Ep15:reunion
WHENEVER WE LOOK BACK,WE CAN'T HELP BUT SMILE,WE WILL NEVER FORGET THESE TIMES-BAEKHYUN
-baekhyun pov-
Zhang yi xing..seorang namja yang sentiasa mengukir senyuman ikhlas kepada semua member dia sentiasa memberi aura postif dan akan ada disisi member jika mereka perlukan lay untuk menenteramkan mereka..tetapi bila tiba lay dalam kesedihan mereka tidak percaya yang seorng namja yang kelihatan sangat comel juga mampu mengalirkan air mata..saat ini baru mereka menyedari sisi lain lay..selama ni lay sembunyikan rasa sedihnya ketika masing-masing membawa haluan...
Lay yang masih lagi menangis tersedu-sedan meluahkan segalanya hari ini dia mahu menangis sepuas hatinya biar semua orang tahu yang dia juga ada perasaaan..perasaan sedih dan kecewa..
Sedih bila kehilangan sahabat baiknya dan kecewa pada yang meletakkan semua kesalahan diatas bahunya....
Baekhyun mengusap air matanya namun dia masih lagi menangis.....
Chanyeol segera datang dan mententeramkan baekhyun yang sudah basah dengan air mata...
Baekhyun mengangkat wajahnya dan memandang chanyeol dia ketawa sambil menangis sama sepeti chanyeol saat ini hanya mata mereka yang berbicara...
Suho yang melihat mengurut lembut bahu baekhyun seperti kebiasaannya dia yang akan datang menenangkan membernya kerana itu sudah menjadi tugasnya sebagai leader...
Suho:byun baekhyun...kau ingat tak masa kita masih di exo kau suka mengajuk cakap orang..dan ajukkan kau itu yang buat kami semua rindu pada kau rindu pada lawak kau ajukan kau..dan perangai kau yang suka kacau orang..yang suka buat kita orang tak tidur malam melayan karenah kau..aku betul-betul rindukan saat itu..
Masa kau melangkah pergi dari dorm setiap malam kami akan tidur dibilik kau berharap yang kita orang dapat rasa kehadiran kau walaupun tu mustahil..(menangis)
Aku tahu kau juga rindukan kami cuma kau kecewa dengan tindakan chanyeol yang meninggalkan exo..Baekhyun:ye..memang aku kecewa..aku kecewa pada sahabat aku yang berjanji tak kan tinggalkan aku tapi akhirnya dia pergi tinggalkan aku macam tu je...
Chanyeol menangis mendengar hujah baekhyun.
Baekhyun:aku masih ingat apa kata-kata kau masa kita di exo.. kau janji akan sama-sama menempa nama di industri seni ye memang kita dah lalui tapi kau tinggalkan aku macam tu je..setiap hari aku sentiasa tanya diri aku...apa salah aku pada kau ha??park chanyeol kau dah lupa sebab apa aku ada di exo..itu semua sebab kau..kau yang buat aku ada dekat sini..jadi apa makna aku tanpa kau di exo...aku langsung tiada niat untuk lukakan hati korang semua tetapi aku memang tak boleh teruskan tanpa park chanyeol..aku sayangkan exo dan juga aku sayangkan persahabatan aku dengan chanyeol..Chanyeol menangis tersedu-sedan dalam pelukan maknae sehun..taeyeon yang berada dibawah juga sudah basah dengan air mata..
-flashback-
Uji bakat sme..
Byun baekhyun dan park chanyeol memandang bangunan sme yang tinggi dan membaca surat yang tertampal di pintu pejabat itu...
*uji bakat sme*
Park chanyeol menarik tangan byun baekhyun tetapi baekhyun masih statik disitu..
Chanyeol:wae??
Baekhyun:aku tak nak masuklah chanyeol..aku malu..suara aku tak sedap macam kau..aku mesti tak lepas punya..
Chanyeol:kau tengok..sini..kita dah pergi sejauh ni baekhyun tak kan kita nak patah balik kau ingat tambang bas ke sini murah ke??percaya pada kau yang kau mampu...aku ada dekat sini jangan takut..
Baekhyun:janji dengan aku yang kau akan sentiasa ada dengan aku..
Chanyeol:i promise...
Akhirnya mereka mengambil keputusan untuk masuk..
Terdapat banyak orng yang menunggu giliran diluar ada yang menyanyi dan ada yang menari..
