Ep3:reunion
NOT EVEN SURE IF I'M DOING THIS ALL RIGHT..BET I'M NOT!..CALL ME SELFISH..BUT PLEASE KNOW..I JUST WANT TO BE OKAY-XIUMIN..
-xiumin pov-
Masuk saja lee yong jin ke dlam rumah kim min seok merenung tajam sambil membaling surat khabar diatas meja..
Xiumin:u pergi mna..
Nmn lee yong jin tdk mengendahkan kata2 xiumin dia terus mendaki anak tangga Nmn belum sempat kakinya melangkah jeritan xiumin membuatkn perutnya sakit..
Xiumin:lee yong jin i talk with you...
Yong jin:nak apa lagi..
Xiumin:you pergi jumpa wife member exo kn??
Yong jin:kalau ye knp??
Xiumin:i dah ckp dgn u byk kali jgn ada kena mengena dgn exo lagi knp u nie degil sngt..
Yong jin:knp x bley..u taw x yg you nie selfish 'i tahu u sayngkn member exo tpi disbb ego u yg tinggi melangit tu u korbankn hty u...
Xiumin:u x tahu apa2 disebbkn sikap pentingkn diri dyaorng i jdi mcm nie..
Yong jin:ye memang i x tahu apa2..apa yg i tahu dyaorng pun xminta benda nie semua terjadi..dah2 lah tu...kalau u berterusan macam nie bkn saja u akn kehilangan kawan2 u tpi i..
Lee yong jin menarik tgn xiumin dan meletakkan kad reunion..
Yong jin:kalau u nk pergi..u pergi...kalau x ska hty u..dah besarkn..
Lee yong jin terus masuk kedalam bilik dan mengunci pintu..
Xiumin terddk disofa dan perlahan-lahan air matanya jatuh..setitis demi setitis dan akhirnya melebat...dia x bencikn exo..ttpi dia bencikn dirinya x mmpu berjuang untuk mempertahankan exo...
Dia yg kecundang dan lemah..
Masih segar di ingatnya wajh bening dan takungan air mata Suho ketika dia melangkah pergi dri exo...
Melangkh dan x kembali..dia malu nak berhadapn dgn member exo...
Dan dia juga sudah bersikap kasar dgn isterinya yg sarat mengandung..perbalahn mereka terjdi apabila dia nekad menutup kedai exo...
Dan sampau sekarang hubungan mereka retak menanti belah..dan dia tahu segalanya berpunca drinya..
Xiumin bgn dan berlari masuk kedalam bilik diketuk pintu berkali-kali tpi tiada sahutan..
Xiumin mengambil kunci pendua..
Terkejut xiumin apabila melihat lee yong jin terbaring di lantai..
Xiumin menggoncang tubuh isterinya..tpi isterinya tdk memberi tindakn balas..xiumin resah rembesan air mata semakin bnyak..
Xiumin:u bngnlah i mnta maaf..i jnji akan jumpa dgn exo...
Lee yong jin yg mendengar esakn halus dri bibir xiumin segra membuka matanya..
Yong jin:wae??
Xiumin:u okay x??
Yong jin:u nie dah knp nngis macm ada orng mati...
Xiumin:bkn u pengsan ke tdi..
Melihatkn muka xiumin yg blank terus terburai gelak besar yong jin..
Yong jin:i tidurlh..atas katil tu panas..sbb tu i tidur bawah..
Xiumin terus mengetuk kepala isterinya dan memeluk erat tubuh lee yong jin..
Xiumin:i akan memperbetulkan hubungan i dgn exo..i jnji..
Lee yong jin:(senyum)misi berjaya...-kris-
Park soo kyung tersenyum melihat suaminya wu yi fan yg baru pulang dri fashion shownya..
Kris terus masuk dan bersiap sedia untuk mandi...
Soo kyung yg menanti diruang tamu berdebar menanti suaminya keluar..dia mengenggam kad reunion..mesti suaminya gembira...
Soo kyung melemparkn senyuman manis untuk kris yg mengambil tempat disebelahnya sambil mencapai remote control..
Tiada sepath kata yg terbit dri bibir suaminya...dia jdi takut dgn reaksi kris..
Soo kyung menarik kepala kris supaya menumpukn perhatian pdanya..
Kris:knp??
Park soo kyung menghulurkan kad reunion pda kris..kris menyambut dan membaling kad reunion diatas meja..senyuman park soo kyung terus mati apabila melihat reaksi kris...mukanya tegang dan tnpa sepath kata kris terus bgn mencapai jaketnya dan keluar...
Kris berlari dan terus berlari kalau boleh dia tdk mahu berhenti dan terus berlari tnpa menoleh kebelakang lagi...
Kris berhenti dan menjerit kuat pndangn orng yg lalu lalang disitu tdk dihiraukn..saat ini haty sakit dan sarat dgn rse rindu terhadap exo....walaupun dia nmpk kuat dan boleh move on ttpi hatynya tdk mmpu menipu dia sngt rindukn exo..tersangt rindu...
Dia tdk tahu apa yg dia perlu lakukn kalau dia bertemu kembali dgn exo...gembira atau sedih...sedangkan dimata exo dia x ubah seperti pengkhiant..dia punca perpecahan exo..
Kris nanar buntu memikirkan hari di mana dia perlu bertemu semula dgn exo...
Park soo kyung menghantr pesanan ringkas pda ji hyo..
*aq rse kris x pergi majlis reunion*
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...