Ep17:reunion
ALL THE PROMISES WE MADE IN THE BEGINNING,DID WE FORGET BECAUSE WE WERE BUSY??OR ARE WE ALREADY TO BUSY FORGETTING??-SUHO
-Suho pov-
Walau sekuat mana pun kita setabah macam mana pun kita pasti akan merasa rendah diri dan akan sentiasa menyalahkan diri atas apa yang berlaku..
Sedari awal sampailah majlis reunion ini akan berakhir sebentar lagi Suho banyak mempelajari erti sahabat...
bersama exo dia kenal siapa itu kawan siapa itu lawan..orang asing yang pada mulanya begitu janggal kini menjadi sebuah keluarga yang utuh..
Kadang-kadang orang asing itulah yang menghulurkan tangan membantu dan mengusap tangisan dan juga mendengar segala coretan hati itulah sahabat..
Suho..walau di mata semua orang dia seorang leader yang bertanggungjawab tetapi tidak bagi dirinya...dalam hal ini dia yang patut dipersalahkan kerana dia yang gagal mempertahankan exo..dia penyebab segalanya...
Kalau bukan dia siapa yang harus dipersalahkan??
Kalaulah dia bersikap lebih tegas menegah semuanya pasti sekarang ini mereka bahagia tanpa perlu melalui detik kesedihan berulang kali..
Suho yang sedari tadi menangis menarik perhatian kris dan baekhyun yang duduk dikiri dan kanan Suho..
Kris mengusap tangan Suho yang dingin manakala baekhyun menepuk-nepuk bahu Suho perlahan cuba meredakan tangisan Suho..
Kris mula berbicara..
Kris:kim joon myung...please tengok semua member kita..
Suho menganggkat wajahnya dan memandang satu persatu member exo...
Kris:kau tengok nielh wajah mereka yang kau jaga sangat baik..you such a good leader...tiada siapa mampu mengantikan tempat kau..kau leader..kau omma..kau appa..dan kau segalanya..aku kagum dengan semangat persahabatan kau..
Kita orang sangat hargai sepanjang 5 tahun kau sangat pandai dan cekap dalam mengawal emosi kau..kau seorang yang kuat sampai akhir..aku sentiasa memerhatikan kau dari jauh..masa aku tinggalkan exo dulu...aku langsung tak risau siapa yang nak jaga yang lain kerana apa??kerana kau mampu buat tu semua seorang diri..kadang-kadang aku terfikir kenapa kau perlu pertahankan semua ini sedangkan ujungnya nanti kau pasti kecewa..
Suho diam dan menangis teriakan para jemputan dan exo-l yang melaung namanya membuatkan air mata Suho semakin deras..
Suho:anni..kamu semua salah...aku bukan leader yang baik..dari awal lagi aku cakap yang aku tak nak kau semua kenang aku sebagai leader tapi aku nak kamu semua ingat aku sebagai seorang sahabat..
Kau ingat aku mampu jaga semuanya semasa ketiadaan kau kris..aku tak mampu setiap hari aku perlu menenangkan tao yang selalu menangis bila teringatkan kau dalam pada yang sama aku kena positifkan diri aku supaya tidak terbawa rasa kesedihan sebab kalau aku sedih siapa yang nak menenangkan mereka..hari pertama masa ketiadaan kau aku rasa betul-betul kehilangan..
Aku rasa sangat menyesal kerana tidak mampu menghalang kamu semua keluar dari exo..
Satu persatu tinggalkan exo dan untuk itu juga aku berharap yang mereka akan kembali..tetapi hampa..sampailah umin hyung..tinggalkan aku seorang diri mempertahankan nama exo..aku tak kuat..
Suho menangis dan terdiam dan kemudiannya menyambung..
Hari pertama aku di atas stage mereka masih boleh terima aku..
Hari seterusnya aku dihina..aku tak mampu menepis kata-kata itu kerana aku sorang diri...
Aku menangis diatas pentas seorang diri bila aku nyanyikan lagu yang sama-sama kita nyanyikan..
Aku tak nak lepaskan exo sampai satu hari lee soo man dan sm meminta aku membubarkan exo..
Saat itu baru aku sedar yang kita betul-betul sudah berakhir...
Tapi sekurang-kurangnya aku mampu menunaikan janjikan aku walau tinggal seorang aku akan tetap menari dan menyanyi untuk exo-l sampai akhirnya...
semua member exo menangis tersedu sedan..mendengar luahan hati leader mereka..-flashback-
Dari jauh lee soo man memerhatikan Suho yang termenung dibelakang pentas..dia tidak sampai hati untuk memberitahu Suho yang hanya 200 orang yang hadir ke konsert exo...
Lee soo man kesiankan Suho ini adalh konsert exo ot1...Suho seorang diri membawakan lagu exo..
Lee soo man mendekati Suho yang sedang termenung panjang..
Lee soo man:Suho...apa kata kita batalkan konsert ni..
Suho:kenchanayo..soo man hyung..Suho nak teruskan exo-l tengah tunggu exo..
Lee soo man:Suho..sebenarnya hyung nak cakap sesuatu..
Suho:(diam)tak ramai yang hadir konsert exolution kali nie..itu ke yang hyung nak cakap...
Lee soo man terdiam...
Suho:Suho tak kisah..Suho naik dulu..
Belum sempat lee soo man menegah Suho terlebih dulu naik keatas pentas..
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...