Jag sitter inne på badrumsgolvet och stirrar rakt ut i tomma intet. Försöker få ett grepp av vad som just inträffade. Vi låg. Vi hade sex. Knullade. Kalla det vad du vill men faktumet att det inträffade står kvar. Helt oromantiskt, helt på lust. Utan att någon av oss egentligen hann tänka igenom det. Vi bara lät behovet gå före och körde. Visst kändes det jävligt bra i stunden, självklart. Jag ville ha dig så gärna, varenda cell i min kropp skrek efter dig.
Men nu såhär i efterhand kryper ångesten sig på. För vi är långt ifrån okej. Vi bråkar. Du är dessutom upptagen, kär i någon annan. Medan jag älskar dig, är kär i dig. Och jag lät mig falla för frestelsen. Jag lät mig själv falla tillbaka i ett beroende som jag inte kan ta mig upp ur.
Bakhuvudet dunkar jag hårt i badrumsdörren innan jag reser mig upp på utmattade ben. Sveper med blicken över min halvnakna kropp i spegeln innan jag låser upp och går tillbaka genom korridoren som leder till mitt rum. Till min lycka är du fortfarande kvar. Du sitter i sängen med täcket vilandes över dina höfter och din bara bröstkorg rör sig i regelbundna andetag.
"Vad fan gör vi nu" yttrar du retoriskt. Egentligen letar du inte efter svar hos mig. Vill bara yttra frågan högt. Men jag svarar ändå, för vi kan inte fortsätta såhär.
"Vi måste prata, det är vad vi behöver göra för det här går fan inte" yttrar jag känslolöst och du möter min blick. "Prata om vad?" Frågar du och jag suckar.
"Ja för det första, jag vill veta hur du tänker. Du bara lämnade mig och sen dess har du betett dig som en jävla idiot" yttrar jag irriterat och sårat och du förblir tyst innan du släpper ur dig ett djupt andetag.
"Först vill jag veta hur du känner" yttrar du och jag höjer lite på ögonbrynen. "Du vet hur jag känner" svarar jag och du skakar på huvudet. "Nej men du måste säga det, jag vill höra dig säga det" envisas du och jag förblir tyst innan jag suckandes låter axlarna falla tillsammans med blicken som låser sig i marken.
"Jag är kär i dig" yttrar jag och hör hur du drar efter andan.
Din nästa mening får mig sedan ur balans.
"Och hur fucked up det än är så tror jag att jag är kär i dig också"