ep16:reunion
BEING THE SAME UNTIL THE END..IS THAT REALLY BETTER-D.O
-d.o pov-
Seluruh dewan senyap sunyi masing-masing terdiam dan menangis mendengar luahan member exo...exo-l juga merasa sangat bersalah setelah mereka menghina dan menyalahkan exo atas apa yang berlaku..memang mereka rasa kecewa mendengar pembubaran exo tetapi mereka juga tiada hak menghakimi exo kerana semua ini diluar kemampuan mereka..tanpa majlis reunion ini mungkin exo-l akan tetap menyangka yang semua ini terjadi disebabkan ego masing-masing...
Exo-l berdiri dan melambaikan tangan mereka kepada exo yang berada diatas pentas..
Exo-l:saranghaja..
mereka melaung dan juga menunjukkan simbol l pada exo...
tao dan luhan turun kebawah dan menghampiri para peminat dan juga artis sementara yang lain membuat persiapan untuk persembahan mereka sebentar lagi..
Exo memakai seragam berwarna putih dan masing-masing duduk dikerusi yang disediakan luhan dan tao duduk berhampiran dengan wife exo..
Petikan gitar dari chanyeol dan alunan piano dari lay mencuri tumpuan para tetamu..
lagu overdose dalam bentuk akustik dimainkan..EXO K - Overdose (with individual parts)
(Come in)
[Baekhyun] Modeungeol geolgo neol
deurikin nan
Ije dorikilsudo eopda
[D.O] Igeon bunmyeong wiheomhan
jungdok
So bad no one can stop her[All] Her love her love [Suho] ojik
geugeotman bara
Geunyeoui sarang hanappuningeol
[Baekhyun] Chimyeongjeogin fantasy
hwangholhan geu ane chwihae[D.O] Oh she wants me~ oh she’s got
me,
[Baekhyun] oh she hurts me
Joha deouk galmanghago isseo[All] Someone call the doctor nal
butjapgo malhaejwo
[Suho] Sarangeun gyeolguk jungdok
overdose
[All] Sigani jinalsurok tongjedo
himdeureojyeo
[Baekhyun] Jeomjeom gipsugi
ppajyeoganda
[D.O] Oh too much neoya your love [All]
igeon overdose
[D.O] Too much neoya your love [All]
igeon overdose[Chen] Neoui geu geu sumgillo ono
Boineun neol galguhae jom deo
[Lay] Gappajin sumeuro jilsikdoen hue
Jeonyul geurigo hansum
[All] Her love her love [Xiumin]
dokhangeot gata naegen
Heeonalsu eomneun ne sumi
[Luhan] Pineun tteugeowojiji machi
modu jibaehae[Chen] Oh she wants me~ oh she’s got
me, [Luhan] oh she hurts me~
[Luhan] Gyesok neoman geurigo
geurinda[All] Someone call the doctor nal
butjapgo malhaejwo
[Suho] Sarangeun gyeolguk jungdok
overdose
[All] Sigani jinalsurok tongjedo
himdeureojyeo
[Baekhyun] Jeomjeom gipsugi
ppajyeoganda
[D.O] Oh too much neoya your love [All]
igeon overdose
[D.O] Too much neoya your love [All]
igeon overdose[Suho] Modu da naege mureowa [D.O]
naega byeonhangeot gatae
[Suho] Simjange niga
bakhyeobeorindeut
[Baekhyun] Sesangi ontong neoinde
[D.O] Meomchulsu eobseo imi
gadeukhan neol
[Baekhyun] Jigeum i sungan you in my
heart[Sehun] E X O
[Chanyeol] Nan neoreul matgo tto
neoreul masinda
Nae simjangi tteollyeowa gyesok
deurikyeodo ajik mojara yeah
Sonkkeutkkaji jeonyulsikin galjeung
isunganeul jaba
Jiljureul meomchuji ma neomu joha
can’’t stop it
[Sehun] Hei dakteo~ jigeum idaero
gajinanha
Juchehalsu eomneun ikkeullime neowa
naega hana
[Kai] I neukkim eobsineun
jugeungeona machangajingeol
Naega saneun iyu neoraneun
dalkomhame jungdok([All] Someone call the doctor)
[All] Someone call the doctor nan
geunyeoreul pillyohae
[Suho] Haeron botdan motdulsu eobseo
(Beotiji motei)
[All] Motaebeoseonaji motaneun
jungdokgateungeol
[Baekhyun] Gin gin ibyeol tu nareul
nowo
[D.O] Oh too much neoya your love [All]
igeon overdose
[D.O] Too much neoya your love [All]
igeon overdoseLagu overdose menjadi lagu yang paling sedih pernah exo nyanyikan..lagu yang telah ditukar dari rancak ke rentak akustik betul-betul membawa emosi yang mendalam pada exo...
Kesemua member exo yang tadi sudah berhenti menangis kini mereka basah dengan air mata..terutama d.o..mukanya merah dan badannya mengeletak menunjukkan yang dia betul-betul sedih...
