Ep6:reunion..
LIFE IS LIKE A STORY.WHATEVER YOU DO IS THE THING THAT YOU WRITE IN IT-CHEN.
.
-majlis reunion-
Selepas persembahan dari wife exo..
Lampu di dewan terus dipadamkn dan cuma lampu diatas pentas yang menyala..
Dan fokus diberikan pada skrin yang memaparkan slide video foto pre debut sampailah pembubaran exo..
Setiap member exo menangis kerana sekali lagi fikiran mereka terimbau kembali saat kegemilangan mereka...dan sesekali tertawa melihat sedutan dari konsert dan variety show yang mereka sertai..namun bagi mereka bukan zaman kegemilangan mereka yang membuat mereka menangis tetapi zaman dimana mereka sama-sama ketawa,sama-sama menangis,gementar bila kali pertama melangkah ke atas pentas...Dan dimana diatas pentas itu mereka seakan lupa siapa mereka sebenarnya yang mereka tahu hanyalah untuk menghiburkan exo-l yang sentiasa menyokong exo sampailah akhir..
Lihatlah macam sekarang walaupun mereka sudah 20 tahun menyepi dalam dunia seni...exo-l tetap setia hadir walaupaun tidak sebanyak dulu...itu sudah memadai...kadang-kadang mereka malu sendiri dengan janji yang dibuat mereka janji untuk bersama selamanya tetapi janji tinggal janji apabila hubungan persahabatan mereka terputus satu persatu...
Chen yang sedari awal senyap mula menangis semakin lama semakin lebat sampai tersedu-sedu..dia cuba untuk menangis di dalam hati berpura-pura kuat tetapi akhirnya empangan air matanya pecah dan mengalir...dia terus memusingkan wajahnya..namun urutan lembut dibahu dan ditengkuknya menambahkan lagi tangisan..
Dipandang wajah Luhan dan lay..ye..dua wajah yang lebih suka menggunakan tangan untuk menghentikan tangisannya dulu...setiap kali dia sedih dua tangan itu yang selalu buat dia rasa tenang dan bahagia..
Mc:kita biarkan exo sendiri yang menyingkap kisah mereka..luahkan apa yang mereka ingin luah hari nie..ceritakan saya tak kisah kalau awak semua nak marah nak membentak atau apa jua kerana hari nie merupakan hari exo..
Exo masing-masing memakai microfon mereka...dan tumpuan diberikan pada chen yang masih belum henti menangis..
Suho:chen antara member kita kau lah yang berhati kental..aku ingat lagi walaupun aku leader kau sentiasa buat tugas-tugas seorang leader..kau menjaga kami semua..kau orang pertama yang risau bila kita orang sedih atau pun cedera..tapi kau tak pernah menangis depan kita orang..kau memang berhati kental chen..
Chen luahkanlah apa yang kau nak luah hari nie kita orng nak tengok kau menagis sepuas hati kau..nak pukul kita orang pun aku sanggup..
Chen mengusap air matanya kasar dan menghampiri satu persatu member exo..dan menampar pipi mereka lembut sampai di hadapan Suho dia memeluk lama tubuh Suho..
Chen:aku dah lama sangat nak tampar pipi kau orang..boleh tak korang jawab kenapa perlu tinggalkan aku..kenapa kris,Luhan,tao..wae(jerit)walaupun aku nampak kuat depan korang sebenarnya dibelakang hati aku sakit..sakit sangat bila terpaksa menyaksikan satu persatu antara kita tinggalkan exo..dan keputusan yang paling berat aku pernah ambil ialah pergi tinggalkan exo..tinggalkan d.o,Suho dan Xiumin yang mempertahankan exo...
Aku sayangkan korang sampaikan aku x mahu satu titik air mata pun jatuh dipipi korang..korang masih ingat tentang n seoul tower...masih ingat kunci mangga kita...-Flashback-
Di dorm exo...
Hari ini manager exo memberikan exo cuti selama dua hari..
Suho bercadang untuk membuat aktiviti diluar
Suho berlari mendaki anak tangga menuju ke biliknya diambil alat pembesar suara..
