reunion

715 64 0
                                    

Ep4:reunion..
WE COULD BE IF YOU WANTED US TO BE,
BUT THAT'S SOMETHING UNLIKELY TO HAPPEN YOU WANNA KNOW WHY?
BECAUSE WE'RE JUST STRANGERS THAT HAPPENED TO BE FRIENDS AND STAYED AS FRIENDS-EXO


-luhan pov-
Xi lu han kelihatan sibuk dengan fail yg berterabur diatas mejanya...pen di mulutnya dan kadang kala luhan menghentak mejanya jika hasilnya kerjanya tidak memuaskan..disebabkan dia suka kesempurnaan...dia juga mahu semua kerjanya sempurna..ketukan dipintu pejabatnya tidak diendahkn sekarang ni fikirannya 100% peratus tertumpu pada kerja...

Kim je hwa naik lenguh mengetuk pintu bilik pejabat suaminya...semakin lama semakin geram tulah gila kerja sangat x cukup di ofis dirumah pun nak buat kerja kadang-kadang panas juga dgn luhan ni..dia seakan lebih pentingkan kerja dari isterinya..

Je hwa merempuh masuk namun dia semakin geram apabila suaminya langsung tidak memberi perhatian padanya..
Je hwa:xi lu han..
Luhan:wae???
Je hwa:kenapa saya ketuk pintu mcm nak roboh awak x buka
Luhan:awak pandai masuk sendiri kan(senyum)
Je hwa datang menghampiri meja kerja suaminya diambil segala fail yg berselerak dan diletakkan ketepi..
Je hwa:and now awak kena fokus apa yang saya nak cakap tumpukan perhatian arreso??
Xi luhan terkebil-kebil melihat kim je hwa yang merenungnya tajam..sekarang dia tahu yg isterinya itu betul2 sedang marah..
Luhan:cakaplah 5 minit saya ada banyak kerja nie..
Je hwa:kan saya cakap dengan awak banyak kali jangan bawa kerja awak dekat rumah..ni kita belum ada anak lagi kalau dah ada..mati ketandusan kasih sayang dari awak...yelah awak kan sibuk memanjang..
Luhan mendekati isterinya dan menutup mulutnya tahu kalau isterinya sudah membuka mulut alamatnya sampai esok x sudah..
Luhan:yelah lepas nie saya x buat lagi..
Je hwa:good girl..
Luhan:yah!!saya manlylh..
Je hwa mengambil kad reunion dan diberikan pada luhan ..
Luhan menyambut dan mula membacanya..
Je hwa meramas-ramas jemarinya tidak sabar menunggu reaksi suaminya..
Kelihatan suaminya menyeka air mata...tahu yang suaminya sangat rindukan member exo walaupun dia sibuk dengan kerja..
Luhan memeluk erat tubuh genit isterinya kalau dulu semasa di exo jarang sekali dia menangis di depan member..tpi bila bersama dengan isterinya dia seakan lupa yang dia luhan...luhan manly yg selalu membernya panggil...
Je hwa mengurut-ngurut lembut belakang suaminya..
Je hwa:saya tahu awak teringin sangat nak jumpa mereka setelah hampir 20 tahun x bersua muka mesti bnyak cerita yang nak dikongsi..
Luhan:kim je hwa...boleh x exo bersatu kembali..
Je hwa:tanpa awak semua sedar yg exo tidak pernah berpisah walaupun jauh dimata tetapi dekat dihati...jalinan persahabatn itulah yg menjadi nadi penyatuan exo...awak kena percaya itu..
Luhan:terima kasih kerana faham saya..
Je hwa:gila x faham selain exo dan omma appa awak dan sye je yang faham awak...
Xi luhan tertawa dan dalam hatinya dia sudah lama menunggu detik ini untuk berjumpa dengan member exo..melepaskan rindu dendam...

-Chanyeol pov-
Chanyeol mendukung song manse yang sedari bangun sudah menangis mencari ommanya yang dari pagi sampai sekarang x balik...
Chanyeol menarik langsir dan melihat dibahu jalan menanti kepulangan isteri tercinta..
2 jam menunggu Chanyeol dan song manse tertidur disofa..
Song ji hyo yang baru balik tersenyum melihat Chanyeol yang terlena sambil memangku song manse..
Dicium dahi Chanyeol lama dan memangku song manse..
Dibawa song manse naik keats tidur bersama kembarnya
Di buka pintu bilik kim sara..kelihatan kim sara sedang membuat kerja rumahnya..
Kim sara:omma pergi mana lambatnya balik..
Ji hyo:kenapa sayang..
Kim sara:sara laparlah omma..appa masak sosej je..
Ji hyo:lah x kan kim sara x tahu yang appa tu reti masak sosej je..x pe kim sara sambung buat kerja dulu..omma masak lepas tu omma hantar ke bilik ye..
Kim sara:arreso..gomawo..omma..
Ji hyo terus turun kebawah dipandang sofa Chanyeol sudah tiada baru saja ingin ke dapur terperanjat dia apabila Chanyeol menyergahnya.
Diketuk kepala Chanyeol dan memukul belakang Chanyeol kuat tetapi Chanyeol hanya gelak biasalah happy virus..
Ji hyo:yah!terperanjat saya taw...
Chanyeol menunjukkan simbol peace..ji hyo yg geram terus memulas tgn Chanyeol..
Sampi merah merah tgn Chanyeol baru dilepaskn..
Ji hyo:tunjuk lagi saya pulas sampai patah..nah ambik nie..
Ji hyo menghulurkan kad reunion pada Chanyeol..
3....2.....1 Chanyeol terus melompat lompat apabila mendapat tahu yang dia akan berjumpa dengan member exo..
Song ji hyo yang melihat menggeleng-gelengkan kepalanya dan terus masuk ke dapur menyiapkn makanan untuk mereka sekeluarga..
Ji hyo:dah namanya wife happy virus lompat macam tu dah normal lah..dia kan king reaction...nasib kau lah ji hyo..
Chanyeol yg mendengar butir bicara ji hyo segra membalas..
Chanyeol:mengatalah tu..
Song ji hyo tergelak besar...
Dalam pada yang sama dia tak sanggup nak bagi tau Chanyeol yang kris x pergi majlis reunion.. dia tak mahu Chanyeol bersedih..tapi walau apa pun caranya dia dan park soo kyung akan pastikan kris datang belum cuba belum tahu kan..

ReunionWhere stories live. Discover now