan exo..disebabkan kamu semua..

-Flashback-
Kris memasuki bilik latihan kerana minggu depan konsert solonya akan diadakan buat pertama kali selepas dia keluar dari exo..
Selepas meletakkan begnya ditepi kris berdiri ditengah-tengah ruang tarian..dilihat biasan wajahnya dicermin..dipandang ke kiri,dipandang ke kanan..kosong...hanya dia seorang saja yang berada diruangan itu...managernya tiada...
Kris menarik nafas sedalam-dalamnya..dan lagu bad girl memenuhi ruang tarian..kris mula menari namun tiba-tiba dia menjerit sekuat hati...sekuat yang dia mampu..
Dia berlari mendekati cermin dan menumbuk cermin tangannya yang sakit tidak dihiraukan saat ini hatinya betul-betul sarat dengan rasa rindu pada member exo...
Selalunya dia berlatih menari bersama member exo...jika dia silap ada yang menegur..kini dia menari seorng diri tanpa exo..
Kris terduduk dan menepuk-nepuk dadanya..menarik rambutnya...menangis dan terus menangis...

Manager joe yang baru saja sampai bergegas mendapatkan kris yang sedang mencederakan dirinya sendiri...dia menenangkan kris dan memeluk kris erat...
Ditepuk-tepuk belakang kris...
Manager:janganlah macam nie kris tinggil beberapa hari lagi konsert kris..x kan kris nak cederakan diri kris sendiri..
Kris menolak tubuh managernya..
Kris:kenapa kornng semua tak pernah faham kris...x pernah nak peduli perasaan kris...kris rindukan mereka...kris tak mampu menahan rasa rindu...boleh tak faham kris...kris x minta banyak..kris cuma nak sedikit perhatian....sedikit je..
Kris terduduk lagi dan meracau..
Manager joe ddk mencangkung dihadapan kris..
Manager:pergi jumpa mereka...jangan siksa hati kris lagi pergi...kalau itu buat kris tenang..
Kris mengangkat wajhnya dan memandang managernya...
Dia terus menyarungkan jaket tebalnya dan berlari ke tempat letak kereta..
Manager joe..tersenyum melihat kris yang kian menjauh..
Manager:kris...kenapa perlu buat keputusan sedrastik ini..kalau kris x boleh nak move on...
Manager joe memungut barang-barang kris yang bersepah...

Di dorm exo..
Kris masih berkira-kira untuk masuk atau tidak.
Dari jauh kris melihat 11 orng member exo keluar dan bergelak tawa...bergurau senda menaiki kereta syarikat..
Kris yang berada didalam kereta menangis dan ketawa dalam pada yang sama...
Sekarang dia tahu member exo tidak terlalu sedih...sekurang-kurang terubat rindunya...
Kris cepat-cepat menyembunyikan wajahnya apabila tao memandang keretanya...
Selepas pasti kereta exo sudah menghilang perlahan-lahan kris keluar dan masuk ke dalam dorm mujurlah dia masih menyimpan kunci dorm..
Kris memasuki ruang tamu dengan linangan air mata terbayang-bayang saat mereka ber12 berehat sambil menonton tv..
Kris menapak kebiliknya..
Sekali lagi air matanya jatuh melihat tempat tidurnya masih tidak berusik gambarnya juga masih ada disitu...kris menangis dan terus keluar dari dorm..
kris:izinkan kris meminjam semangat exo...i may not be physically with exo but i always be inside exo..
Exo saranghaja..
Sejak dari itu kris tidak pernah pergi ke dorm..dan meneruskan hidupnya seperti biasa tanpa exo..
-end flashback-
Lay memeluk kris dia tahu Kris akan ingat pada exo walaupun kris kelihatan tenang..semua member exo bangun dan memeluk erat tubuh kris..
Muzik bergema..
Dan lay mula menyanyi..
RAINBOW-JAY CHOU..
Lay menghampiri kris dan mula menyanyi...
(Lay)
Na li you cai hong gao shu wo
Neng bu neng ba wo de yuan wang huan gei wo
Wei shen me tian zhe me an jing
Suo you de yun dou pao dao wo zhe li
(Kris)
You mei you kou cao yi ge gei wo
Shi huai shuo le tai duo jiu cheng zhen bu liao
Ye xu shi jian shi yi zhong jie yao
Ye shi wo xian zai zhen fu xia de du yao

(Lay&kris)
[Chorus]
Kan bu jian ni de xiao wo zen me shui de zhao
Ni de sheng ying zhe me jing wo que bao bu dao
Mei you di qiu tai yang hai shi hui rao
Mei you li you wo ye neng zi ji zhou

(Lay)
Ni yao li kai wo zhi dao hen jian dan
Ni shuo yi lai shi wo men de zhu ai
Jiu shuan fang kai dan neng bu neng bei mo shou wo de ai
Dang zuo wo zui hou cai ming bai

REPEAT
[Chorus]
(Kris)
[Rap]
Kan bu jian ni de xiao wo zen me shui de zhao
Ni de shen ying zhe me jing wo que bao bu dao
Mei you di qiu tai yang hai shi hui rao hui rao
Mei you li you wo ye neng zi ji zou
Shi huai shuo le tai duo jiu cheng zhen bu liao
Ye xu shi jian shi yi zhong jie yao jie yao
Ye shi wo xian zai zheng fu xia de du yao

(Lay)
Ni yao li kai wo zhi dao hen jian dan
Ni shuo yi lai shi wo men de zhu ai
Jiu shuan fang kai dan neng bu neng bie mo shou wo de ai
Dang zuo wo zui hou cai ming bai

Katakan padaku di mana pelangi itu
Apakah aku bisa mendapatkan keinginanku kembali?
Mengapa langit begitu tenang?
Karena semua awan bersamaku saat ini

Apakah kau memiliki topeng untukku?
Terlalu banyak pikiran untuk mengatakan tidak benar
Mungkin waktu adalah penangkal
Dan apa yang aku ambil sekarang adalah racun

[Chorus]
Bagaimana aku bisa tidur tanpa melihat senyummu?
Fotomu begitu dekat namun begitu jauh dari pelukanku
Matahari masih berputar tanpa bumi
Aku masih bisa hidup tanpa alasan

Aku tahu itu sangat mudah bagi kau untuk pergi
Kau bilang ketergantungan adalah kendala kami
Sekalipun aku harus melepaskan, dapatkah aku menjaga cinta setidaknya untuk diriku sendiri?
Karena pada akhirnya aku mulai mengerti

REPEAT
[Chorus]

[Rap]
Bagaimana aku bisa tidur tanpa melihat senyummu?
Fotomu begitu dekat namun begitu jauh dari pelukanku
Matahari masih berputar tanpa bumi tanpa bumi
Aku masih bisa hidup tanpa alasan
Terlalu banyak pikiran untuk mengatakan tidak benar
Mungkin waktu adalah penangkal penangkal
Dan apa yang aku ambil sekarang adalah racun

Aku tahu itu sangat mudah bagi kau untuk pergi
Kau bilang ketergantungan adalah kendala kami
Sekalipun aku harus melepaskan, dapatkah aku menjaga cinta setidaknya untuk diriku sendiri?
Karena pada akhirnya aku mulai mengerti

Kris menangis terharu bila lay masih ingat lagu kegemarannya...
Kris menangis dan terus menangis...biarlah orang nak kata apa janji dia dapat menangis sepuasnya hari ini..

ReunionWhere stories live. Discover now