Suho:ehem2...bangun..
Serentak itu semua member exo bangun dan keluar..kris yang masih mamai menghampiri Suho dan merampas alat pembesar suara dan menjerit ditelinga suho.
Kris:bising is not my style..
Tao:hyung ada apa hyung...
Suho:korang jom buat aktiviti luar...
D.o:wah nak pergi mana....bestlah dah lama kita tak buat aktiviti luar..
Chanyeol seperti biasa king reaction melompat-lompat teruja..
Suho:kita pergi n seol tower..
Baekhyun:ye...jom palli..
Chanyeol ketuk kepala baekhyun yang masih lagi memakai pijama..
Chanyeol:kau nak pergi sana pakai pijama..x mandi..
Baekhyun ketawa..
Chen tersenyum dan ketawa melihat kemesraan baekhyun dan chanyeol..
Chen terus masuk kedalam biliknya sebelum mandi dia membuka dairinya..
Ditulis sesuatu di dalam dairinya..
*hari nie kami akan ke n seoul tower tempat dimana pasangan kekasih selalu kunjung..bezanyy aku kesana bersama exo bukan kekasih..can't wait this moment..chen fighty...*
Setelah semua member bersiap mereka bergerak menggunakan kereta syarikat..
Seperti biasa suasan di dalam kereta itu meeiah dengan mulut murai baekhyun dan chanyeol..kris seperti biasa memakai earphone mendengar lagu..kai pulak tidur memanjang...
Tiba-tiba dicorong radio lagu d.o cart kedengaran..semua menghayati lagu d.o yang dirakam secara solo tetapi tidak chen..disedikit tersinggung kerana dia tidak pernah ditawarkan menyanyi secara solo..kros yang sedia faham mengurut lembut bahu chen...Di n seoul tower..
Exo keluar dari kereta sambil berpimpin tangan naik ke atas n seoul tower mujurlah tidak ramai pengunjung disitu ada juga yang mula perasan akan kehadiran exo...
Suho pergi membeli mangga..manakala yang lain pergi ke pagar cinta dimana terdapat banyak mangga yang mengabadikan ribuan nama
Suho berlari mendapatkan member exo dan menunjukkan mangga dan kunci yang dibelinya tadi..
Suho:cantik x mangga nie..
Masing-masing mengangguk setuju..
Suho menulis sesuatu dipermukaan mangga menggunakan maker..
*exo saranghaja*
Chen tersenyum dan terharu dia memegang dadanya..
Selepas dimangga...suho membuang kuncinya jauh...
Dan masing-masing menjerit exo saranghaja..
Chen yang berada dibahagian hujung sekali tersenyum melihat member exo tersenyum.
Chen menutup matanya..
Chen:let'make its true..exo saranghaja...
Setitis air mata chen mengalir dan cepat2 menyeka air matanya..dan menyertai member exo yang sedang berpelukan...
-end flasback-Lay menyentuh pipi chen dan mengusir pergi air mata chen..
Chen:korang taw x...masa korang semua tengah gembira aku..selalu berharap yang kegembiraan kita akan berkekalan.....walaupun aku tahu dalam hidup nie kita x kan terlepas dari kesedihan..Bertambah deras air mata chen bila dia mula menyanyi rangkap lagu like rain like music
Chen:like rain,like music...it sounds somewhat like my story..the song i want to play for someone i feel so much empathy on the lyrics..sure you wouldn't be listening to this but whenever you feel hard or people around you disappear..home is the only place to come back...i ope you'll understand that i wanted to tell my friends...Bukan saja exo yang menangis tetapi semua yang berada.di dewan itu turut menangis mendengar luahan hati chen...
YOU ARE READING
Reunion
FanfictionSinopsis.. Exo nme besar yg pernah mengegarkn dunia kpop apabila kegemilangan mereka tdk boleh disangkal lagi malah diawal debut mereka..mereka telah menerima anugerah 'THE YOUNG LEGEND KPOP WORLD'...NMN disetiap kegembiraan pasti akan ada kesedihan...