1.0

1.5K 121 10
                                    

"Felix" viskar jag fram och du mumlar sömndrucket ur dig ett osammanhängande mummel. "Hey jag vet att du är ledsen Felix, men du kan inte ligga här i mörkret resten av livet" yttrar jag och du suckar lite innan du lyfter bort kudden som du placerat över ansiktet.

"Jag har gjort frukost" yttrar jag och placerar brickan med pannkakor som jag lagat. Du höjer förvånat på ögonbrynen innan du sänder mig ett leende. "Men du skojar? Fan vad babe du är" yttrar du och jag skrattar lite över din kommentar innan jag sjunker ner bredvid dig i sängen.

"Jag uppskattar att du tar hand om mig" yttrar du lugnt och jag tycker lite på axlarna, väljer att inte svara. För jag hade gjort allt för dig, vad du än bad mig om.

"Jag önskar att han gjorde sådant här för mig" yttrar du sedan med en sorgsen röst och jag fäster blicken på ditt ansikte som genast tappar känsla och din blick stirrar ut i tomma intet vilket får mig att placera armen om dina axlar.

"Hey Felix han förtjänar inte dig, det är han som gjort fel" yttrar jag och du låter ditt huvud falla mer mot min axel och kryper ihop mot min kropp.

"Du förtjänar någon som kysser dig godmorgon varje morgon. Någon som är beredd att göra allt för dig. Någon som är ditt största fan och alltid kommer att vara stolt över dina framgångar och stötta dig i dina motgångar. Någon som kommer att titta på dig som att du är den enda i världen och någon som kommer att påminna dig varje dag om hur mycket du betyder" yttrar jag lugnt och för varje ord jag yttrar så önskar jag att du ska förstå att jag mer eller mindre beskriver mina känslor för dig.

"Och vart är han?" Fnyser du fram med en sorgsen röst och jag känner nästan för att drämma kudden i huvudet på dig och skrika. Jag sitter ju här bredvid dig, se mig, se vad jag skulle vara beredd att göra för dig.

"Han kanske är närmare än du tror" yttrar jag tyst men du verkar inte förstå min hint för du suckar bara djupt för dig själv och låter ditt tunga huvud sjunka ner ännu lite mer på min axel.

Och jag sitter här och håller om dig och vill bara att du ska vara min, istället sitter jag fegt och håller allt inom mig. Allt jag skulle vilja säga.

Se mig ~ FoscarWhere stories live. Discover now