reunion

659 58 4
                                    

Ep8:reunion
WHEN MY FRIENDS WERE SAD,I COULD LISTEN TO THEM AND TELL 'EM THAT THEY COULD GRAB THEIR DREAMS,FAIRYTALE OR EVEN THE GALAXIES LIKE THERE'S NOTHING IMPOSSIBLE.BUT WHEN IT COMES TO ME..FEELING LIKE I CAN'T EVEN BEING ABLE TO LIFT GLASS.I JUST CAN'T-SEHUN...
-sehun pov-
Tangisan dan luahan hati kris tak cukup dengan hanya menangis dia menarik-narik tangan membernya menyuruh memukulnya sekuat hati mereka...masing-masing terdiam dan membatu melihat perlakuan kris yang sudah tidak terkawal...kris menjerit dan member yang lain hanya diam...dan turut menangis...sehun berlari mendapatkan hyungnya dia memukul-mukul dada bidang kris dan kemudiannya melempang pipi kris kuat..Luhan yang melihat segera memeluk belakang sehun yang sudah hilang rasa sabarnya...
Sehun meronta dan kemudian terus memeluk kris..
Suho:sehun..hyung tahu walaupun sehun nampak ceria dan selalu hiburkan kami dengan jenaka dan sikap keanak-anakkan sehun.sehun juga tak terlepas dari kesedihan apabila Luhan tinggalkan sehun sendiri...sehun cakaplah sesuatu luahkan apa yang buat sehun rasa lega...jerit pukullah sesiapa yang sehun mahu asalkan sehun dapat luahan segalanya...
Sehun mendonggakkan wajahnya berharap yang tangisannya akan hilang namun bila ditahan makin deras dan semakin deras...apabila tangan Luhan memegang tangannya...
Sehun memandang isterinya eun ki..
Eun ki tersenyum dan mengangguk..
Sehun:memang betul Suho hyung...sehun sedih bila terpaksa menyaksikan satu persatu sikap ego hyung semua...hyung buat janji tapi hyung sendiri yang mungkiri..kenapa hyung...tinggalkn sehun sorang..dan biarkan sehun buat keputusan tinggalkan exo..tiada satu pun diantara hyung yang menghalang pemergian sehun...seolah-olah sehun  memang tidak diperlukan sedari awal..selama ni sehun mengiyakn aja apa yang hyung semua cakap malah..sepanjang sehun di exo...tak banyak rangkap yang sehun dapat dalam setiap lagu ...tpi sehun cuba positifkan diri..menganggap mungkin sehun belum cukup bagus macam baek hyung..tapi lama kelamaan sehun kian faham yang kehadiran sehun diexo hanyalah visual semata-mata....
Kai:anni....kehadiran sehun di exo adalh pelengkap bagi kami...kami minta maaf mungkin kami tak cukup bagus dalam menjaga hati sehun..walaupun tak banyak rangkap yang sehun nyanyi dalam setiap lagu..tapi tetap juga ada kekurangan dalam setiap lagu exo tanpa suara devil maknae kami...memang kami x cuba halang sehun memang kami tiada niat untuk menghalang sehun dari pergi kerana..kami tak mahu...sehun rasa kesedihan yang kami rasa bila tinggal 4 orng dalam exo...rasanya sangat sakit sehun...sakit sangat..lebih sakit dari putus cinta...
Sehun:hyung semua tahu..x apa perasaan sehun bila sehun pergi dari exo...

-flashback-
Di dorm exo..
Sehun yang baru saja naik ketingkat atas terkejut dengan jeritan kuat dari Suho dan Xiumin.
Sehun segera berlari ke bilik Suho..
Kelihatn Suho sedang marah-marah dan Xiumin bermuka ketat..
Sehun:hyung wae??
Masing-masing tidak mengendahkan pertanyaan sehun..
Suho:kenapa kau nie pentingkan diri ha..??kenapa kau pulak buat keputusan sedangkan aku leader..
Xiumin:memang kau leader tapi kau dah lupa siapa yang paling tua..aku kan...
Sehun:hyung...wae??
Xiumin:kau diam...
Sehun terus sentap apabila Xiumin menunding jari padanya..
Suho:ini masalh antara kami kau keluar..
Tubuh sehun ditolak keluar dan pintu ditutup kasar...
Sehun memandang kai yang yang lalu tidak sedikit pun menoleh padanya dan terus masuk bilik..
Sehun terdiam..dan dia juga masuk ke dalam bilik...
Dia termenung dan memikirkan tentang pertengkaran antara suho dan Xiumin...walaupun dia tidak tahu permulaan cerita apa yang pasti mereka betul2 sedang marah sampai hilang panggilan hormat mereka malah ini bukan kali pertama dia melihat pertengkaran antara Xiumin dan Suho...sudah acap kali...hubungan mereka semakin meruncing apabila..chen,d.o,chanyeol,baekhyun,.dan lay keluar satu persatu dari exo..
Sehun sendiri buntu untuk mendamaikan hyungnya itu..
Dalam diam sehun menangis..kali nie dia nekad yang dia juga akan mengikut jejak hyungnya yang tinggalkan exo..walaupun berat dia terpaksa kerana kehadirannya di dorm itu seakan halimunan...tiada siapa pedulikannya malah kai sendiri sudah mula mencipta jurang antara mereka..
Sehun menghantar emel pada ceo sme..tentang pengunduran dirinya dari exo...

ReunionWhere stories live. Discover now