Baekhyun menjadi semakin gementar manakala chanyeol cuba berlagak cool..
Selama dua jam mereka menunggu akhirnya nama chanyeol dilaung oleh seorng yeoja...
Baekhyun:chanyeol fighty..
Chanyeol:fighty..
Chanyeol menarik nafas panjang dan masuk ke dalam bilik uji bakat..
15 minit kemudia chanyeol kelaur dan menjerit..
Chanyeol:baekhyun. Aku lulus..aku lulus jadi trainee dekat sini..
Mereka bersorak dan berpelukan..namun sertam-merta wjh baekhyun pucat apabila tiba gilirannya..
Chanyeol:baekhyun ingat tau yang kau boleh buat percaya pada aku..
Baekhyun mengangguk dan masuk ke dalam ruangan uji bakat...
Terdapat 4 orang namja yang bermuka ketat sedang duduk memerhatikannya..
Namja1:sila perkenalkan diri..
Baekhyun:anyeongseyo byun baekhyun imnida...
Namja2:ok..anda nak tunjuk apa pada kami menyanyi,menari atau bermain alat muzik..
Baekhyun:menyanyi..
namja3:ok silakan..Dalam pada yang sama chanyeol sedang memerhatikan gelagat baekhyun dari skrin televisyen diluar..
Baekhyun:
* Really I don't know*
geu torok saranghadeon geu saram
irheobeorigo
taoreuneun nae maeumman
heuneukkyeo unegeutorok mideo watdeon geu saram
dora seol juriya
yejeoneneun mollasseonne
jinjeong nan mollanneNamun nasib tidak menyebelahi baekhyun apabila dia tersalah dalam melontar suara nad tinggi.
Baru saja dia ingin menyambung seorng namja yang berada dihadapannya menyuruhnya berhentiNamja:kamsamhamnida..mianhae tempat anda buka disini..anda perlu banyak belajar dalam bidang nyanyian..
Baekhyun terdiam dan melangkah keluar dari bilik uji bakat..bila terpandangkan wajah chanyeol serta merta air matanya jatuh..
Baekhyun:aku tak lulus..
Chanyeol tergamam..dia mengenggam tangan baekhyun dan masuk ke dalam bilik uji bakat..
Chanyeol:maaf menganggu saya park chanyeol yang lulus tadi..
Namja1:ye??
Chanyeol:saya akan menarik diri dari ujibakat nie jika tuan semua tidak memberi peluang kedua pada kawan saya untuk menyanyi sekali lagi kali nie dengan saya...please saya yakin dia mampu..
Namja2:apa yang membuat anda begitu yakin yang dia mampu buat dan sekali lagi saya tegaskan saya cuma nak orang yang mampu menyanyi secara solo bukan duet..arreso..kalau tak suka anda boleh pergi jangan buang masa kami...Baru saja mereka ingin melangkah pergi seorang namja yang segak memakai tuksedo menghentikan mereka..
Namja:beri mereka peluang kedua..
Namja2:tapi ceo..
Ceo:jangan bantah..nada berdua silakan nyanyi saya yang akan menilai..
Baek&chan:kamsamhamnida..(Baekhyun)
nuguinga bureo juneun hwiparam sori
haengyeona chajajulkka geu nimi aniolkka
gidarineun maeum heomuhaera(Chanyeol)
geutorok mideo watdeon geu saram
dora seol juriya
yejeoneneun mollasseonne
jinjeong nan mollannenuguinga bureo juneun hwiparam sori
haengyeona chajajulkka geu nimi aniolkka
gida rineun maeum heomuhaera(Baekhyun)
geutorok mideo watdeon geu saram
dora seol juriya
yejeoneneun mollasseonne
jinjeong nan mollanneTepukan gemuruh dari ceo sme dan di ikuti yang lain..
Ceo:welcome to the sme..
-end flashback-
Baekhyun menyambung bicara sambil tersedu sedan..
Baekhyun:kau masih ingat saat itu baekhyun kau yang beri semangat itu...dan hati aku sakit saat kau mengambil keputusan untuk tinggalkan aku dan exo...saat kau melangkah pergi aku cuba untuk membenci kau tapi i can't aku sayang kan persahabatan kita...aku sayangkan exo...
Chanyeol datang mendekat dan muzik bergema diseluruh dewan..
Dan lagu really i don't know dinyanyikan semua member exo dan mereka membuat group hug cuba menyalurkan kembali semangat baekhyun..
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...