Ep9:reunion
NO MATTER HOW DIFFICULT AND HARD SOMETHING IS..I WILL ALWAYS BE POSITIVE AND SMILE LIKE AN IDIOT-CHANYEOL..
-chanyeol pov-
Mendengarkan luahan dari maknae exo...membuatkan member exo terasa seperti mereka orang yang paling kejam kerana membuat luka sebesar itu pada makne mereka yang selama ini sentiasa memberi dan memberi senyuman buat mereka di kala mereka penat letih dan kecewa...walaupun pada pandangan fan mereka..sehun hanyalah seorng lelaki yang cool dan sentiasa berbahagia tiada apa yang Sehun fikir selain imejnya...tapi hakikatnya Sehun seorang lelaki dan maknae yang kuat dan tidak pedulikan perasaan orang lain selain hyungnya..sebab itu mereka fikir pengunduran Sehun dari exo adalh keputusan yang terbaik pernah Sehun ambil kerana mereka tidak mahu sehun terpukul dengan segala cabaran mereka terpaksa tempuhi sepanjang mereka di exo..biarlah mereka yang rasa bukan sehun...
Baekhyun mengelap air matanya dia tidak kisah dengan imejnya sekarang...
Dipandang chanyeol yang sedari tadi tersenyum...tapi pada pandangan baekhyun chanyeol sedang menangis...dia tahu bening mata chanyeol sudah cukup buat baekhyun mengerti apa yang selama ini chanyeol pendam..
Suho yang juga perasan tentang perubahan air muka chanyeol mula mendekati chanyeol..
Suho:chanyeol..please don't smile right now i know you hurt...aku tahu kau cuba sembunyikan tangisan kau dengan senyuman kau...aku tak bodoh chanyeol..kau tahu tak senyuman kau sekarang nie betul-betul buat kami sedih..chanyeol...walaupun kau happy virus kau juga manusia biasa..aku tahu kau terluka dengan semua nie...aku dapat rasa setipa senyum kau adalah tangisan kau...Chanyeol luahkan apa yang selama nie kau pendam biar kami semua tahu yang happy virus juga tahu rasa sedih..bukan selalunya rasa gembira..
Chanyeol tetap tersenyum namun lama kelamaan senyuman itu sedikit demi sedikit menghilang dan bertukar menjadi esakan halus dan akhirnya chanyeol menangis sambil ketawa...member yang lain cuba menghalang chanyeol dari ketawa namun Suho menghalang...Suho memberi ruang pada chanyeol untuk meluahkan segalanya..
Chanyeol:aku pernah..berjanji pada korang yang aku tak kan menangis dan akan terus ketawa macam orang bodoh..aku yang menabur janji untuk tetap selalu tersenyum walau apa pun terjadi..aku dah berjayakan...
Semuanya diam dan menangis tersedu-sedu...ya..Chanyeol memang sudah berjaya buat mereka rasa yang kata-kata itu berbentuk sindiran bagi mereka..
Chanyeol:setiap hari...setiap hari..aku ketawa macam orang gila berharap yang korng semua turut tergelak mendengar jenaka yang aku kira tidak lawak sama sekali..tapi bila aku toleh kesisi ruangan itu kosong hanya ada aku seorang..saat itu baru aku sedar yang aku sendiri taida lagi yang marah pada aku bila aku bising..tiada siapa nak gelakan aku..tak ada siapa yang nak teman aku main gitar..tiada siapa..
Chanyeol terduduk memandang lantai..
Mana kamu semua disaat aku betul-betul perlukan kehadiran kamu semua..mana kau baekhyun disaat aku perlukan bahu kau untuk aku menangis..mana kamu semua..mana..
Chanyeol menjerit..Dan mendekati baekhyun ditarik kolar baju baekhyun..
Chanyeol:benda yang paling menyakitkan adalh kita saling kenal tetapi berpura-pura yang kita seolah tidak kenal sama sekali..wae??baekhyun aku tahu kau nampak aku masa dekat airport tetapi kenapa kau memilih berjalan tanpa menoleh sedikit pun pada aku..kau tahu tak benda tu sangat sakit..
Baekhyun menangis tersedu-sedan dia masih ingat 10 tahun lepas dia ada berselisih dengan chanyeol di airport tetapi masa tu dia belum cukup kuat untuk berjumpa dengan sahabatnya itu...-flashback-
Di rumah ji hyo&chanyeol
Song ji hyo berlari naik keatas sebab mereka sudah lambat untuk ke lapangan terbang kerana konsert chanyeol akan diadakan di malaysia minggu depan.jadi mereka mengambil keputusan untuk datang lebih awal bolehlah mereka berjalan-jalan..
Song ji hyo memulas tombol pintu dan menggelengkan kepalanya berkali-kali..melihat chanyeol yang masih enak di buai mimpi...
Ditarik selimut yang membaluti tubuh suaminya..
Ji hyo:bangun..palli..nanti kita lepas flight pulak cepatlah bangun anak-anak dah tunggu dekat bawah.
Chanyeol:5minit..
Chanyeol sambung tidur balik..
Ji hyo:owh..5 minit ye..
Dia terus mendekati chanyeol dan menarik telinga chanyeol sampailah chanyeol berdiri..
Chanyeol:yah!!song jinhyo mana boleh layan suami macam nie..
Song ji hyo menjelirkan lidah dan keluar sebelum itu sempat dia memberi sepatah dua kata pada suaminya..
Ji hyo:ingat ye kalau awak tidur lagi dua-dua telinga saya pulas sampai tercabut..
Chanyeol yang geram terus memabaling tuali mandi pada ji hyo yang sudah lari sambil ketawa...Di incheon international airport..
Chanyeol menarika bagasinya dan ji hyo manakala song ji hyo menolak kereta sorong anak kembar mereka...ketika mereka melalui satu tempat yang agak sempit song ji hyo seakan terlihat baekhyun yang memakai mask mulut jalan bertentangan dengan mereka..
Ji hyo menarik tangan chanyeol..
Chanyeol:wae??
Ji hyo:baekhyun..
Mendengarkan nama itu chanyeol segera menoleh ke depan..baekhyun..ye tu baekhyun...tak mungkin dia silap...
Baru saja dia ingin melambai...dia melihat baekhyun berjalan melintasinya sedikit pun tidak menoleh padanya mustahil baekhyun tidak perasan kerana diruangan itu hanya ada dia sekelurga..
Chanyeol melihat baekhyun yang kian menjauh..setitis air matanya jatuh dalam hati dia berharap yang baekhyun akan menoleh dan seterusnya datang padanya..tetapi sayangnya baekhyun berjalan dan masuk ke perut kereta dan menghilang..
Chanyeol:macam nie ke pengakhiran hubungan persahabatan kita...baekhyun..
Ji hyo datang dan mengurut tengkuk Chanyeol yang sedang termenung..Baekhyun menangis sepuasnya di dalam kereta dia nampak chanyeol tetapi dia tidak sanggup nak bersemuka dengan chanyeol...dia takut yang luka mereka akan menjadi bertambah parah...biarlah masa yang akan menemukan mereka kembali...
-end flashback-
Baekhyun memeluk tubuh chanyeol yang sedang menangis...
Baekhyun:mianayo chingu...mianayo..
Chanyeol mengelengkan kepalanya berkali-kali...
Chanyeol:kau tak salah...kau tak perlu minta maaf..
Song ji hyo menangis melihat chanyeol dia tahu suaminya itu sudah meluahkan segalanya hari ini..
Member exo bangun dan memeluk chanyeol erat
Exo:janji dengan kami..yang kau akan menjadi happy virus buat kami selamanya...
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...