Lagu overdose lagu terakhir mereka nyanyikan sebagai ot12 mana mungkin mereka tidak merasa sedih...saat itu bermulanya detik dan saat kisah sedih mereka...bermula dari kris..toa..luhan dan seterusnya...Meninggalkan exo..setiap kali mereka nyanyikan lagu overdose pasti dibelakang stage mereka akan menangis...kadang-kadang mereka terfikir kenapa semua ini terjadi di dalam exo tidak didalam grup lain....
Kai datang menghampiri d.o dan menepuk-nepuk belakang badan d.o..cuba untuk menghentikan tangisan d.o..tetapi d.o tetap menangis tersedu-sedan...
Suho:do kyung soo..walaupun kau suka membebel dan selalu marah kita orang..aku tahu kau buat macam tu pun sebab kau nak mendisiplinkan kami..kami minta maaf sebab tak pernah faham kau tak pernah nak selami hati kau...sebab kau seorang susah diramal..kita orang susah nak faham kau..but you are the best chef...aku rindukan masakan kau bebelan kau owl eyes kau...kita semua rindukan kau...d.o luahkan lah apa yang kau nak luah..marahlah kita orang kalau itu buat kau rasa lega...
D.o:aku tak perlu luahkan rasa kesedihan aku..selama ni aku selalu meminjam kata-kata kris hyung yang kesedihan bukan untuk dikongsi..cukuplah aku je yang tahu...aku sayang kau kau orang semua lebih dari nyawa aku sendiri aku minta maaf dengan kata-kata aku yang buat kau orang berkecil hati aku memang tiada niat langsung....aku masih ingat kata-kata yang aku sendiri menyesal aku pun tak tahu kenapa mulut aku begitu lancang menyakiti hati kau orang...-flashback-
seminggu selepas pengunduran diri chen dari exo..
D.o banyak menghabiskan waktunya dengan aktiviti solo dan karier lakonannya berbanding dengan exo..
Jarang sekali exo dapat melihat muka d.o di dorm kerana selalunya d.o akan pulang malam setelah semua member tidur...
itu membuatkan Suho dan yang lain marah dengan tindakan d.o..perubahan sikap d.o begitu drastik malah d.o tidak lagi mengikuti mereka mengadakan konsert atau fanmeeting...dengan alasan d.o sibuk dengan aktiviti solonya..
Malam itu Suho,xiumin,sehun,chanyeol,kai,dan baekhyun menunggu kepulangan d.o..
Hampir pukul 3.00pagi bunyi kereta memasuki garaj semua member berdiri Menanti d.o masuk..
Lampu dinyalakan oleh d.o..
Terkejut d.o melihat member exo berdiri merenung tajam padanya..
Dengan selamba d.o menaiki tangga tanpa menghiraukan member exo..
Suho Yang Geram mencengkam pergelangan tangan d.o dan ditarik ketengah ruang tamu...dan itu membuatkan d.o marah...d.o menepis tangan Suho dan merenung tajam Suho..
d.o:wae???tak boleh ke kau layan aku baik-baik...
Suho:kau memang tak ada hati dengan exo lagi kan???
d.o:apa maksud kau???
Suho meraup kasar rambutnya dia betul-betul marah saat ini...
Suho:kau nie bodoh ke pura-pura bodoh..mana kau sekarang ha??kenapa kau langsung tak ada masa untuk kami..kau ingat kami ni tunggul..ha??kami langsung tak faham dengan kau..kau betul-betul dah berubah...sekarang nie aku nak kau pilh antara kami exo atau karier solo kau..Bukan saja d.o..malah yang lain juga tidak menyangka yang Suho boleh mengutarakan soalan itu...
d.o tidak menjawab malah dia naik keatas dan menghempas pintu kuat...10 minit kemudian d.o turun dengan membawa dua beg besar..suho dan yang lain serentak berdiri..sehun dan kai berlari mendapatkan d.o cuba menarik bagasi d.o tetapi hampa apabila d.o menolak kai dan sehun serentak..
d.o:sekarang nie aku dah pilih..aku pilih untuk tinggalakn kau orang..itukan yang kau nak dengarkan suho...puas hati kau..mulai hari ni aku langsung tak ad kena mengena dengan kau orang...kau orang semua pentingkan diri sebab itu semua tinggalkan group nie...Suho mengenggam penumbuk dan menumbuk pipi d.o..ada cairan merah pekat mengalir dipipi d.o..
D.o:gomawo..chingu....hadiah yang teristimewa dari seorang bekas sahabat...
D.o terus melangakh pergi xiumin terdiam dan menangis manakala suho menangis sambil memeluk maknaenya...-end flashback-
Semua member exo menangis termasuk suho..
Suho:anni aku yang patut minta maaf..aku penyebab semua ni..aku yakin setiap perkataan yang kau utarakan bukanlah dari hati kau sendiri...aku yakin kerana d.o kami tak kan pernah berubah...dan satu yang aku nak ingatkan tiada istilah bekas dalam persahabatan..sampai bila-bila kau tetap sahabat kami....
d.o:gomawo chingu....
mereka Membuat group hug....dan larut dalam tangisan kegembiraan...
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...